آسیا FX در حالی که دلار جلوتر از نرخ شاخص قیمت مصرف کننده ثابت می ماند توسط Investing.com سقوط می کند

© رویترز. نوشته امبار واریک Investing.com– بازارهای ارز آسیایی در روز چهارشنبه با عقب نشینی از دارایی های ریسک محور پیش از نشانه های اقتصادی از قرائت تورم کلیدی این هفته، در حالی که دلار از ضررهای اخیر ثابت مانده بود، کاهش یافت. پس از شروع قوی هفته با خوش بینی نسبت به بازگشایی چین،

کد خبر : 305100
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۶:۰۹
آسیا FX در حالی که دلار جلوتر از نرخ شاخص قیمت مصرف کننده ثابت می ماند توسط Investing.com سقوط می کند



© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com– بازارهای ارز آسیایی در روز چهارشنبه با عقب نشینی از دارایی های ریسک محور پیش از نشانه های اقتصادی از قرائت تورم کلیدی این هفته، در حالی که دلار از ضررهای اخیر ثابت مانده بود، کاهش یافت.

پس از شروع قوی هفته با خوش بینی نسبت به بازگشایی چین، واحدهای منطقه ای در بحبوحه عدم اطمینان در مورد مسیر سیاست پولی ایالات متحده کاهش یافتند. دلار همچنین پس از اظهارنظر برخی از اعضای فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ بهره آمریکا ممکن است بیش از حد انتظار در سال جاری افزایش یابد، از پایین ترین سطح هفت ماهه خود بهبود یافت، به خصوص اگر تورم بیش از محدوده هدف بانک مرکزی برای مدت طولانی تر از حد انتظار باشد.

و نشان داد که دلار در روز چهارشنبه 0.1 درصد بالاتر از سبدی از ارزها معامله شد. اکنون تمرکز بر انتشار داده های ایالات متحده برای ماه دسامبر است، که انتظار می رود نشان دهد که تورم نسبت به ماه قبل کاهش بیشتری یافته است.

از سوی دیگر، ارزش دلار در برابر دلار 0.1 درصد کاهش یافت، حتی با انتشار این هفته، انتظارات مبنی بر اینکه ممکن است برای حمایت از ارز و فرونشاندن تورم بیش از حد گرم، به اقدامات جنگ طلبانه تر متوسل شود، افزایش داد.

نزدیک به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته بود و این ارز با خوش بینی نسبت به کاهش بیشتر محدودیت های ضد کووید در کشور، شروع قدرتمندی را برای سال رقم زد. اما این خوش‌بینی کاهش یافت زیرا چین بدترین شیوع کووید-19 را دید که انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت رشد اقتصادی را مختل کند.

تمرکز این هفته نیز بر روی چین برای ماه دسامبر است، اگرچه انتظار می‌رود کاهش رشد اقتصادی در این کشور منجر به روندهای کاهش تورم شود.

پس از اینکه داده‌ها در این کشور در ماه نوامبر به بالاترین سطح 30 ساله خود بازگشتند، این رقم در میان معدود استثناهای آن روز بود که 0.3 درصد افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح چهار ماهه خود باقی ماند. این قرائت به احتمال زیاد باعث تشدید سیاست های بیشتر توسط دلار خواهد شد و دلار را تقویت می کند.

داده‌های جداگانه همچنین نشان داد که در طول ماه بیش از حد انتظار رشد کرده است که با افزایش تخفیف‌ها در رویداد خرید جمعه سیاه افزایش یافته است.

ارزهای پر خطر آسیای جنوب شرقی زیان بیشتری نسبت به ارزهای منطقه ای خود ثبت کردند که به ترتیب 0.3 و 0.2 درصد کاهش یافتند.

پس از صعود به بالاترین سطح یک ماهه در برابر دلار در اوایل این هفته، 0.1 درصد کاهش یافت. داده‌های هند نیز در روز پنجشنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود که نشان دهد فشار قیمت‌ها در دسامبر ثابت مانده است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.