۳۰ فیلم از بهترین فیلم های آخرالزمانی و پسا آخرالزمانی

[ad_1] پایان دنیا و چگونی آن همیشه موضوعی جذاب برای خیال‌پردازی انسان‌ها بوده است. تا پیش از اختراع دوربین و سینما، قصه‌های شفاهی، رمان‌ها و آثار مکتوب فراوانی در تاریخ بشر و فرهنگ‌های مختلف درباره آخرالزمان نوشته شده بود. با ورود سینما به این عرصه نیز شاهد ساخت فیلم های آخرالزمانی متعدد از دهه‌ها پیش

کد خبر : 389568
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
۳۰ فیلم از بهترین فیلم های آخرالزمانی و پسا آخرالزمانی

[ad_1]

پایان دنیا و چگونی آن همیشه موضوعی جذاب برای خیال‌پردازی انسان‌ها بوده است. تا پیش از اختراع دوربین و سینما، قصه‌های شفاهی، رمان‌ها و آثار مکتوب فراوانی در تاریخ بشر و فرهنگ‌های مختلف درباره آخرالزمان نوشته شده بود. با ورود سینما به این عرصه نیز شاهد ساخت فیلم های آخرالزمانی متعدد از دهه‌ها پیش تا به امروز بوده‌ایم، آثاری که بسیاری از آنها از همان نوشته‌های مکتوب و نیز بحران‌های جدید الهام گرفته‌اند. در این مقاله، ۳۰ فیلم با حال‌وهوای آخرالزمانی و پساآخرالزمانی را بر اساس امتیازات سایت IMDB از کمترین تا بیشترین امتیاز معرفی می‌‌‌کنیم.

۳۰. ۲۰۱۲ (2012)

فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۰۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر:
اکشن، ماجراجویی، علمی‌تخیلی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: رونالد اِمِریخ
بازیگران اصلی: جان کوسَک، وودی هریسون، آماندا پیت
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۳۸ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۵٫۸

احتمالا شما هم شایعات نابودی دنیا در سال ۲۰۱۲ را به یاد دارید. بر اساس یک پیشگویی قدیمی قرار بود دنیا در سال ۲۰۱۲ به پایان برسد. گرچه دنیا در آن سال نابود نشد، دنیای سینما به استقبال آن سال رفت و ۳ سال زودتر درباره این موضوع فیلم ساخت.

در فیلم آخرالزمانی «۲۰۱۲»، دنیا به‌علت بروز فجایع طبیعی عظیم ناگهانی در حال نابودی است و بشر تلاش می‌کند تا نسل خود را نجات دهد.

۲۹. مجموعه فیلم‌های سیاره میمون‌ها

فیلم های آخرالزمانی جدید

سال تولید: ۱۹۶۸ تا به امروز
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، پسا‌آخرالزمانی
دوبله فارسی:
برخی فیلم‌ها به فارسی دوبله شده‌اند
کارگردان:
بازیگران اصلی:
مدت‌زمان فیلم: –
امتیاز (IMDB): –

فیلم‌های مجموعه «سیاره میمون‌ها» فیلم‌ های پسا‌ آخرالزمانی هستند که از سال ۱۹۶۸ تا به امروز در قالب فیلم‌های دنباله‌دار بر پرده سینما نقش بسته‌اند. سری اول این مجموعه در سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ ساخته شد و شامل ۵ فیلم بود. سپس در قرن بیست‌ویکم و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ فیلم‌های «ظهور سیاره میمون‌ها»، «طلوع سیاره میمون‌ها» و «جنگ سیاره میمون‌ها» تولید شدند. سال ۲۰۲۴ نیز چهارمین فیلم از این مجموعه به‌نام «پادشاهی سیاره میمون‌ها» تولید خواهد شد.

کل این مجموعه برگرفته از رمانی به‌نام «سیاره میمون‌ها» نوشته پیِر بولی است که در سال ۱۹۶۳ در فرانسه چاپ شد. موضوع رمان و فیلم‌ها جنگ انسان‌ با میمون‌های هوشمند بر سر تسلط بر سیاره زمین است.

