۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

روزنامه خراسان: «عصر جدید»، «دورهمی» و بهرام افشاری حضور موفق و سام درخشانی و بنیامین بهادری حضور ناموفقی در تلویزیون داشتند. امسال در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته، در وضعیتی که مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا، خانه‌نشین شده بودند و به اقتضای ماندن در خانه و اوقات فراغت، بیشتر از قبل فرصت

کد خبر : 2265
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۶:۴۲
۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹


روزنامه خراسان: «عصر جدید»، «دورهمی» و بهرام افشاری حضور موفق و سام درخشانی و بنیامین بهادری حضور ناموفقی در تلویزیون داشتند.

امسال در شرایط بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته، در وضعیتی که مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا، خانه‌نشین شده بودند و به اقتضای ماندن در خانه و اوقات فراغت، بیشتر از قبل فرصت داشتند که مخاطب برنامه‌های تلویزیون باشند، ماراتن نوروز تلویزیون برگزار شد. هرچند شیوع کرونا، بخشی از برنامه‌ریزی‌های تلویزیون را برهم زد، اما با این وجود شبکه‌های مختلف تلویزیون همه تلاش خود را برای جذب مخاطب به کار گرفتند و تولیدات گوناگونی را روی آنتن بردند. در ادامه مطلب درباره ۹ برنده و ۹ بازنده ماراتن نوروز ۹۹ نوشته‌ایم.

برنده‌ها

۱. پایتخت ۶

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

فصل ششم «پایتخت» نیز مانند فصل‌های قبلی توانست مورد استقبال مخاطبان تلویزیون قرار بگیرد و جزو معدود آثاری باشد که بعداز پنج فصل همچنان در اوج است. بازگشت کاراکتر محبوب «بهبود»، تغییرات شخصیت‌ها در گذر زمان، انتقاد‌های سریال به شرایط اقتصادی، از نقاط قوت فصل ۶ بوده است. این سریال با قرار گرفتن درصدرجدول پربیننده‌ترین سریال‌های نوروز، جزو برنده‌های تلویزیون در تعطیلات نوروز ۹۹ است.


۲. برنامه‌های کرونایی تلویزیون

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

صداوسیما در تعطیلات نوروزی، تلاش ویژه‌ای برای آگاه‌سازی مخاطبان درباره ویروس کرونا و اقناع آنان برای قرنطینه خانگی انجام داد؛ تلاشی که با استفاده از برنامه‌های گفت‌وگومحور پرشماربه خصوص در شبکه خبر، گزارش‌های خبری، ویدئویی کلیپ، زیرنویس شبکه‌های مختلف و… انجام شد. با وجودی که در سال‌های اخیر، عملکرد تلویزیون در بحران‌ها مورد انتقاد بود، اما رسانه ملی در بحران کرونا نمره قبولی گرفت.


۳. دورهمی

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

اگر پخش سه برنامه تکراری در هفته دوم تعطیلات نوروز و یکی دو گفت‌وگوی برنامه را که فضای معمولی، سرد و غیرچالشی داشت، از «دورهمی» فاکتور بگیریم، می‌توان آن را جزو برنده‌های ماراتن نوروز به حساب آورد که توانست دومین برنامه پربیننده نوروز باشد. این برنامه در شرایط شیوع ویروس کرونا، بدون حضور تماشاگران به ضبط خود ادامه داد و کنداکتور شبکه نسیم را از برنامه محبوب و پرمخاطب خالی نگذاشت.


۴. عصر جدید

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

پس از ضبط ۹ قسمت از «عصر جدید»، تولید آن به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و شبکه سه تصمیم گرفت با پخش هر قسمت از برنامه طی دو شب، «عصر جدید» را به پخش در تعطیلات نوروز برساند، اما این تغییر، لطمه‌ای جدی به مسابقه وارد نکرد. در تدوین مجدد، تقریبا همه صحبت‌های شرکت‌کنندگان، چالش و بحث‌های داوران با یکدیگر درباره اجراها، به مسابقه اضافه شد و زمان هر قسمت چندان کوتاه نبود.


۵. شبنم مقدمی

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

شبنم مقدمی که در یک سال گذشته به دلیل کاراکتر‌های متفاوت و بازی خوب خود توانسته حضور موثری در سینما و نمایش خانگی داشته باشد، بعد از دو سال غیبت در تلویزیون، انتظار مخاطب را در «دوپینگ» برآورده کرده است. بازی خوب او در نقش زن حسود، آب زیرکاه و بدجنسی به نام «توران» جزو نقاط قوت سریال و سکانس‌هایی که او در آن‌ها حضور دارد جزو لحظات بامزه این مجموعه است.


