۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند

روزنامه هفت صبح: یک پیکاپ، دو کراس‌اوور و سه سدان. این لیست جدیدترین محصولاتی است که در گیرودار تحریم و مشکلات ناشی از آن قرار است رنگ و لعابی تازه به بازار خودرو کشور بدهد. تنوع محصول که از جمله مشکلات بزرگ دوران تحریم به‌شمار می‌رود، گویا با این برنامه جدید تا حدی کم‌رنگ خواهد

کد خبر : 4892
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
۶ خودرویی که نیمه دوم سال ۹۸ وارد بازار ایران می‌شوند


روزنامه هفت صبح: یک پیکاپ، دو کراس‌اوور و سه سدان. این لیست جدیدترین محصولاتی است که در گیرودار تحریم و مشکلات ناشی از آن قرار است رنگ و لعابی تازه به بازار خودرو کشور بدهد. تنوع محصول که از جمله مشکلات بزرگ دوران تحریم به‌شمار می‌رود، گویا با این برنامه جدید تا حدی کم‌رنگ خواهد شد؛ گرچه دیگر خبری از تولیدات روز جهان نیست و عمده محصولاتی که قصد ورود به بازار را دارند یا ایرانی هستند یا چینی.

در کل، خودروسازان در شش ماهه دوم تلاش دارند از ممنوعیت واردات خودرو و خروج برند‌های مشهور از صنعت تولید اتومبیل نهایت استفاده را کرده و از خلأ به‌وجود آمده در بازار کلاهی برای خود بدوزند!

نکته عجیب ماجرا حمله اغلب این محصولات به کلاس خودرو‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی است که با خروج خودرو‌های فرانسوی و کره‌ای، کاملاً از رقیب خالی شده است. این شما و این شش مهمان تازه بازار خودروی ایران.

سایپا رهام

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

گفته می‌شود کار بازطراحی موتور تیبا برای نصب روی رهام مدتی است آغاز شده و احتمالاً پیشرانه ۱.۵ لیتری تیبا با ارتقا در ساختار و آلیاژ به کار رفته، قدرتی در محدوده ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار ارائه کند. طبق شنیده‌های خبرنگار هفت صبح احتمال نصب سامانه توربوشارژر روی این خودرو بالاست منتهی هیچ اطلاعاتی درباره سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا بهبود فرآیند احتراق موتور وجود ندارد.

رهام اگر با گیربکس اتوماتیک ساخت پانچ و نیز موتور ارتقا یافته تیبا به بازار برسد، با توجه به قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی که در تیپ‌های مختلف دارد، احتمالاً فروش بالایی را تجربه خواهد کرد.


جک T۸

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

یک پیکاپ کوچک و چینی که ظاهری بسیار زمخت و امکاناتی به‌روز دارد و خدا را شکر از موتور ۲۴۰۰ سی‌سی میتسوبیشی بهره نبرده است! گیربکس شش سرعته دستی، سیستم دو دیفرانسیل، موتور دو لیتری توربو و ۱۹۰ اسبی در کنار گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متری از جمله مشخصات این بارکش جدید چینی است.

خودرویی که به طرزی زشت و غیرقابل باور در پوزه جلو قصد تقلید از محصولات آمریکایی نظیر شورولت سیلورادو را داشته و کابین خودرو نیز تقلیدی آشکار از نسل قبل شورولت مالیبو است. این وانت ۵.۳۲ متری احتمالاً قیمتی بیش از ۲۵۰ میلیون تومان خواهد داشت.


چری تیگو ۸

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

اولین محصول ۵۰۰ میلیونی چینی‌ها که قرار است به‌صورت رسمی در کشور تولید و عرضه شود. تیگو ۸ که فضای کابین آن یادآور محصولات مدرن اروپایی است، متأسفانه در بخش پیشرانه همچنان از نسخه ۱.۵ لیتری ۱۴۹ اسبی چری استفاده می‌کند که قطعاً برای تحمل وزن یک شاسی‌بلند ۱۷۰۰ کیلویی توان کمی دارد. با این‌حال آپشن‌های خوب، طراحی مناسب و فقدان رقبای قدر و هم‌رده احتمالاً موجب می‌شود تا این کراس‌اوور هفت نفره به خوبی در بازار نقش‌آفرینی کند.


هایما فامیلی M۵

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

گفته می‌شود تا اواخر آبان پیش‌فروش این سدان کشیده چینی شروع می‌شود تا دامنه تولید محصولات برند هایما در ایران باز هم گسترش یابد. فامیلی M۵ که با طول ۴.۶۹ و فاصله بین دو محور ۲.۶۸ خودرویی مشابه محصولات کلاس سدان‌های متوسط شهری است، بدنه اسپورت و کابینی قدیمی، اما منظم دارد که آن را تبدیل به گزینه‌ای نسبتاً مناسب برای خریداران خودرو‌های وارداتی می‌کند.

فامیلی M۵ که ظاهر اسپورتی دارد احتمالاً در رده قیمتی ۲۵۰ میلیونی راهی بازار خواهد شد در حالی که به موتور بنزینی ۱۲۵ اسبی و ۱۶۰۰ سی‌سی در کنار گیربکس شش دهنده اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن مجهز است.


دنا پلاس اتومات

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

فعلاً پیش‌فروش شده و زمان عرضه انبوه آن به بازار، بهار سال ۹۹ اعلام شده، ولی گفته می‌شود نمونه‌های اولیه خودرو در زمستان ۹۸ به برخی مشتریان تحویل می‌شوند تا میزان رضایت‌مندی و سطح کارکرد خودرو مشخص شود. این نسخه جدید از دنا پلاس که تجهیزاتی مشابه با سری دنده دستی دارد، به یک جعبه دنده شش سرعته AT مجهز شده که از سیستم «تورک کانورتر»‌یا همان مبدل گشتاور بهره می‌برد.

همچنین بر اساس اطلاعیه ایران‌خودرو، دنا پلاس اتوماتیک برای هماهنگی کامل با شرایط آب و هوایی ایران از سامانه مبدل انتقال حرارت جعبه‌دنده‌های هشت سرعته استفاده کرده است. خودرویی که احتمالاً با ورود به بازار قیمت دنا پلاس را در مرز ۲۰۰ میلیون تومان قرار می‌دهد.


جک S۴

کورس پرحاشیه ۲۰۰ میلیونی‌ها

یک چینی دیگر که گفته می‌شود قرار است فاصله بین اس ۳ و اس ۵ را پر کند و البته طرحی سردرگم، عجیب و نچسب دارد. در واقع اگر محصولات قبلی جک در ایران با تقلید از هیوندای تا حدی برای بیننده قابل فهم بودند و هویتی مشخص داشتند، حالا جک اس ۴ یک موجود مهیب و ناشناخته است که کمتر کسی بدون دید نام جک آن را می‌شناسد. اس ۴ که احتمالاً بیش از ۲۳۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت، باید به زودی با هایما اس ۵، هاوال اچ ۲ و ام‌وی‌ام X۳۳ روبه‌رو شود.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.