۲۸. مجموعه فیلم‌های ماتریکس

فیلم های پسا آخرالزمانی

سال تولید: ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن
دوبله فارسی:
دارند
کارگردانان: لانا واچوفسکی، لیلی واچوفسکی
بازیگران اصلی: کیانو ریوز، لارنس فیشبورن، کری آنی موس
مدت‌زمان فیلم: –
امتیاز (IMDB):

سری فیلم‌های «ماتریکس» نیز از مشهورترین فیلم های پسا آخرالزمانی‌ هستند که دنیایی ویران‌شده به‌دست ربات‌ها را به تصویر می‌کشند. این چهارگانه از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۱ ادامه یافت. ۳ فیلم اول به فاصله اندکی از هم ساخته شدند و شهرت جهانی یافتند؛ آخرین فیلم نیز در سال ۲۰۲۱ روی پرده رفت.

داستان فیلم‌های «ماتریکس» درباره گروهی از انسان‌هاست که می‌کوشند آزادی خود را از رایانه‌های هوشمندی پس بگیرند که سراسر کره زمین را تصرف و نسل بشر را برده خود کرده‌اند.

۲۷. موتورهای فانی (Mortal Engines)

موتورهای فانی از فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۱۸
کشور سازنده: نیوزیلند، آمریکا
ژانر:
اکشن، علمی‌تخیلی
دوبله فارسی:
دارد
کارگردان: کریستین ریورز
بازیگران اصلی: رابرت شیهان، هرا هیلمار، هوگو ویوینگ
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۸ دقیقه
امتیاز (IMDB):
۶٫۱

در دنیایی پساآخرالزمانی، قرن‌هاست که بشر در شهرهای متحرک در زمین بایر و خشک سرگردان است. انسان‌ها گذشته را فراموش کرده‌اند و تنها یادگار‌های معدودی از آن دوران باقی مانده‌اند. در این میان ۲ غریبه در شهری متحرک که تداعی‌کننده لندن است با یکدیگر همکاری می‌کنند تا جلوی نقشه‌ای شوم را بگیرند.

۲۶. گرینلند (Greenland)

گرینلند از بهترین فیلم های آخرالزمانی قرن ۲۱

سال تولید: ۲۰۲۰
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، فاجعه
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: ریک رومن واخ
بازیگران اصلی: جرارد باتلر، مورنا باکاریان، اسکات گلن
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت
امتیاز (IMDB): ۶٫۴

برخورد یک سیارک یا سنگ آسمانی به زمین و نابودی حیات همیشه سناریویی جذاب برای فیلم های آخرالزمانی بوده است. یکی از جدید‌ترین آثار با این موضوع فیلم «گرینلند» است. در این فیلم، دولت پس از اطلاع از حرکت یک سیارک به‌سمت زمین، برنامه‌ای برای نجات جان افراد برگزیده را آغاز می‌کند. این افراد هرکدام تخصص‌های گوناگون دارند و قرار است پس از برخورد، تمدن بشر را بازسازی کنند. مهندس عمران، جان گاریتی (با بازی جرارد باتلر) یکی از این افراد است. او و خانواده‌اش تلاش می‌کنند پیش از برخورد سیارک، خود را به گرینلند برسانند یعنی جایی که ارتش پایگاهی زیرزمینی دارد.

۲۵. روزِ پس از فردا (The Day After Tomorrow)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۰۴
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، ماجراجویی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: رونالد امریخ
بازیگران اصلی: جیک جیلنهال، دنیس کویید، سِلا وارد
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۴ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۶٫۵

گرم‌شدن کره زمین و تغییر اقلیم یکی دیگر از سناریو‌های محبوب نویسندگان فیلم‌نامه‌های آخرالزمانی است. یکی از معروف‌ترین آثار این حوزه فیلم «روز پس از فردا» است.

پس از یک طوفان جهانی ناگهانی که بر اثر تغییر اقلیم روی می‌دهد و دنیا را به عصر یخبندان جدیدی وارد می‌کند، جک هال، دانشمند اقلیم‌شناس (با بازی دنیس کویید)، به نیویورک می‌رود تا پسرش را نجات دهد.

