استرالیا با افزایش غیرمنتظره نرخ بهره افزایش می یابد، FX آسیا با نزدیک شدن به فدرال رزرو ثابت می شود توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. Investing.com — اکثر ارزهای آسیایی در روز سه‌شنبه حرکت اندکی داشتند زیرا بازارها قبل از افزایش قابل‌انتظار نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در این هفته کاهش یافتند، در حالی که دلار استرالیا با افزایش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک مرکزی افزایش یافت. پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا به طور غیرمنتظره

کد خبر : 353893
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۳
استرالیا با افزایش غیرمنتظره نرخ بهره افزایش می یابد، FX آسیا با نزدیک شدن به فدرال رزرو ثابت می شود توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

Investing.com — اکثر ارزهای آسیایی در روز سه‌شنبه حرکت اندکی داشتند زیرا بازارها قبل از افزایش قابل‌انتظار نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در این هفته کاهش یافتند، در حالی که دلار استرالیا با افزایش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک مرکزی افزایش یافت.

پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا به طور غیرمنتظره ای 25 واحد پایه افزایش یافت و به 3.85 درصد رسید، 1 درصد جهش کرد. این حرکت انتظارات بازار مبنی بر اینکه بانک پس از توقف چرخه افزایش نرخ خود در آوریل، نرخ بهره را ثابت نگه دارد، کاهش داد.

RBA تورم سرسخت را به عنوان محرک اصلی این حرکت ذکر کرد و اظهار داشت که تورم همچنان “بسیار بالا” باقی مانده است. در سه ماهه اول سال 2023، 7٪، بسیار بالاتر از محدوده هدف RBA از 2٪ تا 3٪ است.

RBA همچنین گفت که افزایش نرخ های بیشتری را در نظر خواهد گرفت، اگرچه اقدامات آینده تا حد زیادی به داده های اقتصادی بستگی دارد.

ارزهای آسیایی گسترده تر حرکت اندکی داشتند، زیرا تمرکز بر روی پایان نشست دو روزه فدرال رزرو در روز چهارشنبه متمرکز شد. حجم معاملات منطقه ای نیز به دلیل تعطیلات بازار چین کاهش یافت.

به دلیل ادامه حرکت سیگنال‌های پیشنهادی بانک مرکزی ژاپن، این شاخص با 0.1 درصد کاهش به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید. BOJ هفته گذشته اعلام کرد که قصد ندارد در ماه‌های آینده سیاست فوق‌العاده سست خود را تغییر دهد.

در حالی که بازارهای چین بسته بودند، سیگنال‌های ضعیف اقتصادی از این کشور نیز بر اکثر ارزهای منطقه تأثیر گذاشت. داده‌ها در آخر هفته نشان می‌دهند که چین در ماه آوریل به‌طور غیرمنتظره‌ای کوچک شد، در حالی که رشد برآوردهای نادیده گرفته شده بود.

این قرائت نشان داد که جهش پس از کووید در اقتصاد رو به اتمام است، که می‌تواند از تداوم ضعف برای بزرگترین شرکای تجاری منطقه‌ای چین خبر دهد.

روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت و در پایین ترین سطح دو ماهه قرار گرفت. بازارهای چین از روز پنجشنبه تجارت را از سر خواهند گرفت.

بازارهای گسترده تر عمدتاً بر جلسه چهارشنبه فدرال رزرو متمرکز شده بودند، جایی که انتظار می رود بانک مرکزی در آن .

و در روز سه شنبه پس از ثبت رشدهای قوی در دو جلسه گذشته اندکی کاهش یافت.

اما بازارها در مورد اینکه آیا فدرال رزرو سیگنالی برای توقف چرخه افزایش نرخ خواهد داد، با توجه به اینکه تورم در ماه‌های اخیر ثابت مانده است، نامطمئن هستند. نرخ های بهره بالای ایالات متحده برای ارزهای آسیایی نوید بدی است، زیرا شکاف بین بازدهی پرخطر و کم ریسک کاهش می یابد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.