تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY، USD/CAD

نقاط صحبت دلار آمریکا: ما در حال نزدیک شدن به پایان یک چهارم Q1 هستیم شاهد یک حرکت انفجاری در دلار آمریکا بودیم. با نزدیک شدن به بسته شدن فردا، قیمت ها به دلار مستقیماً به محدوده حمایت برگشته است. محدوده دلار در حال حاضر در بسیاری از ماه مارس حفظ شده است، حتی به

کد خبر : 185541
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY، USD/CAD


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • ما در حال نزدیک شدن به پایان یک چهارم Q1 هستیم شاهد یک حرکت انفجاری در دلار آمریکا بودیم. با نزدیک شدن به بسته شدن فردا، قیمت ها به دلار مستقیماً به محدوده حمایت برگشته است.
  • محدوده دلار در حال حاضر در بسیاری از ماه مارس حفظ شده است، حتی به عنوان FOMC شروع به بلند کردن کرد با اولین افزایش نرخ بهره از سال 2018. انتظار می رود سه ماهه آینده اولین افزایش 50 امتیازی پایه را از FOMC به همراه سوالاتی در مورد نحوه مدیریت ترازنامه توسط فدرال رزرو خارج کند. این می تواند به ادامه نوسانات دلار منجر شود.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

ما به آخرین روز از فصل اول سال پرنوسان و شلوغ نزدیک می شویم. نکته مهم این بود که فدرال رزرو در تلاش برای مبارزه با تورم، افزایش نرخ بهره را آغاز کرده است. اما، در سوی دیگر معادله، ما همچنین جنگی را در اروپا داشتیم که هنوز دارای پیامدهای بالقوه بسیار سنگینی است، به ویژه در موضوع تورم، زیرا جهانی‌زدایی تهدید می‌کند که نوسانات بیشتری را در پیش‌بینی‌های تورم در ماه‌های آینده ایجاد کند.

این ممکن است در صورت فروش سهام در بازار سهام، فدرال رزرو را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد. و همانطور که مستقیماً از سخنرانان فدرال رزرو مانند نیل کشکاری شنیده ایم، بانک در تلاش است تا یک فرود نرم را مهندسی کند. اما، همانطور که دیروز از ویلیام دادلی، رئیس سابق فدرال رزرو نیویورک شنیدیم، با توجه به اینکه تورم طولانی شده است، به نظر می رسد که این یک نتیجه با احتمال کم است. این امر مستلزم اقدام فدرال رزرو است و همانطور که در گذشته دیده‌ایم، نیات بانک اغلب به دلیل نوسانات بازار برطرف نشده است.

اما چیزی که این زمان را متفاوت می کند، تورم و این واقعیت است که فدرال رزرو نمی تواند به راحتی از این موضع جنگ طلبانه ای که مجبور به اتخاذ در پاسخ به محیط زیست است، عقب نشینی کند.

این درها را برای صعود دلار آمریکا باز نگه می داردو Q1 نمایش بزرگی از این موضوع بود، زیرا گرین‌بک در طول دوره رشد کرد و در کانال روند صعودی قرار گرفت که یک سال پیش آغاز شد. نوار ماهانه مارس به رنگ سبز نشان داده می شود، اما بیشتر این افزایش در چند روز اول ارسال شده است، و بقیه ماه محدوده را در DXY نشان می دهد.

اما، از آنجایی که نمودار هفتگی زیر روند نسبتاً واضح است، و با توجه به اصول بنیادی، به نظر می‌رسد که با پیش‌روی عمیق‌تر به سمت تجارت 2022، فضای بیشتری وجود دارد.

نمودار قیمت هفتگی دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

دلار آمریکا کوتاه مدت

محدوده دلار آمریکا در نمودار چهار ساعته کاملاً مشهود است، جایی که با ایجاد این پس‌زمینه، چند سفر به حمایت و مقاومت صورت گرفته است. طرف پشتیبانی سازند به ویژه واضح است زیرا بین دو بلندمدت باز می شود فیبوناچی سطوحی که شروع به زودتر در ماه مارس، درست پس از چاپ CPI وارد بازی شوید.

