آیا ECB فقط در رالی یورو ترمز کرد؟ EUR/USD، EUR/AUD، EUR/JPY

[ad_1] دلار آمریکا، یورو، EUR/USD، EUR/JPY، EUR/AUD – چشم انداز: پیشنهاد مانیش جرادی نحوه معامله EUR/USD بانک مرکزی اروپا (ECB) ممکن است به تازگی سقف را برای شکست قریب الوقوع یورو در برابر برخی از همتایان خود افزایش داده باشد. بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را به طور گسترده مورد انتظار قرار داد و

کد خبر : 355319
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
آیا ECB فقط در رالی یورو ترمز کرد؟  EUR/USD، EUR/AUD، EUR/JPY

[ad_1]

دلار آمریکا، یورو، EUR/USD، EUR/JPY، EUR/AUD – چشم انداز:

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله EUR/USD

بانک مرکزی اروپا (ECB) ممکن است به تازگی سقف را برای شکست قریب الوقوع یورو در برابر برخی از همتایان خود افزایش داده باشد.

بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ بهره را به طور گسترده مورد انتظار قرار داد و امیدها را تقویت کرد که بانک مرکزی در کمپین انقباضی خود به توقف نزدیک می شود. با ورود به جلسه، نشانه‌های کوچکی از خستگی در رالی یورو مشاهده شد – به «اقدامات قیمت دلار آمریکا در آستانه تصمیم‌گیری نرخ فدرال رزرو: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD»، که در 3 می منتشر شد، مراجعه کنید.

بانک مرکزی اروپا پس از یک سری افزایش نرخ سود، نرخ سپرده اصلی را 25 واحد پایه افزایش داد و مطابق با انتظارات بازار به 3.25 درصد رساند. بانک مرکزی مواضع جنگ طلبانه خود را حفظ کرد و گفت که نرخ های بهره هنوز «به اندازه کافی محدود کننده» نیستند تا تورم را به هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا کاهش دهند. ارجاع به “تصمیمات سیاستی” آینده بیش از یک افزایش نرخ را در چرخه نشان می دهد.

بانک مرکزی اروپا گفت: کاهش نرخ ECB احتمالاً در پرتو رشد ضعیف تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول، کاهش تورم و تشدید شرایط اعتباری بوده است که نشان می‌دهد تاثیر افزایش نرخ‌ها به شدت شروع به کاهش اقتصاد کرده است. حساسیت بانک مرکزی به مکانیسم انتقال قوی، خطرات نزولی را برای نرخ پایانه‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه، بازارهای پول اکنون انتظارات از نرخ پایانه بانک مرکزی اروپا را از 3.75 درصد قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا به 3.65 درصد کاهش داده اند.

نمودار هفتگی EUR/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

EUR/USD: مراقب نشانه هایی از هرگونه شکست باشید

از منظر تصویر بزرگ، شکی نیست که روند یورو/دلار آمریکا رو به افزایش است (برای بحث بیشتر در مورد روند بزرگتر، به روز رسانی قبلی منتشر شده در 3 می را ببینید). با این حال، یورو اکنون در ناحیه مقاومتی سفت بین 1.10-1.12 قرار دارد که شامل میانگین متحرک 200 هفته ای و بالاترین سطح 1.1035 در اوایل فوریه است، که فاصله چندانی با میانگین متحرک 200 هفته ای (اکنون در حدود 1.1200) ندارد. واگرایی منفی (افزایش قیمت مرتبط با یکسان شدن شاخص قدرت نسبی 14 هفته ای) در نمودارهای هفتگی نشان می دهد که صعود EUR/USD خسته به نظر می رسد.

نمودار 240 دقیقه ای EUR/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

برای اطمینان، این لزوماً به معنای یک چرخش قریب‌الوقوع پایین‌تر نیست. در واقع، این جفت حتی می تواند به 1.1200 ضربه بزند. این احتمالاً به این معنی است که مراقب هرگونه شکاف در رالی باشید. به طور خاص، منطقه بالشتک کلید در نمودارهای 240 دقیقه ای حدود 1.0900 است. شکستن زیر سطح حمایت نشان می دهد که فشار صعودی در کوتاه مدت کمرنگ شده است.

نمودار روزانه EUR/AUD

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

EUR/AUD: به یک مانع بزرگ برخورد می کند

EUR/AUD به شدت از سقف همگرای قوی، از جمله بالاترین رقم اکتبر 2020 یعنی 1.6825، که تقریباً همزمان با لبه بالایی کانال رو به افزایش از اواسط سال 2022 است، عقب نشینی کرده است. در حالی که روند گسترده تر همچنان صعودی است، هر شکستی به زیر سطح حمایت فوری در اواسط آوریل 1.6215 تایید می کند که فشار صعودی در کوتاه مدت به اوج خود رسیده است. چنین شکستی می تواند در را به سمت حمایت همگرا در 1.58-1.61 باز کند. برای بحث در مورد تنوع بازار در EUR/AUD، به “تنظیم قیمت دلار استرالیا: EUR/AUD، GBP/AUD، AUD/JPY”، که در 3 مه منتشر شده است، مراجعه کنید.

نمودار روزانه EUR/JPY

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

EUR/JPY: سقوط به شکل “V” معکوس

کاهش معکوس “V” شکل در نمودارهای روزانه نشان می دهد که ترک ها شروع به ظهور در رالی EUR/JPY کرده اند، زیرا مانع سختی را در بالاترین سطح 2014 یعنی 149.75 آزمایش می کند. هر شکستی به پایین‌تر از 146.25 در اواخر آوریل تأیید می‌کند که روند صعودی در حال حاضر کوتاه شده است، که نشان‌دهنده یک عقب‌نشینی جزئی در کوتاه‌مدت است.

هوشمندانه تر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.