فشار فدرال رزرو بر دلار ممکن است به زودی به اوج خود برسد: Barclays By Investing.com

Investing.com — از آنجایی که فدرال رزرو ایالات متحده به یک نقطه عطف کلیدی در چرخه انقباض خود نزدیک می شود، ممکن است به زودی کشش به اوج خود برسد. تحلیلگران بارکلیز نشان می‌دهند که اگرچه ضعف بیشتر دلار ممکن است، بدترین کاهش ارزش آن احتمالاً پشت سر ما خواهد بود. چشم انداز در حال

کد خبر : 496787
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۱۸
فشار فدرال رزرو بر دلار ممکن است به زودی به اوج خود برسد: Barclays By Investing.com


Investing.com — از آنجایی که فدرال رزرو ایالات متحده به یک نقطه عطف کلیدی در چرخه انقباض خود نزدیک می شود، ممکن است به زودی کشش به اوج خود برسد.

تحلیلگران بارکلیز نشان می‌دهند که اگرچه ضعف بیشتر دلار ممکن است، بدترین کاهش ارزش آن احتمالاً پشت سر ما خواهد بود.

چشم انداز در حال تحول برای سیاست پولی ایالات متحده، همراه با شرایط اقتصادی جهانی، حاکی از ثبات بیشتر دلار در ماه های آینده است، حتی با شروع چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو.

در طی چند ماه گذشته، فعالان بازار به طور فزاینده‌ای به احتمال کاهش زودتر و سریع‌تر نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت‌گذاری کرده‌اند. این انتظارات ناشی از درک کند شدن اقتصاد ایالات متحده و تغییرات ناخواسته فدرال رزرو بوده است.

نرخ‌های پایانه واقعی، که نشان‌دهنده جایی است که بازار انتظار دارد چرخه انقباض فدرال رزرو به پایان برسد، از نزدیک به 200 واحد پایه در اوایل تابستان به کمتر از 50 واحد پایه در هفته‌های اخیر کاهش یافته است.

علیرغم این تغییر رو به پایین در انتظارات نرخ، تحلیلگران بارکلیز معتقدند که بیشتر کاهش ارزش دلار قبلا اتفاق افتاده است.

ارزش دلار که دلار را در برابر سبدی از ارزهای اصلی ردیابی می کند، از اواسط سال 2023 کاهش یافته است. با این حال، انتظار می رود با نزدیک شدن به پایان چرخه انقباض پولی فدرال رزرو، سرعت کاهش بیشتر کاهش یابد.

تحلیلگران می‌گویند: «به گفته‌ی آن‌ها، بخش عمده‌ای از ضعف دلار پیش از چرخه‌های تسهیل فدرال‌رزرو رخ می‌دهد و این حرکت در حال حاضر بر اساس استانداردهای تاریخی بزرگ بوده است».

دلار معمولاً مدت کوتاهی پس از اولین کاهش کاهش می یابد زیرا بازار شروع به ارزیابی مجدد چشم انداز اقتصادی می کند. این الگو دوباره در حال اجرا است، به طوری که بازار در حال حاضر در کاهش های آتی قیمت گذاری کرده است و به همین دلیل باعث تضعیف دلار شده است.

با این حال، با پیشرفت چرخه کاهش نرخ، بازار اغلب انتظارات خود را برای عمق کاهش ها اصلاح می کند. اگر اقتصاد ایالات متحده از رکود شدید اجتناب کند، فدرال رزرو ممکن است با احتیاط بیشتری نسبت به پیش بینی نرخ بهره را کاهش دهد، که می تواند منجر به تثبیت یا حتی بازگشت مجدد دلار شود.

در رکودهای اقتصادی ملایم‌تر، زمانی که بازار متوجه شود فدرال رزرو به اندازه‌ای که می‌شد کاهش نمی‌دهد، ارزش دلار بهبود می‌یابد.

بارکلیز تأکید می کند که عوامل متعددی احتمالاً کاهش بیشتر ارزش دلار را محدود می کند. یکی از ملاحظات احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده است.

در صورتی که اقتصاد وارد رکود شود، دلار ممکن است تقویت شود، زیرا سرمایه گذاران معمولاً در زمان عدم اطمینان جهانی به دنبال ایمنی دارایی های ایالات متحده هستند.

در این محیط ریسک گریز، موقعیت امن دلار می تواند بار دیگر به ویژه در برابر ارزهای بازارهای نوظهور وارد عمل شود.

علاوه بر این، عوامل ژئوپلیتیکی، از جمله تنش‌های جاری در اروپا و چین، می‌توانند از دلار حمایت کنند.

بارکلیز اشاره می کند که ریسک های مربوط به روابط تجاری ایالات متحده و چین و نگرانی ها در مورد ثبات سیاسی اروپا می تواند از تضعیف بیشتر دلار جلوگیری کند.

انتخابات ریاست جمهوری آتی ایالات متحده همچنین احتمال تغییر در سیاست تجاری را افزایش می دهد که می تواند نوسانات جدیدی را در بازارهای جهانی ایجاد کند و به طور غیرمستقیم از دلار حمایت کند.

کندی رشد اقتصادی چین عامل کلیدی دیگری است. از آنجایی که رشد چین به تزلزل خود ادامه می‌دهد، که ناشی از کاهش انگیزه اعتباری و تضعیف مصرف است، چشم‌انداز چینی‌ها همچنان تاریک است.

یک یوان ضعیف تر می تواند حمایت بیشتری از دلار به ویژه در برابر ارزهای آسیایی و بازارهای نوظهور ایجاد کند. بارکلیز خاطرنشان می کند که با ضعیف شدن انگیزه اعتباری چین، تمایل دارد با دلار قوی تر همبستگی داشته باشد.

بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که در کوتاه‌مدت مقداری کاهش ارزش دلار بیشتر شود، زیرا بازار همچنان به کاهش نرخ‌های فدرال رزرو ادامه می‌دهد.

با این حال، آنها انتظار دارند که وسعت ضعف بیشتر کم باشد و بخش عمده ای از کاهش دلار در حال حاضر پشت سر ما باشد.

با پیشرفت چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، دلار ممکن است شروع به بهبود کند، به خصوص اگر داده های اقتصادی حاکی از رکود خفیف تر از حد انتظار باشد.

تحلیلگران گفتند: «پیش‌بینی‌های جدید ما مقداری کاهش بیشتر ارزش دلار را در سه ماهه چهارم 24 پیش‌بینی می‌کند، اما پس از آن بهبود خواهد یافت.

این بهبود را می‌توان با تنظیم مجدد انتظارات بازار در رابطه با کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، در کنار بهبود احساسات ریسک جهانی، هدایت کرد.

بارکلیز نشان می دهد که در حالی که نوسانات هنوز ممکن است، روند نزولی گسترده دلار ممکن است به پایان خود نزدیک شود.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.