۶۰۰ اثر تاریخی و طبیعی سمنان در انتظار ثبت ملی/۶ اثر در مسیر ثبت جهانی

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۶ اثر میراث‌فرهنگی استان در مسیر روند اداری برای ثبت جهانی است و با ثبت این آثار، شمار میراث ثبت جهانی استان به هفت مورد می‌رسد. امیر کرم‌زاده به مناسبت گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای کومش سمنان اظهار کرد: جنگل ابر به عنوان جنگل

کد خبر : 211087
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
۶۰۰ اثر تاریخی و طبیعی سمنان در انتظار ثبت ملی/۶ اثر در مسیر ثبت جهانی



ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۶ اثر میراث‌فرهنگی استان در مسیر روند اداری برای ثبت جهانی است و با ثبت این آثار، شمار میراث ثبت جهانی استان به هفت مورد می‌رسد.

امیر کرم‌زاده به مناسبت گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای کومش سمنان اظهار کرد: جنگل ابر به عنوان جنگل هیرکانی ثبت جهانی شده است و این دستاورد بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: آثاری در استان سمنان وجود دارد که حکایت از تمدن هشت ‌هزار ساله در استان دارد که این موضوع مایه فخر و مباهات است.

او از سمنان به عنوان نگین کویر یاد کرد و یادآور شد: استان سمنان دارای ۸۶۸ اثر تاریخی، طبیعی، ملموس و ناملموس ثبت ملی است که این میزان میراث‌فرهنگی ثبتی نشان از تمدن عمیق این خطه دارد.

کرم‌زاده با بیان اینکه حدود ۶۰۰ اثر تاریخی و طبیعی استان در انتظار ثبت ملی است، خاطرنشان کرد: استان سمنان دارای ۱۱ بافت تاریخی است که این تعداد بافت تاریخی قابل توجه و نشان از پیشینه، تاریخ و اصالت استان دارد.

این مدیر استانی اضافه کرد: نام عارفان و علمای نامدار زیادی در کشور ثبت شده که از دیار استان سمنان هستند و این موضوع نشان می‌دهد استان سمنان محل اندیشه، تفکر و تعمق بوده است.

وی تصریح کرد: استان سمنان مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی و شیخ محمود مزدقانی است.»

کرم‌زاده ضمن تأکید بر نگهداری و مراقبت از میراث‌فرهنگی بیان کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی در واقع حفظ اصالت، هویت و عزت است و ضرورت دارد آحاد جامعه در حفظ میراث‌فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در استان سمنان به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، گفت: برگزاری آئین‌های مذهبی، جشنواره گل غلتان، جشنواره دشت شقایق در کالپوش میامی، رویداد پژوهشی دامغان نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ، جشنواره زمرد حبله‌رود در گرمسار و  پاسداشت زبان سنگسری در مهدی‌شهر از جمله برنامه‌های برگزار شده در این هفته بود.

او تصریح کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی و رونق گردشگری و صنایع‌دستی اولویت و رویکرد اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم است.

کرم‌زاده افزود: کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از جمله بناهای تاریخی است که آزادسازی آن برای دسترسی عموم یک مطالبه مردمی است و تلاش می‌شود به همت مسئولان مشکلات در این زمینه رفع شود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.