۵۹ خدمت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت/ ۸۰۰ هزار بیمه شده ستاره‌دار مشمول این خدمات

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، گفت: از آخر شهریور ماه امسال تعداد خدمات توانبخشی که قبلا تحت پوشش بیمه‌ای نبوده‌اند به ۵۹ کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی افزایش یافت و این خدمات جدید نیز با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت متناسب

کد خبر : 294694
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
۵۹ خدمت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت/ ۸۰۰ هزار بیمه شده ستاره‌دار مشمول این خدمات



معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، گفت: از آخر شهریور ماه امسال تعداد خدمات توانبخشی که قبلا تحت پوشش بیمه‌ای نبوده‌اند به ۵۹ کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی افزایش یافت و این خدمات جدید نیز با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت، ارائه می‌شود.

دکتر مهدی رضایی در گفت‌وگو با هوشمند نیوز، در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات کاردرمانی، توانبخشی و بازتوانی، گفت: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶، وزارت بهداشت موظف شد پوشش بیمه افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی را تامین کند و طبق این قانون علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توانبخشی، جسمی و روانی این افراد نیز تامین شود که این وظیفه به سازمان بیمه سلامت محول شد.

او تاکید کرد: در راستای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان در آبان ماه سال ۱۳۹۹ تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی کشور با موضوع بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از بیمه سلامت هستند، منعقد شد.

وی افزود: بر این اساس علاوه بر خدمات قبلی که تحت پوشش بودند، ۹ کد خدمتی غیر بیمه‌ای دیگر هم در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی شناسی هم به پوشش‌های بیمه‌ای ما اضافه شد و مقرر شد این خدمات هم به شکل ۷۰ درصد سهم بیمه و ۳۰ درصد سهم بیمار پوشش داده شود.

افزایش تعداد خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه

او تاکید کرد: در سال جاری از آخر شهریور ماه با تمدید تفاهم‌نامه مشترک میان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی، تعداد خدمات توانبخشی که قبلا تحت پوشش بیمه‌ای نبوده‌اند به ۵۹ کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی افزایش یافت و این خدمات جدید نیز با پوشش بیمه‌ای ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت متناسب با نوع مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت ارائه می‌شود.

به گفته رضایی، علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

پوشش بیمه خدمات توانبخشی مبتلایان به اوتیسم تا ۱۲ سالگی

وی افزود: در خصوص افراد طیف اوتیسم نیز بسته خدمتی خدمات توانبخشی شامل شش کد خدمتی در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی و اختلالات روانشناختی تا سن ۱۲ سالگی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت است. خدمات اوتیسم شامل اقدامات تشخیصی، درمانی، دارویی، توانبخشی و بستری است. مهم‌ترین بخش حوزه توانبخشی، کاردرمانی و مشاوره‌های روانشناسی است که خوشبختانه از امسال تعرفه بخش خصوصی این امر هم تا ۷۰ درصد پوشش بیمه‌ای محقق شده است.

او با اشاره به اینکه سن ارائه خدمات بیمه‌ای به مبتلایان اوتیسم پیش‌تر شش سال بود، بیان کرد: سن ارائه خدمات به این افراد به ۱۲ سال افزایش یافت تا همه‌ کودکان زیر ۱۲ سال بتوانند از خدمات بهره برند؛ هرچند دوره طلایی خدمت رسانی شش سال اول است، اما باز هم پوشش خود را گسترش دادیم. بنابراین با اطلاعاتی که از معاونت درمان وزارت بهداشت و انجمن اوتیسم می‌گیریم، مبتلایان اوتیسم در سامانه‌های ما نشان‌دار شده و به دنبال این امر می‌توانند در مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت با تعرفه‌های مصوب اعلام شده در بخش خصوصی خدمات دریافت کنند.

۸۰۰هزار بیمه شده ستاره‌دار مشمول خدمات توانبخشی

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در خاتمه، بیان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان مشمول که قبلا از سوی سازمان بهزیستی به این سازمان معرفی و در سامانه‌های سازمان نشان‌دار شده‌اند، در هنگام دریافت این خدمات در مراکز طرف قرارداد از مزایای پوشش بیمه‌ای آن برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.