EUR/USD در اواسط 1.0900 با کاهش بازده، سرنخ های بانک مرکزی اروپا، و اعتماد مصرف کنندگان منطقه یورو در نوسان است.

اشتراک گذاری: EUR/USD تثبیت صعودی را قبل از داده ها/رویدادهای کلیدی نشان می دهد که اخیراً کنار گذاشته شده است. دلار آمریکا، بازدهی به دنبال سرنخ‌های تازه‌ای برای افزایش سودهای الهام‌گرفته از تنش‌های افزایش نرخ، و مشکلات ژئوپلیتیکی هستند. مشکلات رکود اقتصادی، مذاکرات محتاطانه بانک مرکزی اروپا بر اعتماد مصرف کنندگان منطقه یورو

کد خبر : 348466
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۴:۳۳
EUR/USD در اواسط 1.0900 با کاهش بازده، سرنخ های بانک مرکزی اروپا، و اعتماد مصرف کنندگان منطقه یورو در نوسان است.



اشتراک گذاری:

  • EUR/USD تثبیت صعودی را قبل از داده ها/رویدادهای کلیدی نشان می دهد که اخیراً کنار گذاشته شده است.
  • دلار آمریکا، بازدهی به دنبال سرنخ‌های تازه‌ای برای افزایش سودهای الهام‌گرفته از تنش‌های افزایش نرخ، و مشکلات ژئوپلیتیکی هستند.
  • مشکلات رکود اقتصادی، مذاکرات محتاطانه بانک مرکزی اروپا بر اعتماد مصرف کنندگان منطقه یورو در ماه آوریل، سرنخ های بانک مرکزی اروپا تاکید می کند.
  • کاتالیزورهای ریسک، معاملات آتی نرخ بهره کلیدی برای مسیرهای روشن هستند.

یورو/دلار آمریکا به دلیل تثبیت ضررهای روز قبل در حدود 1.0960 که به جلسه روز پنجشنبه اروپا می رود، بالاتر می رود. با انجام این کار، جفت یورو آخرین عقب نشینی دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه داری را خوشحال می کند. با این حال، روحیه محتاطانه پیش از داده‌ها/رویدادهای کلیدی منطقه یورو، معامله‌گران را به چالش می‌کشد، به‌ویژه در میان بازارهای رکود.

یورو/دلار آمریکا روز گذشته شاهد فشار نزولی بود زیرا دلار آمریکا شرط‌بندی‌های فدرال‌رزرو و روحیه ریسک‌پذیری را تشویق کرد، به‌ویژه که ناشی از اظهارات مقامات فدرال رزرو (فدرال رزرو) و ترس از کشمکش‌های غرب در مقابل چین و روسیه بود. همچنین، فقدان اظهارنظرهای تازه از سوی مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) و تغییر چشمگیر آمار تورم این بلوک در ماه مارس، بار اضافی بر جفت یورو ایجاد کرد.

یکی از آخرین سیاست‌گذاران فدرال رزرو، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک است که از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه مه حمایت کرد و گفت: «تورم هنوز خیلی بالاست و ما از ابزارهای سیاست پولی خود برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها استفاده خواهیم کرد. ” درست قبل از او، آستن گولزبی، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو بود که بر قدرت بازار اعتباری به عنوان یکی از کاتالیزورهای کلیدی پیش از نشست بعدی سیاست پولی فدرال رزرو تاکید کرد.

با این اوصاف، بازیگران بازار روی افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده در ماه می، حداکثر 85 درصد شرط بندی می کنند و همچنین احتمال کاهش نرخ را در سال 2023 کاهش می دهند.

از سوی دیگر، شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده منطقه یورو (HICP) رقم سالانه 6.9 درصدی را برای ماه مارس تأیید کرد، در حالی که ایزابل اشنابل، سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا، نظرات قبلی خود را مبنی بر وجود تورم چسبنده در این بلوک تکرار کرد.

علاوه بر این، ادعاهای بریتانیا در مورد انگیزه پنهان چین برای سرکوب زیرساخت های غربی و بحث کمیته چین مجلس نمایندگان آمریکا در مورد سناریوی تهاجم تایوان، داستان کشمکش غرب و چین را تجدید می کند و بر احساسات تاثیر می گذارد. در همین راستا، نگرانی‌های مربوط به تاخیر احتمالی در تصمیم سقف بدهی ایالات متحده به دلیل تردید جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در برداشتن محدودیت‌های بدهی، وجود دارد.

در میان این بازی‌ها، شاخص دلار آمریکا (DXY) پیش از اینکه اخیراً به 102.00 برسد، حالت ریسک‌زدگی را تشویق کرد. علاوه بر این، S&P 500 Futures را به تصویر می کشد که اولین زیان روزانه را تا کنون در چهار عدد در حدود 4168 چاپ می کند که 0.25% کاهش در طول روز تا زمان انتشار دارد. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه داری ایالات متحده پس از نوسازی سقف ماهانه در روز قبل، به ترتیب نزدیک به 3.60 درصد و 4.25 درصد کاهش می یابد.

با نگاهی به آینده، قرائت اولیه اعتماد مصرف کننده منطقه یورو برای ماه آوریل و حساب های جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا به سخنرانی کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا برای سرگرم کردن معامله گران EUR/USD خواهد پیوست. از سوی دیگر، ادعاهای اولیه بیکاری هفتگی ایالات متحده، نظرسنجی تولیدی فدرال رزرو فیلادلفیا و فروش خانه های موجود است.

اگر داده‌ها/رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده همچنان ترس‌های افزایش نرخ در بازار را برجسته کند، که عمدتاً به سمت فدرال رزرو متمایل می‌شود، EUR/USD ممکن است به میز خرس بازگردد.

تحلیل فنی

بازیابی EUR/USD را نمی توان تایید کرد مگر اینکه شاهد شکست صعودی واضح 21-SMA در نمودار چهار ساعته، نزدیک به 1.0965 تا زمان انتشار باشیم. با این حال، شیب صعودی خط حمایت از اواخر ماه مارس، نزدیک به 1.0910، چالشی حیاتی برای خرس‌ها است که قبل از در دست گرفتن کنترل باید با آن مقابله کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.