۲۴. جنگ دنیا‌ها (War of The Worlds)

فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۰۵
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
بازیگران اصلی: تام کروز، داکوتا فنینگ، جاستین چت‌وین
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۶٫۵

«جنگ دنیاها» از رمان‌های معروف اچ. جی. ولز نویسنده مشهور بریتانیایی است که سال ۱۸۹۷ نوشته شده. اسپیلبرگ، کارگردان مشهور آمریکایی، با اقتباس از این رمان فیلمی با همین نام را در سال ۲۰۰۵ ساخت. داستان فیلم درباره مردی معمولی است که در میانه حمله سراسری موجودات فضایی به زمین، می‌کوشد خانواده خود را نجات دهد.

فیلمی به همین نام و با داستان مشابه در سال ۱۹۵۳ ساخته شده است که دوستداران فیلم‌های کلاسیک و قدیمی می‌توانند آن را نیز تماشا کنند.

۲۳. جعبه پرنده (Bird Box)

بهترین فیلم های آخرالزمانی جدید

سال تولید: ۲۰۱۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: ترسناک، تخیلی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: سوزان بیر
بازیگران اصلی: ساندرا بولاک، جان مالکوویچ، سارا پالسون
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۴ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۶٫۶

برخی فیلم های آخرالزمانی به‌جای مطرح‌کردن موضوعاتی مانند گرمایش جهانی، برخورد شهاب سنگ یا حمله موجودات فرازمینی، سراغ موضوعات خاص و متافیزیکی می‌روند. «جعبه پرنده» یکی از این فیلم‌هاست که با بازی ساندرا بولاک شهرتی به هم زد. در این فیلم، موجوداتی مرموز و عجیب به زمین حمله کرده‌اند که انسان‌ها به محض دیدن آنها مسخ و کشته می‌شوند. در این میان، مالوری (با بازی بولاک) مادر ۲ فرزند خردسال است که تلاش می‌کند آنها را از این رویداد وحشتناک نجات دهد. فیلم «جعبه پرنده» بر اساس رمانی به همین نام در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. نسخه مشابه اسپانیایی فیلم نیز به‌نام «جعبه پرنده؛ بارسلونا» همین امسال منتشر شد.

۲۲. آرماگدون (Armageddon)

آرماگدون از فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۱۹۹۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: مایکل بی
بازیگران اصلی: بروس ویلیس، لیو تیلر، بن افلک
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۶٫۷

دانشمندان ناسا سیارکی را کشف می‌کنند که در حال نزدیک‌شدن به زمین است و ۱۸ ماه دیگر با آن برخورد می‌کند. بشر برای پیشگیری از این رویداد، تیمی از داوطلبان را به فضا می‌فرستد تا بمب‌های اتمی را در سیارک منفجر و آن را پیش از رسیدن به زمین، متلاشی کنند.

۲۱. کتاب ایلای (The Book of Eli)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۱۰
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: اکشن، ماجراجویی
دوبله فارسی: دارد
کارگردانان: آلبرت هیوز، آلن هیوز
بازیگران اصلی: دنزل واشنگتن، گری اولدمن، میلا کونیس
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۶٫۸

ایلای (با بازی دنزل واشنگتن) پس از ۳۰ سال سرگردانی در دنیای پساآخرالزمانی، الهامی دریافت می‌کند که به او می‌گوید به شهر سان فرانسیسکو برود و در آنجا کتابی را بنویسد که نجات‌بخش نسل بشر است.

۲۰. فینچ (Finch)

بهترین فیلم های آخرالزمانی قرن ۲۱

سال تولید: ۲۰۲۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، درام
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: میگل ساپوچنیک
بازیگران اصلی: تام هنکس، کالب لاندری جونز، لورا مارتینز کانینگهام
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۶٫۹

کمتر پیش می‌آید که فیلم های آخرالزمانی احساسات لطیف را در مخاطب خود برانگیزند، اما در میان فیلم های آخرالزمانی جدید «فینچ» چنین فیلمی است. هرچند این فیلم داستانی پیچیده ندارد، دوستی یک انسان و ربات را در دنیای پساآخرالزمانی به‌گونه‌ای به تصویر می‌کشد که نمی‌توانید عاشق ربات بامزه داستان نشوید. بازی تام هنکس نیز باعث شده است که «فینچ» ارزش تماشاکردن را داشته باشد.