۶. بهرام افشاری

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

بهرام افشاری که با «پایتخت ۵» به شهرت رسید، همچنان با این سریال محبوب مخاطبان است و در «پایتخت ۶» هم موفق شده توجه مخاطب را به «بهتاش» معطوف کند. او به خوبی در جلد این پسر ناسازگار و لجبازی که احترام بزرگ و کوچک را نگه نمی‌دارد فرو رفته و در خنده گرفتن از مخاطب موفق است. گفت‌وگوی او در «دورهمی» نیز جزو بامزه‌ترین و بهترین قسمت‌های این برنامه در نوروز بود.


۷. اتفاق نود و نو

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

ویژه‌برنامه «اتفاق نود و نو» که از چهارشنبه ۲۸ اسفند با اجرای رضا رشیدپور، از شبکه سه روی آنتن رفت، موفق شد پربیننده‌ترین ویژه برنامه تحویل سال شود. این برنامه توانست با آیتم متفاوت و طنزی که با حضور شخصیت‌های سیاسی عروسکی پخش می‌شد، اجرای خوانندگان مختلف و دعوت از چهره‌های مردمی در کنار هنرمندان، فضای شاد و متنوعی داشته باشد و نظر مخاطبان تلویزیون را به خود جلب کند.


۸. سرویس‌های وی‌اودی

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

استقبال فراوان مخاطبان از سرویس‌های وی‌اودی در روز‌های قرنطینه و به ویژه در تعطیلات نوروز، آن‌ها را به یکی از برنده‌های قطعی تبدیل کرده است. هرچند که این سرویس‌ها می‌توانستند در هفته اول تعطیلات نوروز هم سریال‌های در حال توزیع نمایش خانگی را منتشر کنند و مخاطبان را بیشتر به سمت خود بکشانند، اما به هرحال در روز‌های خانه‌نشینی، وی‌اودی‌هاجزو انتخاب‌های اول مردم هستند.


۹. مدرسه تلویزیونی

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

پس از شیوع کرونا و طولانی شدن تعطیلات مدارس، شبکه آموزش با عمل به رسالت خود در حوزه آموزش، مدرسه تلویزیونی به راه انداخت و بخشی از جدول پخش خود را به این موضوع اختصاص داد. هر روز در ساعت‌های مشخصی، دروس گوناگون پایه‌های مختلف توسط معلمان آموزش داده می‌شود. هرچند که آموزش‌ها بی‌نقص نیستند، اما ایده مدرسه تلویزیونی، آن را به یکی از برنده‌های نوروز ۹۹ تبدیل کرده است.


بازنده‌ها

۱. محسن تنابنده

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

«پایتخت ۶» برخلاف فصل‌های گذشته، قصه واحدی که مخاطب را به دنبال خود بکشاند ندارد و دیالوگ‌های طنز جای موقعیت‌های کمدی را در آن گرفته‌اند. ماجرای قاچاق مواد مخدر و بعضی بدآموزی‌های سریال هم باعث شد این مجموعه مورد انتقاد بسیاری از مخاطبان قرار بگیرد و در عین پربیننده شدن، آماج انتقادات هم بشود. این انتقادات بیش از هر چیز محسن تنابنده به عنوان طراح و سرپرست نویسندگان سریال را هدف قرار داد.


۲. سام درخشانی

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

سام درخشانی با مسابقه اطلاعات عمومی «ایران» این فرصت را پیدا کرده بود که خودش را در عرصه اجرا محک بزند، اما این بازیگر در اجرای مسابقه موفق نبوده است. او در مقام مجری مسابقه، فن بیان خوبی ندارد، اجرایش بیش از اندازه تصنعی است و اصلا مسلط به نظر نمی‌رسد. او همچنین اشتباهاتی هم در تلفظ بعضی کلمات داشته است. ضعف‌های واضح سام درخشانی در اجرا، باعث شده او یکی از بازنده‌ها لقب بگیرد.


