آیا EURUSD با NZDUSD Sliding و S&P 500 Swinging امتیاز کسب می کند؟

[ad_1] EURUSD، S&P 500 Futures، VIX، NZDUSD و Liquidity Talking Points: چشم انداز بازار: EURUSD نزولی زیر 1.0550; GBPUSD نزولی زیر 1.2100 نوسانات فوق‌العاده‌ای در دارایی‌های متمایل به ریسک مانند S&P 500 وجود داشته است که بسیاری از دارایی‌ها را برای آزمایش سطوح فنی اصلی و جستجو برای «توضیحات» سوق داده است. شرایط نقدینگی مهمترین

کد خبر : 296751
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۲:۱۴
آیا EURUSD با NZDUSD Sliding و S&P 500 Swinging امتیاز کسب می کند؟

[ad_1]

EURUSD، S&P 500 Futures، VIX، NZDUSD و Liquidity Talking Points:

  • چشم انداز بازار: EURUSD نزولی زیر 1.0550; GBPUSD نزولی زیر 1.2100
  • نوسانات فوق‌العاده‌ای در دارایی‌های متمایل به ریسک مانند S&P 500 وجود داشته است که بسیاری از دارایی‌ها را برای آزمایش سطوح فنی اصلی و جستجو برای «توضیحات» سوق داده است.
  • شرایط نقدینگی مهمترین جنبه شرایط بازار باقی می ماند، و تخلیه آخر هفته اجتناب ناپذیر است… اما آیا EURUSD می تواند قبل از خاموش شدن چراغ ها استراحت کند؟

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

در 24 ساعت پایانی هفته دوم تا آخر سال هستیم. با توجه به انتظارات هنجارهای تاریخی، بازارها باید به آرامی مغازه ها را با تجمع بابا نوئل در نوسان کامل ببندند. با این حال، آنچه ما شاهد آن هستیم، برعکس آن لغزش راحت به سمت موج‌سواری آرام است. کاهش نقدینگی در جلسه گذشته به شدت نوسانات را تقویت کرده است. شاخص S&P 500 بزرگترین محدوده روزانه خود از 13 دسامبر را به خود اختصاص داد – یک روز بسیار فعال که ناشی از شارژ و برگشت نهایی پس از انتشار CPI نوامبر بود. از نظر فنی، معاملات آتی emini بیشتر از محدوده هفته را پوشش می‌داد و حتی محدودیت‌های پشتیبانی فنی را تحت فشار قرار می‌داد که احتمالاً بسیاری از تکنسین‌ها معتقد بودند که ما را تا پایان هفته – اگر نه تا پایان سال – حفظ می‌کند. در واقع، کف همچنان پابرجاست – در حال حاضر – اما مانع پایین آمدن کاوشگر نشد. در شرایط غیر نقدینگی بازار، سختی موانع فنی به دلیل فقدان عمقی برای جلوگیری از چرخش ها یا پیشنهاد چرخش های مورد انتظار در مجاورت ضعیف می شود. در پایان روز معاملاتی، S&P 500 (بازگشت شاخص 0 از پایین ترین سطح، بزرگترین “فتیله پایین” را بر روی یک شمع روزانه در شش هفته باقی گذاشت. همچنین، محدودیت حجم در تمام این آشفتگی وجود ندارد.

نمودار S&P 500 Emini Futures با حجم و فیتیله (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با چنین نزولی قابل توجهی از معیار ریسکی مانند S&P 500، که عقل مرسوم نقدینگی و جهت گیری فصلی را به چالش می کشد (“تجمع بابا نوئل”)، طبیعی است که سرمایه گذاران “دلیلی” بیابند. چند رویداد اساسی وجود داشت که می‌توان آن را مسئولیت غرق شدن بازارها نسبت داد. سرفصل‌های مربوط به مبارزه غیررسمی چین با موارد کووید به دنبال لغو پروتکل‌های قرنطینه، نگرانی‌هایی را در مورد فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کرده است، مشابه اینکه چگونه رویه‌های قرنطینه تهاجمی آن چشم‌انداز را آزار می‌دهند. شاخص شانگهای کامپوزیت غرق شد و USDCNH به بالای 7.0000 رسید، اما به نظر نمی‌رسد این ظرفیت را داشته باشد که یک قو سیاه «تأییدپذیر» برای تخریب سیستم مالی باشد. به طور مشابه، شاخص اقتصادی پیشرو ایالات متحده از هیئت کنفرانس، لغزش خود را به قلمرو انقباضی گسترش داد. این یکی دیگر از هشدارهای «رکود» برای بزرگترین اقتصاد جهان است، اما هیچ کمبودی در این سیگنال‌ها از سوی سریال‌های مشهورتر با واکنش بازار بسیار محدود وجود ندارد.