۱۹. کلاورفیلد (Cloverfield)

کلاورفیلد از بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۰۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: مت ریوز
بازیگران اصلی: لیزی کاپلان، تی. جی. میلر، جسیکا لوکاس
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷

داستان فیلم درباره هیولایی است که ناگاه در شهر نیویوک سر برمی‌آورد. گروهی از دوستان نزدیک در حالی که از وحشت در حال گسترش در شهر فیلم می‌گیرند، تلاش می‌کنند زنده بمانند.

فیلم «کلاورفیلد» به‌تهیه‌کنندگی جی. جی. آبرامز، سازنده آثار مشهوری مانند سریال «گمشده»، نوع متفاوتی از فیلم آخرالزمانی است. در این فیلم سبک فیلم‌برداری بر اساس تصاویر ضبط‌شده با دوربین هندی‌کم است. به این مدل فیلم‌ها به‌اصطلاح (found Footage) گفته می‌شود. این فیلم ۲ دنباله مستقل دیگر هم دارد که مجموعه فیلم‌های «کلاورفیلد» را شکل می‌دهند؛ یکی «جاده ۱۰ کلاورفیلد» و دیگری «پارادوکس کلاورفیلد» است. دنباله داستان فیلم اول نیز در حال ساخت است.

۱۸. جنگ جهانی زد (World War Z)

پرفروش‌ ترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۱۳
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: ترسناک، اکشن
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: مارک فورستر
بازیگران اصلی: برد پیت، میریل اِنوس
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷

در برخی از بهترین فیلم های آخرالزمانی زامبی ها پای ثابت ماجرا هستند. ظهور زامبی‌ها و تلاش بشر برای مقابله با انقراض مدت‌هاست که دست‌مایه ساخت آثار مختلف آخرالزمانی می‌شود. برخی از این آثار موفق و برخی دیگر فیلم‌های سطحی هستند. فیلم «جنگ جهانی زد» با استفاده از همین موجودات خیالی اثری موفق خلق کرده است.

در این فیلم، داستان یکی از کارمندان بازنشسته سازمان ملل به‌نام گری (با بازی برد پیت) روایت می‌شود که پس از شیوع ویروسی ناشناخته و تبدیل‌شدن انسان‌ها به زامبی، به دنبال حفاظت از خانواده خود و در عین حال نجات دنیاست.

۱۷. روز استقلال (Independence Day)

پرفروش ترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۱۹۹۶
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: رونالد امریخ
بازیگران اصلی: ویل اسمیت، جف گولدبلوم، بیل پالمن
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷

پس از حمله موجودات فضایی و نابودشدن بسیاری از شهر‌های بزرگ جهان، خلبانی جسور همراه رئیس‌جمهور آمریکا و گروهی از بازماندگان تلاش می‌کنند جلوی نابودی نسل بشر را بگیرند. فیلم «روز استقلال» از آثار مشهور در ژانر آخرالزمانی است. در سال ۲۰۱۶، نسخه دوم این فیلم نیز ساخته شد. در فیلم جدید، موجودات فضایی پس از سال‌ها دوباره به زمین برمی‌گردند تا انتقام بگیرند.

۱۶. یخ‌شکن (Snowpiercer)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۱۳
کشور سازنده: کره جنوبی، جمهوری چک
ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: بونگ جونگ هو
بازیگران اصلی: کریس ایوانز، سونگ کونگ هو، اد هریس
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۶ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۱

«یخ‌شکن»، محصول مشترک کره جنوبی و جمهوری چک، از آن فیلم‌های خاص آخرالزمانی است که بازیگران غربی و شرقی را گرد هم آورده است. این فیلم اولین اثر بونگ جونگ هو، کارگردان مشهور کره‌ای، به‌زبان انگلیسی است.

داستان فیلم درباره مسافران قطار سریع‌السیر منحصربه‌فردی است که سراسر زمین یخ‌زده را دور می‌زند. بیرون از قطار چیزی جز مرگ وجود ندارد. افراد درون هر کوپه‌ به گروه‌های طبقاتی مختلف تقسیم شده‌اند. آنهایی که در کوپه‌ انتهایی و در شرایطی بد زندگی می‌کنند، تصمیم می‌گیرند شورش کنند و خود را به کوپه اول برسانند.

سریالی ۳فصلی به همین نام نیز با داستان مشابه در سال ۲۰۲۰ ساخته شد.