عطف دوم در این منطقه پس از افزایش نرخ FOMC نشان داد. این عطف دوم منجر به پایین ترین سطح بالاتری شد که سپس یک روند صعودی دیگر را به سمت مقاومت به ارمغان آورد که باز هم از نظر فنی کمی بالاتر از نوسان قبلی را ثبت کرد. این ممکن است به احتمال شکست احتمالی اشاره داشته باشد، اما در حال حاضر، این محدوده باقی مانده است و پشتیبانی در حال بازی است.

با توجه به زمان بندی و با توجه به روندها، چند روز آینده می تواند در اینجا بسیار نوسان باشد زیرا ما از پایان سه ماهه می گذریم و سه ماهه دوم را با NFP در جمعه.

نمودار قیمت چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار قیمت چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

عقب نشینی EUR/USD

همانطور که من در هفته گذشته نگاه کردم، چند تنظیم مختلف به EUR/USD نشان داده شد، با هر دو شکل صعودی و نزولی نشان می دهد. طرف نزولی شروع به نشان دادن وعده کرد، با گوه در حال افزایش با عقب نشینی قیمت به حمایت از 1.0958، جای خود را داد.

و بعد هیچ اتفاقی نیفتاد… خرس ها متوقف شدند و حدود چهار روز باقی ماند. من حتی توییت کردم که خرس‌هایی که از این حرکت استفاده نکردند، در را برای پتانسیل عقب نشینی باز کرده است، چیزی که در چند روز گذشته نشان داده شده است.

EUR/USD پس از تست بالای نقطه مقاومت 1.1140 اکنون در بالاترین سطح خود معامله می شود. من در بلندمدت نزولی در این جفت باقی می‌مانم، اما تا زمانی که این موضوع کوتاه‌مدت قدرت نشانه‌هایی از معکوس را نشان دهد، پتانسیل بالادستی در EUR/USD ادامه خواهد داشت.

منطقه ای که در این مرحله جذاب به نظر می رسد، یک آیتم بلند مدت است که از 1.1187-1.1212 اجرا می شود و فراتر از آن یک نوسان کلیدی نزدیک به 1.1250 است. سطح روانی که می‌تواند به عنوان نقطه عمیق‌تری از پتانسیل مقاومت برای رویکردهای نزولی بلندمدت و چشم‌اندازهای صعودی کوتاه‌مدت عمل کند.

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/USD

نمودار قیمت چهار ساعته یورو دلار

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

GBP/USD

در اواسط ماه من شروع به جستجو برای سناریوهای عقب نشینی یا احتمالاً معکوس در GBP/USD کردم.. این پایان نامه عمدتاً مبتنی بر آزمون و حفظ سطح روانشناختی 1.3000 در یک جفت بود که با پتانسیل افزایش نرخ از سوی بانک مرکزی نماینده پشتیبانی می شد.

و در حالی که این موضوع برای حدود یک هفته به زیبایی کار کرد، با قرار دادن کابل در نزدیکیشیب 300 پیپ و دویدن تا نقطه مقاومت در حمایت قبلی. اما، این موضوع در روز دوشنبه شکست خورد زیرا GBP/USD پس از معامله در حدود 1.3300 در هفته قبل، به سطح 1.3100 بازگشت.

بنابراین، در این مرحله، من محتاطانه به پتانسیل صعودی خوشبین هستم، عمدتاً بر اساس ادامه دفاع از 1.3000. اما، واقعیت این است که خریداران نتوانستند جهش را فراتر از حمایت قبلی فشار دهند و ساختار اکشن قیمت در اینجا همچنان نزولی است.

