۷ عامل شکست رابطه لانگ دیستنس

[ad_1] پیشرفت فناوری سبب شده ایجاد رابطه لانگ دیستنس یا رابطه عاطفی از راه دور بسیار راحت‌تر شود و اکنون می‌توانیم با افرادی که کیلومترها از ما دورند، به‌راحتی ارتباط برقرار کنیم. ممکن است دلیل این فاصله مسائل خانوادگی، شغلی یا تحصیلی باشد. به‌رغم فواید بسیار، رابطه لانگ‌دیستنس چالش‌های فراوانی دارد که ممکن است باعث

کد خبر : 482442
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
۷ عامل شکست رابطه لانگ دیستنس

[ad_1]

پیشرفت فناوری سبب شده ایجاد رابطه لانگ دیستنس یا رابطه عاطفی از راه دور بسیار راحت‌تر شود و اکنون می‌توانیم با افرادی که کیلومترها از ما دورند، به‌راحتی ارتباط برقرار کنیم. ممکن است دلیل این فاصله مسائل خانوادگی، شغلی یا تحصیلی باشد. به‌رغم فواید بسیار، رابطه لانگ‌دیستنس چالش‌های فراوانی دارد که ممکن است باعث شکست رابطه و اتمام آن شود. در این مقاله دلایل شکست رابطه لانگ دیستنس را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. تضعیف ارتباط عاطفی

یکی از مهم‌ترین چالش‌های روابط لانگ‌دیستنس کم‌رنگ‌شدن ارتباط عاطفی بین دو نفر است. حالات صورت و زبان بدن احساسات زیادی را منتقل می‌کنند، اما در رابطه عاطفی از راه دور چون شرکای عاطفی از هم دورند و یکدیگر را نمی‌بینند، این سیگنال‌های غیرکلامی را دریافت نمی‌کنند و همین باعث کم‌رنگ‌ترشدن ارتباط عاطفی آنها می‌شود. بدون این نشانه‌های غیرکلامی ممکن است برداشت افراد از موقعیت‌های مختلف نادرست باشد و همین برداشت‌های اشتباه باعث ایجاد دلخوری و حتی شکست رابطه لانگ‌دیستنس شود.

دکتر سو جانسون، از پیشگامان درمان متمرکز بر عاطفه (EFT)، بر نقش دلبستگی ایمن در ارتباط مؤثر تأکید می‌کند. به‌عقیده دکتر جانسون، گرچه فناوری برقراری ارتباط در رابطه‌های لانگ‌دیستنس را بسیار راحت‌تر کرده است، این رابطه‌ها اغلب قربانی سوءتفاهم‌هایی می‌شوند که ریشه در نیازهای برآورده‌نشده دارد.

رونیکس

بیشتر مکالمات افرادی که رابطه عاطفی از راه دور دارند، حول صحبت‌ها و مکالمات سطحی و معمولی مانند «امروز در چه حالی؟»، «برنامه بقیه روزت چیه؟» و «منم در حال انجام این کارم» می‌چرخد. این در حالی است که مکالمات عمیق صمیمیت رابطه را افزایش می‌دهند.
علاوه‌بر این، انجام کارهای روزانه مشابه و ارسال پیام‌های تکراری باعث می‌شود که رابطه لانگ دیستنس خسته‌کننده به نظر بیاید و ارتباط عاطفی افراد کم‌رنگ‌تر شود.

دوری و ندیدن یکدیگر در رابطه عاطفی از راه دور ممکن است منجر به کاهش تدریجی ارتباط عاطفی شود، احساس تنهایی و انزوا را ایجاد کند و باعث شود که یک یا هر دو طرف به‌دنبال رضایت عاطفی در جای دیگری باشند، به همین دلیل است که کم‌رنگ‌شدن ارتباط عاطفی یکی از مهم‌ترین علل شکست رابطه لانگ‌دیستنس محسوب می‌شود.

۲. احساس ناامنی

اعتماد متقابل مهم‌ترین اصل در هر رابطه عاطفی است. دوربودن افراد در رابطه لانگ‌دیستنس بی‌اعتمادی و تردیدهایی در رابطه با رفتار و احساسات افراد ایجاد می‌کند. بدون اعتماد متقابل سوءتفاهم‌ها و درگیری‌های زیادی بین شرکای عاطفی پیش می‌آید. بی‌اعتمادی در رابطه باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود که در این قسمت از مقاله مطرح می‌کنیم.

