آسیا FX سقوط می کند، شرکت های دلاری به دلیل حقوق و دستمزد داغ نگرانی ها از افزایش نرخ را تحریک می کنند توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. نوشته امبار واریک Investing.com — ارزهای آسیایی در روز دوشنبه سقوط کردند، در حالی که ارزش دلار افزایش یافت زیرا داده های حقوق و دستمزد ایالات متحده قوی تر از حد انتظار بود که نگرانی هایی را ایجاد کرد که فدرال رزرو بتواند نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری ادامه

کد خبر : 316655
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۰۴
آسیا FX سقوط می کند، شرکت های دلاری به دلیل حقوق و دستمزد داغ نگرانی ها از افزایش نرخ را تحریک می کنند توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com — ارزهای آسیایی در روز دوشنبه سقوط کردند، در حالی که ارزش دلار افزایش یافت زیرا داده های حقوق و دستمزد ایالات متحده قوی تر از حد انتظار بود که نگرانی هایی را ایجاد کرد که فدرال رزرو بتواند نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری ادامه دهد، در حالی که بدتر شدن روابط چین و آمریکا نیز تاثیرگذار بود.

دلار در برابر سبدی از ارزها با 0.1 درصد افزایش به بالاترین حد در یک ماه اخیر رسید. داده‌های روز جمعه نشان داد که ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ژانویه رشد کرد و به‌رغم افزایش بادهای معکوس اقتصادی، به بازار کار قوی اشاره کرد.

این قرائت نشان می دهد که فدرال رزرو فضای اقتصادی کافی برای ادامه افزایش نرخ بهره را دارد، در حالی که بانک مرکزی هفته گذشته به همین میزان اشاره کرد. این سناریو برای ارزهای آسیایی در سال جاری بسیار ضعیف است، زیرا شکاف بین نرخ بهره محلی و ایالات متحده کاهش می یابد.

پس از گزارش Nikkei مبنی بر اینکه ماسایوشی آمامییا، معاون بانک ژاپن، پس از هاروهیکو کورودا، فرماندار فعلی، در نظر دارد، این بانک یکی از بدترین عملکردها در آن روز بود، با کاهش 0.5 درصدی.

آمامیه طرفدار سیاست پولی فوق العاده سست BOJ است و انتظار می رود انتصاب وی به عنوان رئیس کل بانک به گسترش اقدامات کنترل منحنی بازدهی بانک منجر شود.

به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از بدتر شدن روابط ایالات متحده و چین پس از سواحل کارولینای جنوبی، ارزش 0.1 درصد کاهش یافت و بار دیگر در سطح 7 در برابر دلار نزدیک شد. چین این اقدام را محکوم کرد و مدعی شد که این شی یک بالون هواشناسی بوده که به طور تصادفی به حریم هوایی ایالات متحده رفته است.

ارزهای پر ریسک آسیای جنوب شرقی به ویژه با چشم انداز تنش های بیشتر ایالات متحده و چین و همچنین افزایش حقوق و دستمزدها تحت تأثیر قرار گرفتند. حتی زمانی که داده‌ها نشان می‌دهند که کشور به بالاترین سطح قبل از همه‌گیری در سه ماهه چهارم رسیده است، 1.1 درصد کاهش یافت.

کاهش 0.4 درصدی کمتر از حد انتظار در ژانویه بود.

در حالی که تورم در کشور به بالاترین حد خود در 30 سال گذشته رسیده است، با افزایش 25 واحدی دیگر در روز سه شنبه، 0.3 درصد افزایش یافت. اما این ارز در برابر دلار آمریکا زیر سطح کلیدی 0.7 معامله شد و بازارها نگران این بودند که ضعف اقتصادی اخیر می تواند باعث توقف کوتاه مدت در افزایش نرخ شود.

این شاخص 0.3 درصد کاهش یافت و تمرکز نیز بر روی تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در اواخر این هفته متمرکز شد. انتظار می رود با توجه به اینکه تورم اکنون در محدوده هدف بانک مرکزی قرار دارد، بانک مرکزی نرخ ها را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد و نشان دهنده پایان چرخه افزایش نرخ باشد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.