۱۵. مالیخولیا (Melancholia)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۱۱
کشور سازنده: دانمارک، سوئد، آلمان، فرانسه
ژانر: درام، آخرالزمانی
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: لارس فون تریر
بازیگران اصلی: کریستین دانست، شارلوت گیزنبورگ، الکساندر اسکارزگارد
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۱

بیشتر سازندگان فیلم های آخرالزمانی فقط به دنبال ساخت فیلمی سرگرم‌کننده‌اند که در گیشه فروش خوبی داشته باشد. «مالیخولیا» به‌کارگردانی و نویسندگی لارس فون تریر، کارگردان مشهور دانمارکی، یکی از این آثار عامه‌پسند نیست!

داستان فیلم درباره ۲ خواهر است: جاستین و کلیر. زندگی آنها پس از فهمیدن اینکه قرار است سیاره‌‌ای به‌نام مالیخولیا به زمین برخورد کند، دگرگون می‌شود. در این فیلم کارگردان میان ژانر آخرالزمانی و بیماری روانی مالیخولیا ارتباط جالبی برقرار کرده است. فیلم استعاره‌های زیادی دارد که برای فهم آنها باید به‌دقت آن را تماشا کنید و نقدهای اثر را بخوانید.

۱۴. روزی که زمین آتش گرفت (The Day The Earth Caught Fire)

فیلم های آخرالزمانی قدیمی

سال تولید: ۱۹۶۱
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: وال گوسِت
بازیگران اصلی: ادوارد جود، ژانت مونرو، مایکل گودلایف
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۲

انفجار بمب اتم در هیروشیما آغاز عصر اتم بود. این بمب نگرش انسان به جنگ و تمدن را تغییر داد. در آثار این عصر، می‌توان نوعی اضطراب و نگرانی از نابودی تمدن را دید. یکی از اولین فیلم‌هایی که بر اساس این نگرانی‌ها ساخته شد، فیلم «روزی که زمین آتش گرفت» است.

در این فیلم، محور کره زمین بر اثر آزمایش‌های متعدد اتمی اندکی تغییر کرده و این باعث بروز زلزله و فجایع طبیعی بزرگ در دنیا شده است. ۲ خبرنگار به همراه یک متخصص آب‌وهوا در میانه این بحران سعی می‌کنند تا راه‌حلی برای برگرداندن زمین به محور اصلی خود پیدا کنند.

۱۳. جاده (The Road)

فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۰۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، درام
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: جان هیل‌کات
بازیگران اصلی: ویگو مورتنسن، شارلیز ترون، گای پیرس
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت
امتیاز (IMDB): ۷٫۲

در دنیای آخرالزمانی، پدری تلاش می‌کند همراه فرزند خود به جنوب ایالات متحده آمریکا برود، جایی که شایعه شده است محیطی قابل‌زندگی و امن وجود دارد. فیلم «جاده» از آن فیلم های آخرالزمانی است که درباره دلایل نابودی تمدن حرف زیادی نمی‌زند و سازندگانش رابطه پدر و پسر و تجربه سفر را به موضوع اصلی فیلم تبدیل کرده‌اند.

۱۲. من افسانه‌ام (I am Legend)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۰۷
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، ترسناک
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: فرانسیس لارنس
بازیگران اصلی: ویل اسمیت، آلیس براگا، چارلی تاهان
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۴۱ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۲

رابرت نویل (با بازی ویل اسمیت) آخرین بازمانده شهر نیویورک پس از یک همه‌گیری کشنده است. او تلاش می‌کند راهی برای درمان ویروس مرگباری پیدا کند که برخی از انسان‌ها را به زامبی‌های شب‌زی تبدیل کرده است. البته در همین حین می‌فهمد که بازماندگان دیگری نیز در شهر وجود دارند.

۱۱. یک جای ساکت (A Quiet Place)

فیلم های پسا آخرالزمانی جدید

سال تولید: ۲۰۱۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: ترسناک، علمی‌تخیلی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: جان کرازینسکی
بازیگران اصلی: جان کرازینسکی، کیلین مورفی، امیلی بلانت
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۵

پس از حمله موجودات فرازمینی که تنها به‌کمک صدا انسان‌ها را شکار می‌کنند، یک خانواده با استفاده از زبان اشاره در سکوت زندگی می‌کنند، اما آیا می‌توان همیشه ساکت ماند؟!