این به طور بالقوه می تواند تغییر کند و شاید پایان یک چهارم همان جایی باشد که شروع به وقوع می کند. اما، در این مرحله، نمودار روزانه روی تشکیل ستاره صبحگاهی ناتمام کار می‌کند که اگر تکمیل شود، نسبت به خمش اولیه مارس در سطح روان‌شناختی 1.3000 نیز پایین‌تر خواهد بود. این می تواند در را برای آزمایش دیگری از مقاومت در اطراف نقطه 1.3300 باز نگه دارد که اگر تسلیم شود، می تواند در را برای صعود قوی تر و تم معکوس تصویر بزرگتر باز کند.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

نمودار قیمت GBPUSD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/JPY: اوه

زمانی که نرخ‌ها در کانون توجه قرار گیرند، ین تمایل به حرکت خواهد داشت، و این در این ماه کاملاً نمایان شد، زیرا ین در تعدادی از جفت‌های ارز حرکت‌هایی شبیه به تاریخی داشت.

من در اوایل ماه مارس به این موضوع نگاه کرده بودم، قبل از شکست، ین را به عنوان یک وسیله نقلیه ریسک در FX تقویت کرد که می تواند زمینه های روشن/خاموش ریسک را ایجاد کند.

در عرض چند هفته USD/JPY افزایش یافتبا تعیین بالاترین سطح شش ساله جدید و تست بالاتر از سطح روانی در ساعت 125.00 برای شروع این هفته به طور خلاصه. اما، در آن زمان بود که عقب نشینی شروع به نشان دادن کرد و تا این هفته تقریباً 383 پیپ حفظ شد و قیمت ها در حدود 121.41 حمایت پیدا کردند.

از نمودار ماهانه، واضح است که یک منطقه اصلی در اینجا در حال بازی است، در حدود بالاترین سطح در 20 سال در جفت USD/JPY.

نمودار قیمت ماهانه USD/JPY

نمودار قیمت ماهانه USDJPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

USD/JPY کوتاه مدت

هنگامی که نوسانات افزایش می یابد، میزان نوسانات در هر دو طرف ماده نیز می تواند افزایش یابد. حرکت 383 پیپ در USD/JPY یک ماه پیش به نظر می‌رسد که بازی را تغییر دهد. اما اکنون، پس از شکست در ماه مارس که شاهد افزایش بیش از 1000 پیپ USD/JPY بودیم، 383 برای عقب نشینی آنقدرها هم تهدیدکننده نیست و از نمودار چهار ساعته زیر، این حتی با حوزه پشتیبانی احتمالی همخوانی دارد. من دیروز این سطوح را در توییتر به اشتراک گذاشته بودم و تا امروز ادامه دارند.

اما، با توجه به اینکه در پایان سه ماهه هستیم و این یک حرکت بزرگ بود، ممکن است عقب نشینی عمیق تری رخ دهد و نقطه حول و حوش 120.00 که با 50 درصد اصلاح حرکت اصلی در ماه مارس همسو است، نقطه جذابی برای حمایت عمیق تر به نظر می رسد. بالقوه، اگر وارد بازی شود.

در حال حاضر، ما در مقاومت قبلی، در حدود 38.2% اصلاح حرکت اصلی اخیر، حمایت را حفظ کرده ایم.

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

نمودار قیمت چهار ساعته USDJPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

تفکیک USD/CAD

USD/CAD تا زمان نگارش این مقاله در حال تنظیم یک پایین‌ترین قیمت در سال 2022 است، اما شاید مهم‌تر از آن برای ساختار بلندمدت، پس‌زمینه صعودی تولید شده توسط مثلث صعودی در محل از تابستان گذشته نفی شده است.

بیشتر شتاب‌زدگی اخیر در قیمت‌ها پس از افزایش نرخ FOMC منتشر شده است، بنابراین شاید این انتظارات برای واگرایی نرخ بین فدرال رزرو و بانک مرکزی آمریکا باشد. اما جالب است بدانیم که چگونه قدرت CAD با این عقب نشینی اخیر در USD افزایش یافته است.

از منظر بلندمدت، پتانسیل پشتیبانی در 1.2070 وجود دارد که به حفظ پایین‌ترین سطح دلار/کادر کانادا از ماه می 2015 کمک کرده است.

نمودار قیمت ماهانه USD/CAD

نمودار قیمت ماهانه USDCAD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.