۱. تمایل بیش از حد به دانستن تمام برنامه‌های طرف مقابل

وقتی یکی از طرفین رابطه مدام درباره برنامه‌های ریز و درشت طرف مقابل سؤال می‌کند، فضای خفقان‌آوری ایجاد می‌کند و فضای شخصی و استقلال فرد را از او سلب می‌کند. گرچه رفتار این فرد ناشی از احساس ناامنی یا ترس است، اگر ادامه یابد ممکن است باعث شکست رابطه لانگ‌دیستنس شود.

۲. اضطراب و نگرانی بابت خیانت احتمالی

جدایی فیزیکی در رابطه عاطفی از راه دور نگرانی‌های افراد بابت خیانت احتمالی را تشدید می‌کند و باعث می‌شود افراد در ترس‌های بی‌اساس و افکار خیانت غرق شوند. این افزایش اضطراب منجر به پرسش‌های مکرر، سوءظن و فضایی خفقان‌آور می‌شود و اگر مهار نشود ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند و باعث شکست رابطه شود. چک‌کردن و شک‌داشتن مداوم تمام اشتیاق طرف مقابل به ارتباط با این فرد را از بین می‌برد و درنهایت منجر به جدایی و تمام‌شدن رابطه می‌شود.

۳. توافق‌نداشتن درباره حدومرزها

هر رابطه‌ای حدومرزهای خاص خودش را دارد و در روابط لانگ‌دیستنس وجود حدومرز اهمیت بیشتری دارد. توافق‌نداشتن درباره موضوعات مختلف و پایبندنبودن به هیچ حدومرزی منجر به سوء‌تفاهم و درگیری در رابطه می‌شود. نگرانی‌هایتان را مطرح کنید و حدومرزهای دوجانبه‌ای درباره موضوعات مختلف تعیین کنید تا سوءتفاهم‌ها از بین بروند.

۳. نداشتن تجربیات مشترک

زن و مردی در حال گفت‌وگوی آنلاین و نشان دادن هدایایشان به یکدیگر

نداشتن تجربیات مشترک در روابط راه دور باعث فاصله‌گرفتن افراد از یکدیگر و کم‌رنگ‌شدن رابطه آنها می‌شود. وقتی افراد از هم دورند، به‌جای ساختن لحظات ماندگار و خاطرات خوش با هم، مدام در حال تبادل اطلاعات درباره روز سپری‌شده‌اند. تجربیات مشترک پیوندهای عاطفی عمیق و احساس صمیمیت لذت‌بخشی بین شرکای عاطفی ایجاد می‌کنند. اگر این افراد فعالیت‌های مشترک قابل‌انجام از راه دور هم نداشته باشند، کم‌کم احساس می‌کنند رابطه‌شان تکراری شده و رو به پایان است.

همه افراد دوست دارند در رویدادهای مهم زندگی مانند تولد، سالگرد رابطه و فارغ‌التحصیلی کنار نزدیک‌ترین فرد زندگی‌شان باشند. این رویدادها فرصت خوبی برای شادی و جشن مشترک‌اند، اما وقتی شرکای عاطفی در این لحظات مهم در کنار هم نیستند، گرفتار احساسات ناراحت‌کننده‌ای می‌شوند.

ناامیدی از نبود شریک عاطفی در رویدادهای مهم زندگی حتی ممکن است باعث عصبانیت افراد شود و سوء‌تفاهم‌هایی هم ایجاد کند. نداشتن تجربیات مشترک یکی از مهم‌ترین علل جدایی عاطفی و شکست رابطه لانگ دیستنس محسوب می‌شود.

۴. نادیده‌گرفتن حرکات کوچک

حرکات کوچکی مانند دادن هدایای غافل‌گیرکننده یا ابراز عشق به روش‌های مختلف در حفظ حس ارتباط و صمیمیت رابطه عاطفی بسیار مهم هستند. نبود این دلخوشی‌های کوچک در رابطه لانگ‌دیستنس باعث فاصله‌گرفتن شرکای عاطفی و کم‌رنگ‌شدن رابطه آنها می‌شود.

