۶ نویسنده مشهور که تنها با یک اثر جاودانه شدند

روزنامه خراسان – یاسمین مشرف: نویسندگان معروف، معمولاً با آثار متعددشان شناخته می‌شوند؛ اما باور کنید یا نه، تعداد زیادی از نویسندگان مشهور فقط با یک اثر به شهرت رسیده اند. برخی از این آثار، اولین و تنها اثر این نویسندگان و برخی دیگر، با وجود آثار متعدد، تنها عاملِ به محبوبیت رسیدن نویسندگان شان

کد خبر : 5690
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱:۱۸
۶ نویسنده مشهور که تنها با یک اثر جاودانه شدند


روزنامه خراسان – یاسمین مشرف: نویسندگان معروف، معمولاً با آثار متعددشان شناخته می‌شوند؛ اما باور کنید یا نه، تعداد زیادی از نویسندگان مشهور فقط با یک اثر به شهرت رسیده اند. برخی از این آثار، اولین و تنها اثر این نویسندگان و برخی دیگر، با وجود آثار متعدد، تنها عاملِ به محبوبیت رسیدن نویسندگان شان بوده است. از نویسندگان تک رمانی معروف کلاسیک و معاصر گرفته تا کسانی که نامشان ممکن است شما را شگفت زده کند، در این فهرست قرار دارند.

بلندی‌های بادگیر، امیلی برونته

جاودانگی تنها با یک اثر!

امیلی برونته شاعر و نویسنده انگلیسی، یکی از نویسندگانی است که فقط یک اثر به چاپ رساند و با همان اثر نیز به شهرت رسید. «بلندی‌های بادگیر» آن‌قدر حزن و اندوه، خشم و التهاب و شور و هیجان در خود دارد که به نظر می‌رسد نویسنده تمام نیروی خود را روی این اثر گذاشته است. این رمان، اولین و تنها رمان امیلی برونته است که به شهرت جهانی رسیده و الهام بخش ساخت فیلم‌های زیادی بوده است.


برباد رفته، مارگارت میچل

جاودانگی تنها با یک اثر!

مارگارت میچل نویسنده و روزنامه‌نگار زن آمریکایی، در طول زندگی‌اش تنها یک رمان با موضوع جنگ داخلی آمریکا به نام «بربادرفته» منتشر کرد. میچل، به‌خاطر این رمان موفق به دریافت جایزه کتاب ملی آمریکا در سال ۱۹۳۶ و جایزه ادبی پولیتزر در سال ۱۹۳۷ شد. فیلم بر باد رفته که با الهام از اثر میچل ساخته شد، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود.


تصویر دوریان گری، اُسکار وایلد

جاودانگی تنها با یک اثر!

اگرچه اسکار وایلد به نوشتن شعر و نمایش نامه نیز می‌پرداخت، اما بحث برانگیزترین اثر و تنها رمانی که از این نویسنده ایرلندی به چاپ رسید و باعث شهرت جهانی او شد، «تصویر دوریان گری» بود. تصویر دوریان گری، به دلیل تازگی موضوع و شاید به سبب آن‌که واقعیت شخصیت خود نویسنده را منعکس می‌کرد، شهرت بسیاری یافت. وایلد با این اثر تمثیلی، قصد داشت نشان دهد که تاثیر هنر بر امور واقعی چقدر می‌تواند نیرومند و نافذ باشد. بعد از این رمان که منتقدان بسیاری هم داشت، وایلد هرگز رمان دیگری ننوشت.


خاطرات یک گیشا، آرتور گلدن

جاودانگی تنها با یک اثر!

رمان تاریخی «خاطرات یک گیشا» داستانی درباره زندگی یک زن ژاپنی در اواسط قرن بیستم است. این رمان که در سال ۱۹۹۷ به عنوان اولین و تنها رمان آرتور گلدن، نویسنده آمریکایی، منتشر شد به مدت دو سال در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت و در سراسر جهان، بیش از چهار میلیون نسخه آن به فروش رسید. اثرگلدن، به ۳۲ زبان مختلف ترجمه شده است. در سال ۲۰۰۵، فیلمی بر اساس این رمان ساخته شد. گلدن تا ۲۰ سال پس از انتشار رمانش، سکوت اختیار کرد، اما بالاخره در سال ۲۰۱۳، طی یک مصاحبه، تأیید کرد که درحال نوشتن رمان دیگری است. این رمان تاکنون منتشر نشده است.


زیبای سیاه، آنا سول

جاودانگی تنها با یک اثر!

«زیبای سیاه» داستانی است که توسط یک اسب به نام «بلک بیوتی» نقل می‌شود. اسب، جزئیات زندگی خود را از کار در یک مزرعه ساده و خوش آب و هوا در انگلیس تا کشیدن درشکه در لندن نقل می‌کند. زیبای سیاه، تک رمان آنا سول، نویسنده انگلیسی است که در سال ۱۸۷۷ منتشر و به سرعت به رمانی پرفروش تبدیل شد. با فروش ۵۰ میلیون نسخه‌ای، این کتاب در زمره یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار گرفت. آنا سول پنج ماه پس از انتشار اولین و تنها رمانش، درگذشت.


خدمتکارها، کاترین استاکت

جاودانگی تنها با یک اثر!

رمان «خدمتکارها»، اولین و تاکنون تنها اثر کاترین استاکت، نویسنده آمریکایی است که باعث شهرت و به محبوبیت رسیدن نویسنده و شگفتی منتقدان و مخاطبان ادبیات شد. رمان اسکات که با سوژه‌ای بسیار ساده و به دور از جنجال، موفق به جذب مخاطبان و منتقدان ادبی شد، درباره زنی است که همسرش را از دست داده و برای امرار معاش، به دنبال شغلی مناسب می‌گردد. در سال ۲۰۱۱، فیلمی برپایه این رمان ساخته شد. اسکات بعد از استقبالی که از کتابش شده است، تصمیم دارد به شکل جدی‌تر نوشتن را دنبال کند و دومین رمانش را با سوژه‌ای اجتماعی بنویسد.

منابع: reenwichlibrary.bibliocommons, businessinsider, bustle



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.