افسردگی را جدی بگیرید – ایسنا

هوشمند نیوز/خراسان رضوی افسردگی خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد. به نقل از ارث، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده مطالعه‌ای جهانی بر روی ۲۶ هزار و ۸۷۷ بزرگسال با میانگین سنی ۶۲ سال، در ۳۲ کشور و با هدف شناخت عوامل خطر سکته مغزی در مناطق مختلف جهان، تیمی از محققان به رهبری دانشگاه

کد خبر : 332409
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
افسردگی را جدی بگیرید – ایسنا



هوشمند نیوز/خراسان رضوی افسردگی خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

به نقل از ارث، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده مطالعه‌ای جهانی بر روی ۲۶ هزار و ۸۷۷ بزرگسال با میانگین سنی ۶۲ سال، در ۳۲ کشور و با هدف شناخت عوامل خطر سکته مغزی در مناطق مختلف جهان، تیمی از محققان به رهبری دانشگاه ایرلند دریافته‌اند، افرادی که علائم افسردگی دارند بیشتر در معرض سکته مغزی حاد هستند و پس از آن بهبودی کمتری دارند.

رابرت مورفی، نویسنده اصلی این تحقیق، اظهار کرد که افسردگی، افراد را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند طیف وسیعی از تأثیرات را در زندگی آنان داشته باشد. مطالعه ما با بررسی تعدادی از عوامل از جمله علائم شرکت‌کنندگان، انتخاب‌های زندگی و استفاده از داروهای ضد افسردگی، تصویر گسترده‌ای از افسردگی و ارتباط آن با خطر سکته مغزی را ارائه می‌دهد. نتایج نشان می‌دهد که علائم افسردگی با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط و این خطر در گروه‌های سنی مختلف و در سراسر جهان مشابه است.

پس بررسی عوامل خطر، از جمله سن، جنس، تحصیلات، فعالیت بدنی و عوامل مختلف سبک زندگی، کارشناسان دریافتند افرادی که علائم افسردگی قبل از سکته مغزی را تجربه کردند، در مقایسه با افرادی که علائمی نداشتند، ۴۶ درصد در معرض افزایش خطر سکته مغزی قرار گرفتند.

نتایج بررسی نشان داد که سکته مغزی متناسب با تعداد علائم افسردگی شرکت‌کنندگان افزایش می‌یابد. برای مثال، شرکت‌کنندگانی که سه تا چهار علامت و آنهایی که یک یا دو علامت را گزارش کردند، به ترتیب ۵۸ و ۳۵ درصد در مقایسه با آن‌هایی که چنین علائمی نداشتند، در معرض خطر بیشتری بودند.

علاوه بر این، اگرچه به نظر نمی‌رسد شرکت‌کنندگانی که علائم افسردگی داشتند، بیشتر دچار سکته‌های مغزی شدیدتر شوند اما احتمال بیشتری داشت که یک ماه پس از سکته، نتایج عملکردی بدتری را نسبت به افراد بدون علائم تجربه کنند.

این تحلیل‌ها نشان می‌دهند که شناسایی و مدیریت مؤثر افسردگی نیز ممکن است با کاهش خطر سکته مغزی همراه باشد، اگرچه به‌طور قطعی درست نیست.

 این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.