۳۶ پهپاد اوکراینی در کریمه و دریای سیاه سرنگون شدند

[ad_1] به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین در شبانه‌روز گذشته با ۳۶ پهپاد اهدافی را در قلمرو روسیه هدف قرار دادند، اما سامانه‌های پدافند ارتش روسیه همه آنها ر رهگیری و منهدم کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه تمام این پهپادها در آسمان دریای سیاه و مناطق شمال‌غربی شبه‌جزیره کریمه

کد خبر : 422499
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
۳۶ پهپاد اوکراینی در کریمه و دریای سیاه سرنگون شدند

[ad_1]

به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش اوکراین در شبانه‌روز گذشته با ۳۶ پهپاد اهدافی را در قلمرو روسیه هدف قرار دادند، اما سامانه‌های پدافند ارتش روسیه همه آنها ر رهگیری و منهدم کردند.

به گفته وزارت دفاع روسیه تمام این پهپادها در آسمان دریای سیاه و مناطق شمال‌غربی شبه‌جزیره کریمه رهگیری و سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز در گزارش روزانه خود از «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور ۲ جنگنده میگ -۲۹ و سوخ و-۲۵ ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کرد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته شماری زیادی از پهپادهای انتحاری و مهاجم ارتش اوکراین در مناطق مختلف سرنگون شده است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه نیز در گزارش روزانه خود از روند تحولات «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه ۲ تانک «لئوپارد» در محور زاپروژیا و ۳ مرکز فرماندهی ارتش اوکراین در محور دونتسک منهدم کردند.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه چهارشنبه گذشته در جمع نیروهای نظامی حاضر در عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش اوکراین در هفته گذشته خسارات‌های سنگینی متحمل شده است.

وی دراین‌باره افزود: ارتش روسیه اکنون سامانه‌های پدافندی در اختیار دارد که در چند روز گذشته ۲۴ هواپیمای جنگی اوکراین را سرنگون کرده است. وزیر دفاع روسیه همچنین به نیروهای نظامی برای دریافت جوایز دولتی تبریک گفت. شویگو دراین‌باره گفت: من از صمیم قلب به شما تبریک می‌گویم. ما به شایستگی مبارزه کردید و جنگیدید و فکر می‌کنم این روند در آینده همچنان ادامه دارد.

در جریان این گفتگو، نظامیان روسیه نیز به وزیر دفاع درباره انهدام موفقیت آمیز هویتزرهای ام ۷۷۷ ساخت آمریکا در عملیات اوکراین اشاره کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند؛ اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نداده است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.