نمودار شاخص اقتصادی پیشرو هیئت کنفرانس بر روی تولید ناخالص داخلی واقعی (روزانه)

image2.png

نمودار از گزارش LEI هیئت کنفرانس

با نگاهی به پایان هفته قبل از تخلیه کامل نقدینگی برای تعطیلات آخر هفته، یک رویداد برجسته باقی مانده است: کاهش قیمت PCE. اگرچه اعتبار نوسانات گزارش CPI پسرعمویش را ندارد، PCE معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو است. با توجه به میزان نوساناتی که پس از حدس و گمان ها در مورد سیاست پولی ایالات متحده و جهانی شاهد بودیم، شایستگی بنیادی واقعی پشت این گزارش وجود دارد. همانطور که گفته شد، هنوز هم برای این نسخه یک نبرد دشوار خواهد بود تا چیزی بیش از یک دوره کوتاه نوسان استثنایی ایجاد کند. حتی ایجاد یک حرکت تند در این شرایط نازک به احتمال زیاد دشوار خواهد بود، اما غافلگیری “مناسب” می تواند منجر به انفجار نهایی نوسانات شود. برای دارایی‌های متمایل به ریسک که قبلاً از فعالیت‌های 24 ساعت گذشته عصبانی شده‌اند، یک شگفتی صعودی قابل توجه (خواندن تورم بالاتر) می‌تواند بر فشار بازار بیفزاید. چنین نتیجه‌ای همچنین می‌تواند برای تسریع در حرکت آهسته دلار برای برخی از جفت‌های کلیدی، بیشتر کمک کند. جایگزین، یعنی یک تضعیف قابل توجه، می‌تواند نوسانات بهبودی S&P 500 را در بسته شدن روز پنج‌شنبه نیز تامین کند، اما احتمالاً برای الهام بخشیدن به یک حرکت نزولی جدی برای گرین‌بک مشکل خواهد داشت.

ریسک رویدادهای کلان اقتصادی تا پایان هفته

image3.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

با در نظر گرفتن موقعیت فنی دلار، من دامنه تحریک فنی را می بینم. شاخص DXY دلار در هفته گذشته به آرامی پس از دو ماه عقب نشینی مولد به آرامی بهبود یافت – حرکتی که مطمئناً این دیدگاه را تضعیف کرده است که روند کلی پشت ارز ایالات متحده قطعاً صعودی است. با این حال، ازدحام که ما شاهد آن بودیم که به الگوهای تحریک‌آمیز تبدیل شود، دقیقاً همان وضوحی را ایجاد نکرده است که بسیاری از معامله‌گران فنی به دنبال آن هستند. به عنوان مثال، NZDUSD و GBPUSD هر دو الگوهای سر و شانه را توسعه داده اند که اخیراً در “خط گردن” شکسته شده است. با این حال، مواردی که در کتاب های درسی به عنوان «روند تبدیل به تراکم به معکوس می شود» مورد بحث قرار می گیرد، به شدت محدود شده است. ارزش تماشای پیشرفت این چرخش‌ها را دارد، زیرا می‌توانند به طور بالقوه از طریق این دیدگاه که «مسیر کمترین مقاومت» را دنبال می‌کنند و به محدوده ماه‌های گذشته بازمی‌گردند، کشش پیدا کنند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شورت

OI

روزانه -4٪ 5% 1%
هفتگی 5% 28% 16%

نمودار NZDUSD با SMA های 20، 100 و 200 روزه، تعداد شمع متوالی (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در نهایت، ارزش مشخص کردن EURUSD را دارد. جایی که نوسانات استثنایی از معیارهایی مانند S&P 500 وجود داشته است و دلار به طور کلی به یک رانش آهسته بالاتر رفته است، این متقاطع FX برتر راه خود را عمیق‌تر به محدوده بسیار محدودکننده‌ای رسانده است. محدوده پنج روزه گذشته از EURUSD کوچکترین محدوده ای است که از 28 دسامبر 2021 دیده ایم. این به طور طبیعی با تعطیلات قبلی مطابقت دارد، اما همچنین می بینیم که محیط اطراف اکنون بسیار متفاوت از آنچه در سال گذشته شاهد بودیم است. این نوعی افراطی است که من می‌توانم آن را مستعد «بازبینی به یک میانگین» از طریق فعالیت بدانم، اما بسته شدن مطلق بازارها برای آخر هفته نزدیک است (خط افقی). این یک مثال عالی است که به موجب آن هر شکستی که من انتظار دارم بلافاصله سؤالاتی را در مورد پیگیری حتی مشتاق ترین معامله گر ایجاد کند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شورت

OI

روزانه 8% 1% 4%
هفتگی 23% -3٪ 8%

نمودار EURUSD با SMAهای 20 و 100 روزه، محدوده تاریخی 5 روزه (روزانه)

image5.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.