با این چهار روش خودتان را دوست داشته باشید

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، هنوز عید نیامده، این هوای بارانی و جنب‌وجوش مردم، شهر را پر از بوی عید و بهار کرده. حالا اگر بتوانیم در این‌ماه باقیمانده، تنها یک دستاورد را با خودمان به سال جدید ببریم، کاری کرده‌ایم کارستان! همشهری‌آنلاین در گزارشی نوشت: دستاوردی به نام سرزندگی! کیمیایی که زندگی ما را ارزشمند

کد خبر : 468476
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
با این چهار روش خودتان را دوست داشته باشید

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، هنوز عید نیامده، این هوای بارانی و جنب‌وجوش مردم، شهر را پر از بوی عید و بهار کرده. حالا اگر بتوانیم در این‌ماه باقیمانده، تنها یک دستاورد را با خودمان به سال جدید ببریم، کاری کرده‌ایم کارستان!

همشهری‌آنلاین در گزارشی نوشت: دستاوردی به نام سرزندگی! کیمیایی که زندگی ما را ارزشمند خواهد کرد و پر بار. به‌خصوص براساس گزارشی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده، باید کمی نگران باشیم: «در برخی مناطق جهان، از هر ۵ نفر، یک نفر دچار مشکلات سلامت روان است!»

برای اینکه ما جزو آن یک‌پنجم انسان‌های افسرده جهان نباشیم، باید کمی بیشتر به فکر خودمان باشیم و شاید یکی از راه‌های رسیدن به حال خوب، این است که خودمان را دست‌کم نگیریم. در این‌جا ۴راه ساده را بررسی خواهیم کرد تا خودمان را دست‌کم نگیریم.

گام اول: پیش‌داوری نکنید

در یک مطالعه، دو گروه که همدیگر را نمی‌شناختند، حدود ۱۵دقیقه با هم ملاقات کردند و در پایان براساس اینکه چقدر از طرف مقابل، خوش‌شان آمده، به هم امتیاز دادند. نتایج، خیره‌کننده بود؛ ما دوست‌داشتنی‌تر از آنچه فکر می‌کنیم، هستیم! پس در قدم اول، درباره نظر دیگران نسبت به‌خودمان، اصلاً‌ پیش‌داوری نکنیم.

گام دوم: بخشنده باشید

شاید بگویید بین دست‌کم‌گرفتن خود و بخشندگی، هیچ ارتباطی وجود ندارد؛ اما اشتباه می‌کنید. اگر بی‌دریغ و بدون توقع ببخشید، روح شما سرشار از بزرگی می‌شود و روح بزرگ، هیچ‌وقت خودش را دست‌کم نمی‌گیرد. بی‌دلیل نیست که جناب مولوی می‌گوید: «این جهان کوه است و فعل ما ندا / سوی ما آید نداها را صدا» درواقع بیش از آنچه می‌بخشید، خودتان سرشار می‌شوید. فقط به‌خاطر داشته باشید، آگاهانه بخشنده باشید و برای آن، برنامه‌ریزی کنید.

گام سوم: دستاوردهای کوچک خود را بنویسید!

ما حسابی فراموشکاریم و دستاوردهای مثبت و منفی خود را به راحتی از یاد می‌بریم. یکی از راه‌های بالابردن اعتماد به نفس، آن است که قدم‌های مثبت و منفی خود را یادداشت کنید. یادمان باشد کاهش اعتماد به‌نفس، یکهو رخ نداده که توقع داشته باشی یک‌دفعه هم اعتماد به نفست، به سقف بچسبد!

برای حذف نقطه‌های منفی، آهسته قدم بردار و هر کدام که حذف شد، روی آن خط بکش. ستون قدم‌های مثبت را هم با برنامه، روزبه‌روز، پربارتر کن.

گام چهارم: از محیط سمی دوری کنید

یادتان باشد، روحیه‌خوب خود را از سر راه نیاورده‌اید که همینطور الکی و بی‌دلیل، آن را از دست بدهید. هر آنچه ظرف فکری شما را آلوده می‌کند، دشمن شماست؛ فیلم منفی، موسیقی همراه با حال بد، فضای مسموم و… حتماً از چنین شرایطی دوری کنید که اگر شما برای خودتان ارزش قائل شوید، دیگران هم شما را دست‌کم نخواهند گرفت.

۴۷۲۳۶

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.