سقوط دلار اغراق آمیز به نظر می رسد – JPMorgan By Investing.com

Investing.com – دلار آمریکا تابستان سختی را پشت سر گذاشت و در ماه آگوست به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما جی‌پی مورگان فکر می‌کند کسانی که سقوط ارز ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کنند، از خودشان جلو می‌افتند. در ساعت 06:00 ET (10:00 GMT)، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش

کد خبر : 493295
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۰۰
سقوط دلار اغراق آمیز به نظر می رسد – JPMorgan By Investing.com


Investing.com – دلار آمریکا تابستان سختی را پشت سر گذاشت و در ماه آگوست به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما جی‌پی مورگان فکر می‌کند کسانی که سقوط ارز ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کنند، از خودشان جلو می‌افتند.

در ساعت 06:00 ET (10:00 GMT)، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، با 0.2% کاهش به 101.127 معامله شد و در طول ماه گذشته 1.6% از دست داد.

تحلیلگران JPMorgan در یادداشتی به تاریخ 4 سپتامبر گفتند: «تنوع دوری از دلار یک روند رو به رشد است، اما ما متوجه شدیم که عواملی که از تسلط دلار حمایت می‌کنند، به خوبی ریشه‌دار و ماهیت ساختاری دارند».

نقش دلار در امور مالی جهانی و پیامدهای ثبات اقتصادی و مالی آن توسط بازارهای سرمایه عمیق و نقد، حاکمیت قانون و سیستم‌های حقوقی قابل پیش‌بینی، تعهد به رژیم شناور آزاد، و عملکرد روان سیستم مالی برای نقدینگی دلار و نهادی حمایت می‌شود. این بانک افزود: شفافیت

علاوه بر این، اعتماد واقعی بخش خصوصی به دلار به‌عنوان یک ذخیره‌کننده ارزش غیرقابل رقابت به نظر می‌رسد، و دلار همچنان پرمصرف‌ترین ارز در مقیاس‌های مختلف است.

جی پی مورگان گفت: «ما شاهد تنوع بیشتر و تغییرات مهم در معاملات فرامرزی در نتیجه تحریم‌ها علیه روسیه، تلاش‌های چین برای تقویت استفاده از RMB و چندپارگی ژئواکونومیک هستیم».

بانک اضافه کرد که ریسک مهم تر و نادیده گرفته شده، افزایش تمرکز بر استقلال پرداخت ها و تمایل به توسعه سیستم های مالی جایگزین و مکانیسم های پرداخت است که به دلار آمریکا متکی نیستند.

جی پی مورگان گفت: “خطرات دلارزدایی اغراق آمیز به نظر می رسد، اما جریان های فرامرزی به طور چشمگیری در بلوک های تجاری و بازارهای کالایی در حال تغییر است، همراه با افزایش معماری مالی جایگزین برای پرداخت های جهانی.”





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.