با نزدیک شدن به نرخ پایانی فدرال رزرو، دلار به پایین ترین حد خود در 7 هفته اخیر رسید توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. نوشته امبار واریک Investing.com– پس از اینکه فدرال رزرو همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را افزایش داد، دلار به پایین ترین حد در هفت هفته اخیر سقوط کرد، اگرچه برخی زبان ها در اعلامیه بانک مرکزی حاکی از آن است که نرخ های بهره ممکن است به اوج خود نزدیک

کد خبر : 337081
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۴۸
با نزدیک شدن به نرخ پایانی فدرال رزرو، دلار به پایین ترین حد خود در 7 هفته اخیر رسید توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com– پس از اینکه فدرال رزرو همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را افزایش داد، دلار به پایین ترین حد در هفت هفته اخیر سقوط کرد، اگرچه برخی زبان ها در اعلامیه بانک مرکزی حاکی از آن است که نرخ های بهره ممکن است به اوج خود نزدیک شود.

در برابر سبدی از ارزها حدود 0.7 درصد کاهش یافت و به 102.185 واحد رسید که ضعیف ترین سطح از اوایل فوریه تاکنون است.

فدرال رزرو به 4.75٪ -5٪ در حد انتظارات بازار است. اما تغییر در زبان بانک نشان دهنده یک تغییر سیاست بالقوه است که می تواند باعث شود بانک زودتر از حد انتظار به نرخ پایانه خود برسد.

بانک مرکزی اعلام کرد در سال جاری نرخ بهره را حداقل 25 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد. اما همچنین گفت که «ممکن است برخی از سیاست‌گذاری‌های اضافی مناسب باشد»، تغییر از زبان قبلی «افزایش مستمر در محدوده هدف مناسب خواهد بود»، بیانیه‌ای که از مارس 2022 در هر جلسه سیاستی ذکر کرده است. جدیدترین راهپیمایی خود را آغاز کرد.

بانک مرکزی پیش‌بینی نرخ معیار خود را نسبت به دسامبر بدون تغییر نگه داشت و نرخ اوج 5.1 درصدی را در سال 2023 پیش‌بینی کرد و گفت که در سال جاری هیچ کاهش نرخی را در نظر نمی‌گیرد.

فدرال رزرو در سال گذشته نرخ های بهره را به میزان 500 واحد در ثانیه افزایش داد که تهاجمی ترین انقباض آن در 40 سال گذشته است، زیرا برای مهار تورم فزاینده حرکت می کند.

اما سقوط اخیر چندین بانک منطقه ای ایالات متحده نگرانی ها را در مورد آسیب به اقتصاد ناشی از افزایش نرخ بهره افزایش داد. در حالی که بانک به سرعت برای جلوگیری از یک بحران بزرگتر و بازگرداندن ایمان به سیستم بانکی مداخله کرده بود، این رویداد باعث افزایش شرط بندی ها شد که فدرال رزرو در سال جاری فضای اقتصادی را برای جنگ طلبی محدود کرده است.

تحلیلگران ING در یادداشتی نوشتند: «این تهاجمی‌ترین چرخه تشدید سیاست پولی در 40 سال گذشته بوده است و با ورود سخت‌تر و سریع‌تر به قلمرو محدودکننده، طبیعتاً کنترل کمتری بر نتیجه خواهید داشت».

با این حال، جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، روز چهارشنبه گفت که سیستم بانکی “سالم و انعطاف پذیر” است و ترس از یک بحران بزرگتر را کم اهمیت جلوه داد. وی همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه فشارهای قیمتی در ماه‌های اخیر سرسختانه باقی مانده است، قرار است مبارزه با تورم ادامه یابد.

اما بازارها همچنان در سال جاری حداقل 25 تا 50 واحد بر ثانیه قیمت گذاری می کنند، در حالی که ING پیش بینی کرد که از یک موضع محدودتر، باد مخالف را برای اقتصاد افزایش دهد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.