۴۱۲ هزار و ۹۵۲ نفر در دهه پایانی ماه صفر به صورت پیاده وارد مشهد شدند

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با بیان اینکه چند مورد در این آمار تاثیرگذار بوده است، گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از زائران در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کرده بودند و موقعیتی برای شرکت در راهپیمایی دهه پایانی صفر نداشتند. حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار نهایی

کد خبر : 406760
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
۴۱۲ هزار و ۹۵۲ نفر در دهه پایانی ماه صفر به صورت پیاده وارد مشهد شدند

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با بیان اینکه چند مورد در این آمار تاثیرگذار بوده است، گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از زائران در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کرده بودند و موقعیتی برای شرکت در راهپیمایی دهه پایانی صفر نداشتند.

حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار نهایی ورود زائران پیاده به مشهد در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: در مجموع ۴۱۲ هزار و ۹۵۲ نفر در دهه پایانی ماه صفر به صورت پیاده وارد مشهد شدند.

وی در خصوص علت کاهش آمار زائران پیاده نسبت به آمار پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: نسبت به سال قبل تقریبا ۱۰ درصد کاهش داشتیم که چند مورد در این آمار تاثیرگذار بوده است؛ مشکلات اقتصادی برای زائران می‌تواند یکی از نخستین موارد کاهش ورود زائران پیاده به مشهد باشد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) اضافه کرد: به نظر می‌رسد بسیاری از زائران در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کرده بودند و موقعیتی برای شرکت در راهپیمایی دهه پایانی صفر نداشتند. همچنین برخی از زائران احساس کرده‌اند که شاید به دلیل ازدحام جمعیت نتوانند از امکانات خوبی در مشهد برخوردار باشند. تمام این عوامل دست به دست هم داده تا آمار ورود زائران پیاده به مشهد نسبت به پیش‌بینی‌ها و همچنین نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا برای تمام زائران پیاده اسکان فراهم شد یا خیر، گفت: در روزهای پایانی ۶۰۰۰ کمبود اسکان داشتیم که اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی این فضا را در اختیار ما قرار داد.

وی افزود: زائرانی که به مشهد مشرف می‌شوند دو دسته هستند؛ وضعیت اسکان برخی از زائران مشخص است و عده دیگری از زائران در مشهد اسکان ندارند. برای تمام زائرانی که درخواست اسکان کرده بودند، توانستیم اسکان فراهم کنیم، هرچند در روزهای پایانی ماه صفر این کار به سختی صورت گرفت.

رضایی ادامه داد: آنچه که اهمیت داشت این مسافران، زائران امام هشتم(ع) بودند و می‌دانستیم که زائران امام رضا(ع) قطعا مورد توجه مسئولان قرار خواهند گرفت و امکاناتی که لازم دارند در اختیار آن‌ها گذاشته خواهد شد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: البته ما امکانات خاصی نداریم. آموزش‌وپرورش، اوقاف و شهرداری اسکان در اختیار زائران قرار می‌دهند، ما باید به سمتی برویم که بتوانیم از نمازخانه ادارات نیز استفاده کنیم. کاروان‌های پیاده معمولا بین ۴۰ تا ۶۰ نفر هستند، کاروان‌های بزرگ نیز نهایتا به ۱۵۰ نفر می‌رسد. باید موقعیت‌هایی برای اسکان ۱۰۰ نفر را فراهم کنیم.

رضایی تاکید کرد: ما فقط نیاز به فضا داریم، اما مشکلی برای تجهیز فضا نداریم. اگر یک فضایی برای ۱۰۰ نفر در اختیار ما قرار دهند ما می‌توانیم به راحتی تجهیزات آن را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فضاسازی برای ما بسیار اهمیت دارد. هر سال نیز مشکل تامین اسکان برای زائران داریم، اما این مشکل در نهایت حل شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.