هر فرد زبان عشق منحصربه‌فردی دارد؛ ممکن است زبان عشق فردی رفتارهای رمانتیک باشد و دیگری با هدیه‌دادن عشقش را ابراز کند. دوری شرکای عاطفی در رابطه لانگ‌دیستنس باعث می‌شود افراد نتوانند به‌درستی عشقشان را ابراز کنند و روزبه‌روز از هم فاصله بگیرند.

۵. مقاومت در برابر سازگاری

در هر رابطه‌ای ممکن است زمانی شرایط تغییر کند و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ دهند. اتفاقات پیش‌بینی‌نشده مانند تغییر در برنامه‌ها یا رویدادهای غیرمنتظره شرکای عاطفی را ملزم به سازگاری در رابطه و تطبیق خود با شرایط موجود می‌کنند. انعطاف‌پذیری و سازگاری از ارکان‌ روابط عاطفی محسوب می‌شوند. مقاومت در برابر این سازگاری‌ها در روابط لانگ دیستنس ممکن است منجر به سوءتفاهم و دلخوری شود و افراد را از هم دور کند.

۶. رکود رشد شخصی

رشد و توسعه فردی از مهم‌ترین دستاوردهای روابط موفق‌اند. رابطه راه دور ممکن است ناخواسته پیشرفت شخصی افراد را مختل کند. رکود در رشد شخصی یکی دیگر از دلایل شکست روابط لانگ‌دیستنس محسوب می‌شود. چالش‌های مختلف رابطه عاطفی از راه دور ممکن است باعث شوند شرکای عاطفی از پیشرفت و رفاه فردی خود غافل شوند و آن‌قدر بر حفظ رابطه‌شان متمرکز شوند که فرصت‌های توسعه فردی و بهبود مهارت‌های خود را نادیده بگیرند. این رکود ممکن است منجر به احساس کسالت یا نارضایتی از رابطه شود.

۷. انجام فعالیت‌های فشرده در زمان دیدار

دوربودن شرکای عاطفی در رابطه لانگ دیستنس باعث می‌شود برای زمان‌هایی که قرار است یکدیگر را ملاقات کنند، برنامه‌های فشرده‌ای بچینند. در این شرایط زوج‌ها سعی می‌کنند تا می‌شود فعالیت‌های سرگرم‌کننده و لحظات خاص را در این مدت محدود بگنجانند تا مدت دوری را جبران کنند.

گاهی برنامه‌ریزی‌های فشرده برای دیداری کوتاه و تلاش برای ایجاد زمان باکیفیت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. این فشار ناشی از نداشتن فعالیت‌های مشترک در زمان دوری است و منجر به انتظارات غیرواقعی زیادی می‌شود. فشار برای خاطره‌انگیزکردن این زمان محدود ممکن است چالش‌هایی را ایجاد کند که بر پویایی رابطه اثر منفی بگذارد و باعث شکست تدریجی رابطه شود.

کلام پایانی

رابطه لانگ‌دیستنس موفق مستلزم انعطاف‌پذیری عاطفی، درک متقابل و تعهد به رشد شخصی است. با تأمل در تمام نکات مطرح‌شده، نتیجه می‌گیریم که موفقیت در رابطه لانگ دیستنس نیازمند تلاش مستمر دوطرفه است.

شرکای عاطفی می‌توانند با استفاده از راهکارهایی مانند تقویت رشد شخصی و ایجاد اهداف مشترک چالش‌های جدایی فیزیکی را به فرصت‌هایی برای صمیمیت عاطفی عمیق‌تر تبدیل کنند. هنگامی که افراد از بودن در رابطه لانگ‌دیستنس اهداف مشترک دارند و برای رسیدن به این اهداف تلاش می‌کنند نه‌تنها رابطه حفظ می‌شود، بلکه رشد می‌کند و هر دیدار مجدد به فرصتی ارزشمند تبدیل می‌شود.

تابه‌حال رابطه لانگ‌دیستنس را تجربه کرده‌اید؟ به‌نظر شما چه عوامل دیگری در شکست این نوع رابطه عاطفی دخیل‌اند؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.


کتاب الکترونیکی دلبستگی
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.