۵ هدف لاپید از جنگ غزه

به گزارش سایت روزنامه عربی۲۱، لیراز مارگالیت، پژوهشگر اسرائیلی دانشگاه رایخمان گفت: اولین هدف یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل این بود که جایگاهش را در بین کسانی که از رأی دادن به او می‌ترسند بالا ببرد چراکه مهارتی در اداره حملات نظامی ندارد. نظرسنجی‌هایی که بعد از جنگ انجام شد نشان داد که موضع وی

کد خبر : 241784
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۲۰
۵ هدف لاپید از جنگ غزه


به گزارش سایت روزنامه عربی۲۱، لیراز مارگالیت، پژوهشگر اسرائیلی دانشگاه رایخمان گفت: اولین هدف یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل این بود که جایگاهش را در بین کسانی که از رأی دادن به او می‌ترسند بالا ببرد چراکه مهارتی در اداره حملات نظامی ندارد. نظرسنجی‌هایی که بعد از جنگ انجام شد نشان داد که موضع وی قوی‌تر از دشمنانش بود.

دوم تغییر چهره چپ گرایانی بود که در طول زندگی سیاسی‌اش همراه او بودند. در واقع بدون ورود به این جنگ این اتفاق نمی‌افتاد و تمام چیزی که از وی خواسته می‌شد موافقت با این عملیات بود.

وی گفت: هدف سوم این بود که لاپید برای خدمت به منافع سیاسی و حزبی خود وارد این جنگ شود و از طریق ایجاد آشوب در غزه و قرار دادن اسرائیلی‌ها در پناهگاه‌ها ثابت کند که او یک شخصیت امنیتی است.

هدف چهارم اینکه لاپید می‌خواست نشان دهد می‌تواند به صورت فعال در عرصه بین المللی فعالیت کند. او از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و معاونان ارشدش به خاطر میانجیگری‌شان قدردانی کرد و برای خانواده‌های اسرای اسرائیلی که در دست حماس هستند پیام فرستاد.

هدف نهایی و پنجم لاپید از دیدگاه این کارشناس اسرائیلی، قدردانی از مخالفان و رهبر آن‌ها بنیامین نتانیاهو که از دولت در طول جنگ حمایت کردند است؛برعکس رفقایش در حزب آبی-سفید که دشمنی‌شان را با نتانیاهو نشان دادند.

در عین حال اسرائیلی‌ها توجه زیادی به عکس دیدار لاپید و نتانیاهو در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو نشان دادند. دفتر دو طرف دو عکس متفاوت را منتشر کردند. دفتر لاپید عکسی از هر دو را درحالی که خیلی جدی و عبوس بودند منتشر کرد اما دفتر نتانیاهو عکسی را منتشر کرد که هر دو لبخند می‌زدند. انتخاب این دو عکس نشان دهنده پیام‌هایی است که دو طرف قصد دارند به مردم برسانند تا در انتخابات آتی به آن‌ها کمک شود.

عکس جدی که دفتر لاپید منتشر کرده نشان می‌دهد که وی با جنگ با روشی جدی برخورد می‌کند اما نتانیاهو می‌خواهد نشان دهد که با اطمینان به این عملیات توجه دارد.

در عکس به نظر می‌رسد لاپید راحت نیست و می‌خواهد نشان دهد که بر اوضاع کنترل دارد و پست نخست وزیری مناسب او است اما زمانی که با نتانیاهو مواجه می‌شود به نظر دیگر راحت نیست و مثل کسی است که می‌خواهد به موافقت او دست یابد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.