آسیا FX تحت فشار بازدهی ایالات متحده و تورم ضعیف چین سقوط کرد. Investing.com

[ad_1] © رویترز. نوشته امبار واریک Investing.com — ارزهای آسیایی روز جمعه عقب نشینی کردند زیرا افزایش یک شبه در بازدهی خزانه داری ایالات متحده ترس از رکود در حال ظهور را برانگیخت، در حالی که یوان چین تحت فشار داده هایی قرار گرفت که نشان می داد تورم محلی تنها پس از برداشته شدن

کد خبر : 318354
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
آسیا FX تحت فشار بازدهی ایالات متحده و تورم ضعیف چین سقوط کرد. Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com — ارزهای آسیایی روز جمعه عقب نشینی کردند زیرا افزایش یک شبه در بازدهی خزانه داری ایالات متحده ترس از رکود در حال ظهور را برانگیخت، در حالی که یوان چین تحت فشار داده هایی قرار گرفت که نشان می داد تورم محلی تنها پس از برداشته شدن محدودیت های ضد کووید کمی افزایش یافت.

پس از اینکه داده ها نشان داد در ژانویه کمتر از حد انتظار رشد کرده است، 0.3 درصد کاهش یافت، در حالی که در طول ماه بیشتر کاهش یافت. این قرائت ها تصویری متفاوت از بزرگترین اقتصاد آسیا را پس از کاهش بیشتر اقدامات ضد کووید در اوایل سال جاری ترسیم کرد.

با توجه به جایگاه این کشور به عنوان یک مرکز تجاری مسلط برای این منطقه، بهبود سرسام آور اقتصادی در چین برای بقیه آسیا نوید بدی دارد. این قرائت همچنین چشم انداز اقدامات محرک بیشتر و کاهش نرخ بهره توسط دولت چین را افزایش می دهد که می تواند یوان را در سال جاری کاهش دهد.

با افزایش بازدهی کوتاه مدت خزانه داری که نگرانی ها در مورد رکود بالقوه در سال جاری را تشدید کرد، ارزهای آسیایی گسترده تر عقب نشینی کردند. ایالات متحده – یک شاخص کلاسیک از رکود – همچنین به عمیق ترین سطح خود از دهه 1980 رسیده است و احساسات را بیشتر تضعیف می کند.

ارزهای پر ریسک آسیای جنوب شرقی بدترین عملکرد را در روز جمعه داشتند و هر کدام 0.4 درصد از دست دادند. رکود بالقوه ایالات متحده احتمالاً بر احساسات نسبت به بازارهای آسیایی پر ریسک تأثیر می گذارد و به طور بالقوه جریان سرمایه خارجی را قطع می کند.

دلار در برابر سبدی از ارزها افزایش یافت و همچنین در بحبوحه افزایش تقاضای پناهگاه امن و سیگنال های جنگ طلبانه از سوی فدرال رزرو، برای عملکرد هفتگی قوی آماده شد. و هر کدام 0.1% افزایش یافت و تا 0.5% در هفته افزایش یافت.

اما بازارها در مورد مسیر سیاست پولی ایالات متحده نامطمئن باقی ماندند، زیرا داده های یک شبه حاکی از سرد شدن بازار کار بود. انتظار می‌رود افزایش نرخ بهره، همراه با افزایش تعداد اخراج‌ها در این کشور، به فدرال رزرو فرصت اقتصادی کمتری برای ادامه افزایش نرخ‌های بهره بدهد.

در حال حاضر تمرکز در هفته آینده برای سرنخ های بیشتر در مورد بزرگترین اقتصاد جهان است، زیرا با کند شدن فعالیت مبارزه می کند.

در حالی که داده‌ها نشان می‌داد در ژانویه نسبت به ماه قبل کمی بیشتر از حد انتظار کاهش یافت، 0.1 درصد کاهش یافت، اما همچنان نزدیک به بالاترین حد در 40 سال گذشته باقی ماند.

اکنون بازارها منتظر رونمایی دولت ژاپن از نامزدهای خود برای ریاست بعدی بانک مرکزی ژاپن هستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.