آسیا FX قبل از داده های CPI ایالات متحده ثابت است، دلار به پایین ترین حد در 7 ماه گذشته نزدیک می شود توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. نوشته امبار واریک Investing.com– اکثر ارزهای آسیایی در روز پنجشنبه افزایش یافتند و دلار با پیش بینی داده هایی که کاهش بیشتر تورم مصرف کننده ایالات متحده را نشان می دهد، کاهش یافت، در حالی که ین ژاپن پس از ثبت مازاد حساب جاری بی سابقه در این کشور به شدت افزایش

کد خبر : 305523
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۷:۵۷
آسیا FX قبل از داده های CPI ایالات متحده ثابت است، دلار به پایین ترین حد در 7 ماه گذشته نزدیک می شود توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com– اکثر ارزهای آسیایی در روز پنجشنبه افزایش یافتند و دلار با پیش بینی داده هایی که کاهش بیشتر تورم مصرف کننده ایالات متحده را نشان می دهد، کاهش یافت، در حالی که ین ژاپن پس از ثبت مازاد حساب جاری بی سابقه در این کشور به شدت افزایش یافت.

دلار روز پنجشنبه بیشتر عقب نشینی کرد و در برابر سبدی از ارزها به پایین ترین سطح خود در بیش از هفت ماه گذشته نزدیک شد.

پس از آن که داده ها نشان داد که مازاد ژاپن بسیار بیشتر از حد انتظار افزایش یافته و به رکورد 1.804 تریلیون ین رسیده است، در برابر دلار 0.7 درصد جهش کرد و در بین ارزهای آسیایی با بهترین عملکرد در روز قرار گرفت.

این قرائت قوی عمدتاً ناشی از افزایش بی سابقه در بازده سرمایه گذاری های خارجی ژاپن بود که تا حد زیادی به جبران کسری تجاری رو به رشد این کشور کمک کرد. همچنین به وجود قدرت در اقتصاد ژاپن با وجود بدتر شدن رشد اقتصادی و افزایش تورم در سال 2022 اشاره می کند.

همچنین با داده های مثبت اقتصادی تقویت شد که 0.2 درصد افزایش یافت و درست زیر بالاترین سطح پنج ماهه قرار گرفت. داده‌ها نشان می‌دهد که چین در دسامبر نسبت به ماه قبل کمی بیشتر از حد انتظار رشد کرده است، که نشان می‌دهد پس از کاهش بیشتر اقدامات ضد کووید توسط دولت، فعالیت‌های اقتصادی در حال افزایش است.

اما ضعف در نشان داد که برخی از جنبه های اقتصاد هنوز عقب مانده است. این کشور پس از برداشته شدن اکثر محدودیت ها با افزایش شدید موارد COVID-19 دست و پنجه نرم می کند.

0.2% پس از آن که داده ها نشان داد رشد غیرمنتظره کشور در ماه نوامبر افزایش یافته است، در حالی که پیش از قرائت در 2017 که انتظار می رود در دسامبر ثابت باقی بماند، ثابت بود.

ارزهای آسیایی گسترده تر اندکی مثبت بودند، اما با پیش بینی داده هایی که انتظار می رود نشان دهد ایالات متحده در ماه دسامبر بیشتر عقب نشینی کرده است، در هفته رشد مثبت داشتند.

این قرائت احتمالاً موضع کمتر جنگ طلبانه فدرال رزرو را تحریک می کند، که به نوبه خود می تواند دلار را تضعیف کند و به ارزهای آسیایی کمک کند. بازارهای منطقه ای با افزایش شدید نرخ بهره تا سال 2022 ضربه خوردند و منتظر هرگونه نشانه ای هستند که نشان دهد این روند می تواند در سال 2023 معکوس شود.

و هر دو حدود 0.1 درصد کاهش یافتند و با پیش بینی داده های تورم در این هفته نزدیک به 0.8 درصد کاهش یافتند. دلار آمریکا از اواخر سال 2022 در بحبوحه افزایش تعداد شرط بندی ها مبنی بر اینکه تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است و فدرال رزرو در ماه های آینده به اوج خود رسیده است، در حال کاهش شدید بوده است.

اما با توجه به اینکه نرخ تورم همچنان در محدوده هدف سالانه فدرال رزرو روند خوبی دارد، بازارها در مورد اینکه آیا نرخ های بهره برای مدت طولانی تری بالاتر می ماند یا خیر محتاط هستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.