آسیا FX افزایش یافت، زیرا فدرال رزرو کمتر دلار را کاهش داد توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز نوشته امبار واریک Investing.com– اکثر ارزهای آسیایی روز پنجشنبه افزایش یافتند، در حالی که دلار عقب نشینی کرد زیرا سیگنال‌های نسبتاً ضعیف از سوی فدرال رزرو انتظارات را افزایش داد که تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است و بانک مرکزی سرعت افزایش نرخ بهره را در آینده کاهش خواهد داد.

کد خبر : 285337
تاریخ انتشار : جمعه 25 نوامبر 2022 - 5:37
آسیا FX افزایش یافت، زیرا فدرال رزرو کمتر دلار را کاهش داد توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز

نوشته امبار واریک

Investing.com– اکثر ارزهای آسیایی روز پنجشنبه افزایش یافتند، در حالی که دلار عقب نشینی کرد زیرا سیگنال‌های نسبتاً ضعیف از سوی فدرال رزرو انتظارات را افزایش داد که تورم ایالات متحده به اوج خود رسیده است و بانک مرکزی سرعت افزایش نرخ بهره را در آینده کاهش خواهد داد.

پس از افزایش نرخ بهره با ۲۵ واحد پایه نسبتاً کوچکتر، در میان بهترین عملکردها در آن روز قرار گرفت. بانک مرکزی در بحبوحه نشانه‌هایی از افزایش فشار در بازار اوراق قرضه تلاش می‌کند از شوک‌های اقتصادی ناشی از نرخ‌های بهره بالا جلوگیری کند. اما بانک مرکزی هیچ نشانه ای مبنی بر توقف سیاست های سختگیرانه ارائه نکرد.

این جهش 0.6 درصدی داشت و در میان بهترین عملکردها در آن روز قرار داشت، زیرا بازارهای محلی پس از تعطیلات روز چهارشنبه به همتایان منطقه ای خود رسیدند. ین نیز نزدیک به بالاترین سطح سه ماهه معامله شد.

این ارز تا حد زیادی از داده‌هایی که نشان می‌داد در ماه نوامبر کاهش یافته بود، کنار گذاشت و خبر از بادهای معکوس اقتصادی بیشتری برای اقتصاد ژاپن داد.

0.4 درصد افزایش یافت، در حالی که با ادامه نگرانی سرمایه گذاران از افزایش موارد کووید-19 در کشور، سودهای آن تا حدودی کاهش یافت. چین با افزایش روزانه بی‌سابقه آلودگی دست‌وپنجه نرم می‌کند، که باعث بازگشایی محدودیت‌های حرکتی در چندین شهر بزرگ شد.

اما تضعیف دلار و انتظارات فدرال رزرو به بیشتر ارزهای آسیایی کمک کرد تا نگرانی های گذشته در مورد چین را بررسی کنند. 0.3٪ کاهش یافت در حالی که 0.4٪ سقوط کرد و هر دو ابزار به ضعیف ترین سطح خود در بیش از سه ماه نزدیک شدند.

نشست نوامبر فدرال رزرو نشان داد که تعداد فزاینده ای از مقامات فدرال رزرو از افزایش کمتر نرخ بهره در ماه های آینده برای سنجش تأثیر اقتصادی افزایش شدید نرخ بهره در سال جاری حمایت کردند.

داده های اولیه ماه نوامبر نشان داد که ایالات متحده تحت فشار نرخ های بهره بالا و تورم سرسخت، بسیار بیشتر از حد انتظار کاهش یافته است.

در حالی که در ماه اکتبر بیش از حد انتظار کاهش یافت، اما همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است و افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی را ضروری می کند.

اعضای فدرال رزرو همچنین در مورد اینکه نرخ بهره ایالات متحده در کجا به اوج خود خواهد رسید نامطمئن هستند، به نظر می رسد که نرخ نهایی در طول این چرخه صعود تا حد زیادی به مسیر تورم وابسته است.

در میان ارزهای Antipodean، این ارز در روز پنجشنبه 0.4 درصد افزایش یافت، اگرچه نگرانی ها در مورد شریک تجاری اصلی چین، تا حدودی مانع از افزایش قیمت شدند.

سودهای قوی طولانی مدت در دومین جلسه متوالی، پس از افزایش نرخ های بهره با سرعتی بی سابقه، 0.6 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در دو ماه گذشته رسید و نشان از اقدامات جنگ طلبانه تر برای مهار کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.