فیلم «یک جای ساکت» به‌دلیل سبک متفاوتی که داشت، تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت. دنباله‌ای برای فیلم اول نیز ساخته شد، هرچند موفقیت فیلم اول را نداشت.

۱۰. ۲۸ روز بعد (28Days Later)

بهترین فیلم های آخرالزمانی زامبی

سال تولید: ۲۰۰۲
کشور سازنده: بریتانیا
ژانر: ترسناک، علمی‌تخیلی
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: دنی بویل
بازیگران اصلی: کیلیان مورفی، نوئامی هریس، برندان گلیسان
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۵

فیلم «۲۸ روز بعد» از آن فیلم های آخرالزمانی است که دوباره زامبی‌ها را به پرده سینما برگرداند و الهام‌بخش آثاری مشابه در سال‌های بعد شد. جیم (با بازی کیلین مورفی جوان) در بیمارستانی در لندن از کما خارج می‌شود و درمی‌ِیابد که کل کشور به‌خاطر همه‌گیری از بین رفته است. مردم به زامبی تبدیل و خیلی‌ها کشته شده‌اند. او به همراه گروهی از بازماندگان تلاش می‌کند تا خود را به شمال کشور برساند که منطقه‌ای کم‌جمعیت‌تر است به این امید که سرپناهی پیدا کند.

موفقیت این فیلم باعث شد تا در سال ۲۰۰۷ دنباله‌‌ای به‌نام «۲۸ هفته بعد» ساخته شود. همچنین چند اثر کمیک نیز با الهام از این فیلم طراحی و چاپ شدند.

۹. سرزمین زامبی (Zombieland)

بهترین فیلم های آخرالزمانی زامبی

سال تولید: ۲۰۰۹
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: کمدی، پساآخرالزمانی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: برون فلیشر
بازیگران اصلی: وودی هریسون، جسی آیزنبرگ، اما استون
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۶

ترکیب ژانر فیلم های آخرالزمانی با کمدی شاید عجیب‌وغریب به نظر برسد، اما گاهی بسیار موفق بوده است. «سرزمین زامبی» فیلمی نیست که شما را بترساند یا به فکر فرو ببرد. دنیا با گسترش زامبی‌ها از هم پاشیده و تعداد اندکی از بازماندگان فقط سعی می‌کنند که زنده بمانند.

کلمبوس (با بازی جسی آیزنبرگ) با تالاهاسی (وودی هریسون) همراه می‌شود تا برای پیداکردن پناهگاه امن در سراسر جنوب غربی آمریکا سفر کنند. در این میان ماجراهای جالب و خنده‌داری رخ می‌دهند.

۸. قطاری به بوسان (Train to Busan)

بهترین فیلم های آخرالزمانی زامبی

سال تولید: ۲۰۱۶
کشور سازنده: کره جنوبی
ژانر: ترسناک، اکشن
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: یئون سانگ هو
بازیگران اصلی: گونگ یو، ما دونگ سئوک، جونگ یو می
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۶

نمی‌توان از بهترین فیلم های آخرالزمانی حرف زد، اما از «قطاری به بوسان» یاد نکرد. این فیلم پدری را نشان می‌دهد که در قطاری گرفتار شده است و با حمله زامبی‌ها تلاش می‌کند دخترش را نجات دهد. این فیلم کره‌ای احساسات و قضاوت اخلاقی شما را تحریک و با پایان‌بندی تأثیرگذار خود را به اثری فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

۷. فرزندان آدم (Children of Men)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۰۶
کشور سازنده: آمریکا، بریتانیا، ژاپن
ژانر: علمی‌تخیلی، اکشن
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: آلفونسو کوئارون
بازیگران اصلی: کلاوی اووِن، جولیان مور، مایکل کین
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت ۴۹ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۹

«فرزندان آدم» از فیلم‌های تأثیرگذار و خاص آخرالزمانی است که به موضوعی متفاوت می‌پردازد. سال ۲۰۲۷ فرا رسیده و بشر با بحران باروری روبه‌روست. انسان‌ها دیگر توان تولیدمثل ندارند و مدت‌هاست که هیچ نوزادی در جهان به دنیا نیامده است. در این شرایط نظم جهان به‌تدریج به هم می‌ریزد و انسان‌های باقی‌مانده درگیر جنگ و آشفتگی می‌شوند، اما تولد یک نوزاد همه‌چیز را عوض می‌کند. توقف درگیری و حرکت مادر به همراه نوزاد تازه به‌دنیاآمده از میان یاغی‌ها و سربازان سکانس ماندگار این فیلم است.

