۵۰ هزار چینی در ۷ ماه به ایران سفر کردند

[ad_1] معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تقاضای چینی‌ها برای سفر به ایران افزایش یافته است، به گونه‌ای که در هفت ماه نخست امسال، ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند. به گزارش ایسنا، علی‌اصغر شالبافیان در نشست کمیته فنی همکاری‌های گردشگری ایران و چین که با حضور معاون وزیر فرهنگ و گردشگری

کد خبر : 422750
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
۵۰ هزار چینی در ۷ ماه به ایران سفر کردند

[ad_1]

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تقاضای چینی‌ها برای سفر به ایران افزایش یافته است، به گونه‌ای که در هفت ماه نخست امسال، ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر شالبافیان در نشست کمیته فنی همکاری‌های گردشگری ایران و چین که با حضور معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین در سالن ظروف سلطنتی کاخ سعدآباد برگزار شد، اظهار کرد: ایران در چندماه گذشته و به‌ویژه بعد از همه‌گیری کرونا، میزبان تعداد زیادی از گردشگران چینی بود. در هفت ماه نخست امسال، حدود ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند. با توجه به اینکه تعداد پروازهای ما نصف تعداد سال ۹۸ است، این آمار نشان‌دهنده تقاضای بالای گردشگران چینی برای سفر به ایران است.

شالبافیان افزود: قطعا قراردادن نام ایران به‌عنوان یک مقصد برتر گردشگری از سوی دولت چین در برنامه‌های گردشگری این کشور در افزایش این تقاضاها بی‌تأثیر نبوده است، از این رو از وزارت فرهنگ و گردشگری چین و نیز سفارت چین در ایران تشکر می‌کنم.

معاون گردشگری بیان کرد: تعاملات گردشگری بین دو کشور وظیفه ما را سنگین می‌کند تا میزبانی شایسته‌ای از مهمانان دو کشور داشته باشیم و امید دارم در این جلسه موضوعاتی که مطرح می‌شود بتواند به تحقق این مهم کمک کند.

۵۰ هزار چینی در ۷ ماه به ایران سفر کردند

چین آماده همکاری با ایران برای تقویت گردشگری است

لواینگ چوآنگ ـ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین ـ‌ نیز با قدردانی از مهمان‌نوازی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران، گفت: خوشحالم که امروز در تهران زیبا مهمان شما هستم تا بتوانیم درباره تقویت همکاری‌های گردشگری دو کشور صحبت کنیم. آنچه باعث خوشحالی من شده است، دیدار دوباره در فاصله یک ماه با آقای شالبافیان معاون گردشگری ایران است که دیدار اول در چین و دیدار دوم در ایران انجام شد.

او افزود: چندی پیش نیز در دیدار رؤسای جمهور دو کشور ایران و چین موضوعات مرتبط یا توسعه گردشگری مورد توافق سران دو کشور قرار گرفته است.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین گفت: ایران و چین به عنوان دو تمدن باستانی دارای ظرفیت‌های غنی هستند و می‌توانند در زمینه‌های گسترده‌تری همکاری داشته باشند. در حال حاضر گردشگری در حال توسعه است و پروازهای متعددی بین ایران و چین برقرار است و تورهای گردشگری بین ایران و چین به حالت قبل از کرونا بازمی‌گردد.

لواینگ چوآنگ افزود: پیوستن ایران به سازمان شانگهای و اجلاس بریکس، فرصت‌های زیادی را برای همکاری دوجانبه بین ایران و چین فراهم آورده است.

او در ادامه گفت: حمایت و همکاری بین شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی می‌تواند یکی از محورهای توسعه گردشگری بین ایران و چین باشد که در این میان تاکید ما بر حوزه‌های گردشگری روستایی و نیز گردشگری دریایی و سفر با کشتی‌های تفریحی است.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین با تاکید بر ضرورت تمرکز بر گردشگری هوشمند، افزود: توسعه فناوری ارتباطات باعث تحول در زندگی مردم شده است، چین علاقه‌مند است در حوزه گردشگری دیجیتال و هوش مصنوعی با ایران همکاری داشته باشد.

او ادامه داد: پایبندی به توسعه گردشگری سبز از دیگر حوزه‌هایی است که چین علاقه‌مند به همکاری با ایران است که صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست از موضوعاتی است که در گردشگری سبز به دنبال آن هستیم.

لواینگ چوآنگ همچنین گفت: وزارت فرهنگ و گردشگری چین آمادگی دارد تا در راستای تقویت همکاری‌های گردشگری بین دو کشور تشریک مساعی داشته باشد و در این باره آمادگی کامل داریم.

در ادامه، نخستن صورت جلسه نشست کمیته فنی همکاری‌های گردشگری بین ایران و چین از سوی معاون گردشگری کشورمان و معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین امضا شد.

همزمان با این نشست، ‌ نمایشگاه جلوه‌های هنر و تمدن چین در ایران نیز در کاخ سعدآباد برپا شد. این نمایشگاه که گوشه‌ای از هنرها و تاریخ چین را معرفی کرده است، از دوشنبه هشتم آبان‌ماه به مدت هفت روز در کاخ ملت ادامه دارد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.