رالی دلار آمریکا برای مرحله بعدی آماده است؟ EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY

دلار آمریکا، EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY – چشم انداز فنی هفتگی دلار آمریکا در برابر همتایان اصلی خود در هفته گذشته افزایش می یابد، آیا در آینده بیشتر؟ EUR/USD ممکن است برای پایین ترین سطح اوایل ماه مارس هدف قرار گیرد، GBP/USD کاهش می یابد AUD/USD بین خطوط روند قرار دارد، USD/JPY تا سطوح 2017

کد خبر : 178233
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۳۲
رالی دلار آمریکا برای مرحله بعدی آماده است؟  EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY


دلار آمریکا، EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY – چشم انداز فنی هفتگی

  • دلار آمریکا در برابر همتایان اصلی خود در هفته گذشته افزایش می یابد، آیا در آینده بیشتر؟
  • EUR/USD ممکن است برای پایین ترین سطح اوایل ماه مارس هدف قرار گیرد، GBP/USD کاهش می یابد
  • AUD/USD بین خطوط روند قرار دارد، USD/JPY تا سطوح 2017 افزایش یافته است

EUR/USD – نزولی

دلار آمریکا در هفته گذشته با تغییرات اندکی در برابر یورو به پایان رسید، اما باید توجه داشت که EUR/USD تمام سودهای خود را که زمانی نسبت به قبل در آن دوره به دست آورده بود کاهش داد. در حالی که این در درجه اول یک قطعه فنی است، باید توجه داشت که وضعیت جاری در اوکراین همچنان نقش کلیدی را برای ارز واحد ایفا می کند. تشدید درگیری احتمالاً بر یورو در هفته آینده فشار بیشتری خواهد آورد.

بسته شدن تحت 7 مارسهفتم پایین ترین سطح 1.0806، پایین ترین سطح از آوریل 2020 را نشان می دهد، و یک منطقه کلیدی حمایت از 1.0727 تا 1.0793 را ایجاد می کند. فراتر از آن، پایین ترین سطح 2020 در 1.0636 قرار دارد و زیر آن، پسوند فیبوناچی 138.2 درصدی 1.0496 است. در صورت چرخش بالاتر، میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) و همچنین منطقه پشتیبانی 1.1122 – 1.1186 قبلی را به دقت زیر نظر داشته باشید. دومی می تواند به عنوان مقاومت جدید وارد عمل شود.

نمودار ایجاد شده در TradingView

GBP/USD – نزولی

دلار آمریکا هفته گذشته در برابر پوند انگلیس رشد کرد و پوند/دلار آمریکا پایین ترین سطح خود را در سال 2022 ثبت کرد و همچنین در پایین ترین سطح از نوامبر 2020 بسته شد. مانند یورو، استرلینگ همچنان در برابر تنش های اوکراین آسیب پذیر است. این جفت پسوند 123.6% فیبوناچی را در 1.2917 قرار داده است که در زیر آن سطح 138.2% در 1.2819 قرار دارد.

فراتر از دومی، پایین ترین سطح سپتامبر 2020 است که منطقه حمایتی را بین 1.2676 و 1.2763 ایجاد می کند. یک نزولی Death Cross بین SMA های 20 و 50 روزه همچنان در حال بازی است. دومی می تواند در صورت چرخش به بالاتر و حفظ روند نزولی غالب وارد عمل شود. با این حال، به نظر می رسد مقاومت فوری منطقه حمایت 1.3161 – 1.3195 قبلی باشد.

رالی دلار آمریکا برای مرحله بعدی آماده است؟  EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

AUD/USD – خنثی

دلار آمریکا در هفته گذشته اندکی در برابر دلار استرالیا افزایش یافت و AUD/USD الگوی شمعدانی نزولی را پشت سر گذاشت. بسته شدن تاییدی زیر منطقه مقاومت سابق 0.7273 – 0.7314، که به نظر می رسد به عنوان حمایت جدید باقی می ماند، می تواند راه را برای معکوس کردن روند صعودی فوریه باز کند. چنین نتیجه ای بر افزایش حمایت متمرکز می شود – خطوط آبی در نمودار زیر.

افزایش حمایت می تواند تمرکز صعودی را حفظ کند. با این حال، کاهش مقاومت از فوریه 2021 همچنان جفت را به سمت پایین هدایت می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، این خطوط روند همگرا ممکن است تا زمانی که یک شکست استرالیا پیدا شود، استرالیا را در وضعیت یکپارچه نگه دارد. به نظر می رسد مقاومت فوری، اصلاح فیبوناچی 78.6% در 0.7430 باشد. بالاتر از دومی اوج اکتبر است. شکستن حمایت رو به افزایش، پایین ترین سطح ژانویه را نشان می دهد.

رالی دلار آمریکا برای مرحله بعدی آماده است؟  EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

USD/JPY – صعودی

دلار آمریکا در هفته گذشته در برابر ین ژاپن افزایش یافت، با بسته شدن USD/JPY در بالاترین قیمت جدید 2022 و همچنین دستیابی به بالاترین بسته از ژانویه 2017. در واقع، افزایش 2.2 درصدی بهترین عملکرد از مارس 2020 بود. بالای یک شکست تشکیل نمودار مثلث صعودی، در را برای از سرگیری روند صعودی غالب از ابتدای سال 2021 باز می کند.

مقاومت فوری 100% گسترش فیبوناچی در 117.29 و پس از آن سطح 123.6% در 118.19 است. فراتر از دومی، بالاترین رقم دسامبر 2016 در 118.66 قرار دارد. در صورت چرخش به پایین تر، سقف مثلث را به دقت زیر نظر داشته باشید. عقب نشینی در مورد دومی، راه را برای آزمایش افزایش حمایت از نوامبر باز می کند.

رالی دلار آمریکا برای مرحله بعدی آماده است؟  EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.