آسیا FX تحت تاثیر ترس از بحران بانکی، پناهگاه های امن پیشرفت توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز نوشته امبار واریک Investing.com — بیشتر ارزهای آسیایی در روز پنجشنبه در بحبوحه نگرانی های مجدد در مورد بحران بانکی ایالات متحده و اروپا در محدوده محدودی قرار گرفتند و سرمایه گذاران عمدتاً به سمت ارزهای امن در میان ترس از باد مخالف گسترده تر حرکت کردند. این ارز با 0.5 درصد

کد خبر : 334203
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
آسیا FX تحت تاثیر ترس از بحران بانکی، پناهگاه های امن پیشرفت توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز

نوشته امبار واریک

Investing.com — بیشتر ارزهای آسیایی در روز پنجشنبه در بحبوحه نگرانی های مجدد در مورد بحران بانکی ایالات متحده و اروپا در محدوده محدودی قرار گرفتند و سرمایه گذاران عمدتاً به سمت ارزهای امن در میان ترس از باد مخالف گسترده تر حرکت کردند.

این ارز با 0.5 درصد افزایش و نزدیک به قوی ترین سطح خود در یک ماه، یکی از بهترین عملکردها در آن روز بود، در حالی که 0.4 درصد رشد کرد، که به طور کلی سرمایه گذاری مطمئن تری در میان ارزهای پر ریسک آسیای جنوب شرقی محسوب می شود.

پس از آنکه گلدمن ساکس چشم انداز خود را برای رشد اقتصادی چین در سال 2023 از 5.5 درصد به 6 درصد افزایش داد، ثابت بود. این پیش‌بینی، که بیش از 5 درصد ارائه‌شده توسط دولت چین است، به افزایش خوش‌بینی نسبت به بهبود اقتصاد چین کمک کرد، زیرا این کشور دوباره از سه سال قرنطینه ناشی از COVID-19 خارج شد.

با این حال، ریسک پذیری ضعیف باعث شد که یوان در برابر دلار به سمت سطح کلیدی 7 برگشت.

ترس از وقوع یک بحران بانکی بالقوه در روز چهارشنبه پس از شکست در سهام وام‌دهندگان سوئیسی مطرح شد. کردیت سوئیس گروه AG (شش:). اما وام دهنده یک خط اعتباری 54 میلیارد دلاری از بانک ملی سوئیس تضمین کرد که برخی از نگرانی ها را در مورد سقوط فوری در بخش بانکی کاهش داد.

اما این تسکین اندکی برای ارزهای آسیایی ایجاد کرد، زیرا سرمایه گذاران از دارایی های پرریسک خارج شدند. اکثر ارزهای منطقه در روز پنجشنبه بی‌صدا شدند، در حالی که زیان‌های منطقه با 0.6 درصد کاهش همراه بود.

دلار در برابر سبدی از ارزها اندکی کاهش یافت، اما در یک شبه رشد قوی داشت. و هر دو پس از افزایش 1 درصدی در معاملات شبانه، 0.1 درصد سقوط کردند.

دلار تا حد زیادی توسط تقاضای پناهگاه امن تقویت شد و همچنین در بحبوحه افزایش عدم اطمینان در مورد مسیر سیاست پولی ایالات متحده شاهد پیشنهادات بود. اکنون تمرکز بر روی هفته آینده است، جایی که انتظار می رود بانک نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش دهد.

اما ترس از بروز یک بحران بانکی، پس از فروپاشی سه بانک منطقه ای ایالات متحده، باعث شد تا معامله گران این سوال را مطرح کنند که آیا فدرال رزرو فضای کافی برای رشد اقتصادی خواهد داشت یا خیر. این امر باعث کاهش شدید دلار در اوایل این هفته شد و به ارزهای آسیایی کمک کرد.

تمرکز همچنین بر روی تصمیم آتی نرخ بهره توسط بانک مرکزی بود که انتظار می‌رود در اواخر روز، نرخ‌ها را 50 واحد پایه افزایش دهد. در تجارت آسیایی 0.3 درصد افزایش یافت.

این شاخص یکی از معدود شاخص‌های پرت برای آن روز بود که 0.4 درصد افزایش یافت زیرا قوی‌تر از حد انتظار انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی را افزایش داد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.