۳سال حبس برای ۵ حفار غیرمجاز در دامغان

[ad_1] ایسنا/سمنان مسئول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با بررسی یک پرونده حفاری غیرمجاز در دامغان، مجازات حبس برای متخلفان و حفاران غیرمجاز این شهرستان صادر شد. یدالله یحیی پور ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: این حکم از سوی مراجع قضایی برای ۵ نفر

کد خبر : 354049
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
۳سال حبس برای ۵ حفار غیرمجاز در دامغان

[ad_1]

ایسنا/سمنان مسئول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با بررسی یک پرونده حفاری غیرمجاز در دامغان، مجازات حبس برای متخلفان و حفاران غیرمجاز این شهرستان صادر شد.

یدالله یحیی پور ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: این حکم از سوی مراجع قضایی برای ۵ نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان دامغان صادر شد و متخلفان به سه سال حبس تعزیری و ضبط آلات و ادوات حفاری محکوم شدند.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

 او ادامه داد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد، علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

یحیی پور با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی شهرستان و برخورد قاطع دستگاه قضایی با حفاران، یادآور شد: این حفاران غیرمجاز با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره شهرستان گرمسار و همکاری نیروی انتظامی هنگام حفاری غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی این شهرستان دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده بودند.

او افزود: حفاران به‌قصد به دست آوردن اشیای تاریخی در محدوده آثار ملی اقدام به حفاری و نگهداری غیرمجاز دستگاه فلزیاب کرده بودند.

هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.
انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.