جالب است بدانید که بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، نرخ باروری انسان‌ها از سال ۲۰۰۰ به‌بعد روند کاهشی داشته است. هرچند ما تا زمانی که کل انسان‌ها نابارور شوند فاصله زیادی داریم، این فیلم در اوایل قرن جدید را می‌توان نوعی هشدار به حساب آورد.

۶. شاون مردگان (Shaun of the Dead)

بهترین فیلم های آخرالزمانی زامبی

سال تولید: ۲۰۰۴
کشور سازنده: بریتانیا
ژانر: کمدی، ترسناک
دوبله فارسی: ندارد
کارگردان: ادگار رایت
بازیگران اصلی: سایمون پگ، ادگار رایت، نیک فراست
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۷ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۷٫۹

پیش از آنکه آمریکایی‌ها فیلم کمدی آخرالزمانی «سرزمین زامبی‌ها» را بسازند، بریتانیایی‌ها چنین کاری کرده بودند. «شاون مردگان» یکی از مشهورترین فیلم‌های ژانر آخرالزمانی‌زامبی است.

شاون فروشنده‌ای افسرده و بی‌هدف در زندگی است. او ناگاه مجبور می‌شود با لشکری از زامبی‌ها که شهر لندن را اشغال کرده‌اند مواجه شود. در این شرایط، او باید با کمک دوستانش زنده بماند.

۵. ۱۲ میمون (12Monkeys)

۱۲ میمون از بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی

سال تولید: ۱۹۹۵
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: علمی‌تخیلی، اسرارآمیز
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: تری گیلیام
بازیگران اصلی: بروس ویلیس، برد پیت، مدلین استون
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۹ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۸

جیمز کول (با بازی بروس ویلیس) مردی محکوم‌شده در دنیای پساآخرالزمانی است که تصمیم می‌گیرد در برنامه‌ای داوطلبانه شرکت کند. او باید به گذشته سفر و درباره دلایل شیوع ویروسی مرگبار تحقیق کند. به نظر می‌رسد گروهی به‌نام «۱۲ میمون» این ویروس را منتشر کرده باشند.

از این داستان یک سریال ۴فصلی به همین نام نیز در سال ۲۰۱۵ ساخته شد.

۴. مکس دیوانه؛ جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۱۵
کشور سازنده: استرالیا
ژانر: اکشن، ماجراجویی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: جورج میلر
بازیگران اصلی: تام هاردی، شارلیز ترون، نیکلاس هولت
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت
امتیاز (IMDB): ۸٫۱

در دنیایی پساآخرالزمانی، مکس (با بازی تام هاردی) راننده ماهری است که بدون آنکه بخواهد، درگیر نبردی برای سرنگون‌کردن حاکم محلی منطقه‌ای می‌شود که منابع آب باقی‌‌مانده را کنترل می‌کند.

مجموعه فیلم‌های «مدمکس» در دهه ۸۰ میلادی طرف‌داران زیادی برای خود دست‌وپا کرده بود. سپس در سال ۲۰۱۵ نسخه‌ای از آن دوباره ساخته شد که بسیار موفق بود. این فیلم یکی از پرفروش ترین فیلم های آخرالزمانی، نامزد ۱۰ جایزه اسکار و برنده ۶ مورد از آنها شد. قرار است نسخه‌ای که داستانِ پیش از وقایع فیلم اصلی را روایت می‌کند به‌نام «فیوریوسا» (Furiosa) سال آینده منتشر شود.