۳. شبکه ورزش

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

در حالی که از اواخر سال ۹۸، شیوع ویروس کرونا مسابقات ورزشی سراسر جهان را تعطیل کرده بود، انتظار می‌رفت که شبکه ورزش با خلأ محتوا مواجه شود. بسیاری در فضای مجازی پیشنهاد دادند تا این شبکه مسابقات فوتبال خاطره‌انگیز را پخش کند، ولی تصمیم مدیران این شبکه، پر کردن آنتن با برنامه بی‌کیفیت «نوروز فوتبالی» بود که در روز‌های آخر، با پخش تاریخچه‌های ناقص سرخابی‌های پایتخت، با انتقاد‌های بیشتری نیز مواجه شد.


۴. عبدالعلی علی‌عسکری

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

رئیس سازمان صداوسیما در نوروز امسال در جریان جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا دو بار اظهارنظر‌هایی جنجالی انجام داد که به ضررش تمام شد. اولی این بود که ادعا کرد «صداوسیما مملکت را اداره می‌کند» و دومی درباره ممنوعیت پخش تبلیغات کسب‌وکار‌های دیجیتال در تلویزیون بودکه باعث می‌شود شرکت «توسکا»، صداوسیما را جریمه کند. در هر دو اتفاق، علی‌عسکری آماج انتقادات کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.


۵. بنیامین بهادری

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

بنیامین بهادری که در یکی دو سال گذشته حضور کمرنگی در عرصه موسیقی داشت و کمتر به عنوان مهمان در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شد، یکی از مهمانان «دورهمی» بود. او می‌توانست با اجرای زنده‌ای که در این برنامه داشت جزو برنده‌ها باشد، اما اجرای آهنگ معروف «کودکانه» با ترانه بسیار ضعیفی که داشت با استقبال مخاطبان مواجه نشد و مورد اعتراض شدید ترانه‌سرا و آهنگ ساز ترانه اصلی قرار گرفت.


۶. هادی حجازی‌فر

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

یکی از ویژگی‌های سریال «دوپینگ» که پیش از پخش مورد توجه بود، حضور هنرپیشه‌های سینما از جمله هادی حجازی‌فر به عنوان بازیگر آن بود، اما این سریال ضعف‌های جدی دارد که باعث شده اولین حضور هادی حجازی‌فر در تلویزیون موفقیت‌آمیز نباشد. ایده فانتزی و بامزه سریال به قصه‌ای منسجم تبدیل نشده و بار کمدی آن کم است. شاید مجموعه طنز «زیرخاکی» حضور موفق‌تری را برای حجازی‌فر در تلویزیون رقم بزند.


۷. محمد علیزاده

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

شاید بازیگران بتوانند با استفاده از توانایی خود در بازیگری نقش مجری را بازی کنند و تا حدودی در اجرای یک برنامه، حداقل عملکرد متوسطی داشته باشند، اما کار خوانندگان در عرصه اجرا بسیار سخت‌تر است. محمد علیزاده که یکی از مجریان برنامه «بهار جان» در شبکه ۵ بود، اجرای بسیار ضعیفی در این برنامه داشت که حسابی توی ذوق می‌زد. علیزاده در این برنامه ثابت کرد استعداد خاصی در زمینه اجرا ندارد.


۸. میانبر

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

سریال طنز «میانبر» ساخته یزدان فتوحی اواخر بهمن، پخش خود را از شبکه پنج آغاز کرد، اما مدیران شبکه در آستانه نوروز تصمیم به تولید فاز جدید سریال ویژه تعطیلات نوروز ۹۹ گرفتند. این مجموعه با ۱۰ درصد بیننده، در آخرین جایگاه پرمخاطب‌ترین سریال‌های نوروز ۹۹ قرار گرفت. البته به طور کلی شبکه پنج، جزو شبکه‌های کم‌بیننده تلویزیون است و این موضوع در دیده نشدن سریال بی‌تأثیر نیست.


۹. چهل تیکه

۹ برنده و ۹ بازنده تلویزیون در نوروز ۹۹

«چهل تیکه» که ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه نسیم بود، به تناسب ساختار خود میزبان چهره‌هایی مانند مهوش وقاری، بهروز رضوی، سعید شیخ‌زاده و فریبا کوثری بود. این برنامه پنج شنبه‌شب روی آنتن رفت و به دلیل همزمانی با سالروز شهادت، فضای غمگینی داشت. بهتر بود برنامه کمی زودتر پخش خود را آغاز کند تا با شهادت امام کاظم (ع) تداخل نداشته باشد و آن فضای سنگین را جبران کند.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.