۳. دکتر استرنج‌لاو (Dr. Strangelove)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: ۱۹۶۴
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: جنگی، کمدی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: استنلی کوبریک
بازیگران اصلی: پیتر سلرز، جورج سی. اسکات، استرلینگ هیدن
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۸٫۴

مسئله جنگ اتمی و نابودی تمدن با این سلاح‌ها یکی از موضوعات پرطرف‌دار دوره جنگ سرد در ژانر آخرالزمانی بود. در میان تمام این فیلم‌ها، یک فیلم به‌تنهایی می‌درخشد و از آثار برجسته تاریخ سینما به شمار می‌رود. «دکتر استرنج‌لاو یا چگونه یاد گرفتم نگران نباشم و عاشق بمب شوم» ساخته استنلی کوبریک، کارگردان مشهور آمریکایی، ترس بشر از جنگ اتمی را با زبانی هجوآمیز و در قالب کمدی سیاه روایت کرده است.

یک ژنرال آمریکایی خودسرانه دستور حمله اتمی می‌دهد. در پایتخت، تیمی از سران سیاسی و نظامی تلاش می‌کنند تا جلوی جنگ را بگیرند.

۲. وال-ایی (Wall-E)

بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی

سال تولید: ۲۰۰۸
کشور سازنده: آمریکا
ژانر: ماجراجویی، خانوادگی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: اندرو استنتون
بازیگران اصلی:
مدت‌زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۸ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۸٫۴

در میان تمام فیلم‌های معرفی‌شده تا به اینجا، جای یک فیلم انیمیشن خالی است. در انیمیشین‌ها کمتر موضوع آخرالزمان مطرح می‌شود. بااین‌حال یکی از معدود موارد ساخته‌شده از بهترین آثار این حوزه به شمار می‌رود. کارتون «وال-ایی» قصه رباتی دوست‌داشتنی را روایت می‌کند، رباتی که تک و تنها در جهان پساآخرالزمانی همچنان به وظیفه خود عمل می‌کند. زندگی او زمانی دگرگون می‌شود که یک ربات دیگر از فضا به زمین می‌آید.

وال-ایی پس از پخش در سال ۲۰۰۸ به موفقیتی بزرگ دست یافت و علاوه‌بر فروش زیاد، انواع جوایز رنگارنگ سینمایی را برد. در سال ۲۰۲۱، کتابخانه کنگره ایالات متحده آمریکا این فیلم را به‌عنوان دومین اثر انیمیشن برای ثبت در آرشیو ملی فیلم انتخاب کرد.

۱. میان‌ستاره‌ای (Interstellar)

بهترین فیلم های آخرالزمانی قرن ۲۱

سال تولید: ۲۰۱۴
کشور سازنده: آمریکا، بریتانیا
ژانر: علمی‌تخیلی، ماجراجویی
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: کریستوفر نولان
بازیگران اصلی: متیو مک کانهی، جسیکا چستین، آن هاثوی
مدت‌زمان فیلم: ۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
امتیاز (IMDB): ۸٫۷

یکی از بهترین فیلم های آخرالزمانی قرن ۲۱ و یکی از مشهورترین آثار نولان، کارگردان «اوپنهایمر» که این روزها در حال اکران است، اثری درباره تلاش بشر برای بقاست. پس از آنکه معلوم می‌شود زمین به‌زودی زیست‌پذیری خود را از دست خواهد داد، دانشمندان باقی‌مانده در سازمان ناسا در تلاش‌اند تا با فرستادن گروهی از فضانوردان به اطراف یک سیاهچاله، سیاره‌ای مناسب برای جابه‌جایی بشر پیدا کنند. در این میان، رابطه یک پدر (با بازی مک‌کانهی) با دختر باهوشش نقشی مهم در تعیین سرنوشت بشر دارد.

شما معرفی کنید

تعداد فیلم‌ های آخرالزمانی بسیار زیاد است. ما در این فهرست تنها توانستیم برخی از آنها را معرفی کنیم. شما کدام‌یک از فیلم‌های این فهرست را تماشا کرده‌اید؟ چه فیلم‌های دیگری هست که فکر می‌کنید جای آنها در این فهرست خالی است؟

هشدار! محتوای این صفحه در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده ‌است. سپاسگزار خواهیم بود اگر مغایرت احتمالی محتوا با قوانین و یا مشکلات دیگر در صحت و دقت محتوا را به ما گزارش کنید تا فورا اصلاح شود. اطلاعات بیشتر


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید


[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.