۱۸ سریال برای یادگیری زبان فرانسه

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری هر زبان خارجی این است که با فرهنگ، هنر، سینما و ادبیات آن زبان آشنا شوید. فیلم‌ها و سریال‌ها بهترین منابع برای یادگیری مهارت‌های مختلف زبان هستند. اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید و دنبال روشی جذاب برای آموختن اصطلاحات عامیانه می‌گردید، فهرست بهترین سریال برای یادگیری زبان

کد خبر : 166640
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
۱۸ سریال برای یادگیری زبان فرانسه


یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری هر زبان خارجی این است که با فرهنگ، هنر، سینما و ادبیات آن زبان آشنا شوید. فیلم‌ها و سریال‌ها بهترین منابع برای یادگیری مهارت‌های مختلف زبان هستند. اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید و دنبال روشی جذاب برای آموختن اصطلاحات عامیانه می‌گردید، فهرست بهترین سریال برای یادگیری زبان فرانسه را از دست ندهید.

چرا سریال برای یادگیری زبان فرانسه مفید است؟

زبان فرانسوی به‌خاطر تلفظ‌های پیچیده و قواعد گرامری سختش زبان راحتی برای یادگیری نیست. به‌خصوص اگر تازه شروع کرده باشید، ممکن است خیلی زود از یادگرفتن آن ناامید شوید. تماشای فیلم و سریال می‌تواند یکی از بهترین منابع آموزشی باشد که تلفظ‌ها و اصطلاحات رایج را به‌شیوه‌ای جذاب به زبان‌آموز یاد می‌دهد.

یادگیری زبان فرانسه با سریال و فیلم چند مزیت مهم دارد:

  • جذاب و سرگرم‌کننده است و شما را خسته نمی‌کند؛
  • تلفظ‌ها را خوب یاد می‌گیرید؛
  • مهارت شما در شنیدن افزایش پیدا می‌کند؛
  • دامنه‌ لغات شما بسیار وسیع‌تر می‌شود.

در ادامه، ۱۲ سریال برای یادگیری زبان فرانسه معرفی کرده‌ایم. این سریال‌ها را بر اساس سطح زبان دسته‌بندی کرده‌ایم؛ البته سریال‌هایی که در ادامه می‌بینید سریال‌های آموزشی زبان نیستند در نتیجه نمی‌توان سطح دقیقی برای آنها مشخص کرد.

سطح مبتدی تا متوسط (A2-B1)

۱. سریال Les aventures de Tintin

سال تولید: ۱۹۹۱
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

اگر بیشتر از ۳۰ سال داشته باشید، احتمالا مجموعه انیمیشن ماجراهای تن‌تن را دیده‌اید. این شخصیت محبوب دنیای کمیک برخلاف باور عموم بلژیکی است نه فرانسوی. تماشای این سریال می‌تواند در کنار آموزش زبان، خاطرات کودکی شما را هم زنده کند. این مجموعه در سال ۱۹۹۱ ساخته شده و هر قسمت آن ۴۵ دقیقه است.

سطح متوسط تا پیشرفته (B2-C1)

۲. سریال Dix pour cent

سریال ۱۰ درصد برای یادگیری زبان فرانسه

سال تولید: ۲۰۱۵
کارگردان: فنی هررو
بازیگران اصلی: کامیل کاتن، فنی سیدنی، جورجی مونتل، نیکولاس موری
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

این سریال کمدی‌درام زندگی روزمره ۴ نماینده‌ شرکتی نسبتا بی‌کفایت را به تصویر می‌کشد که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مشتریانشان را راضی کنند و پورسانت خود را بگیرند. نام این سریال هم که به‌معنی «۱۰درصد» است به همین پورسانت اشاره دارد. زندگی این ۴ نفر پر از مشغله، مشکلات شخصی و کاری است و سریال زندگی کاملا طبیعی را به نمایش می‌گذارد. همین باعث می‌شود که بینند‌ه‌ها با بازیگران سریال احساس نزدیکی کنند.

۳. سریال Lupin

سال تولید: ۲۰۲۱
کارگردان: لویی لتریه
بازیگران اصلی: عمر سای، شیرین بوتلا، لودیوین استنیه
امتیاز (IMDb): ۷٫۵

سریال لوپن برگرفته از شخصیت آرسن لوپن است و ماجراهای آن در شهر پاریس می‌گذرد. شخصیت اصلی سریال در حال برنامه‌ریزی برای سرقت از موزه لوور و هدفش دزدیدن گردنبند ماری آنتوانت است. این سریال در ۴ ماه اول سال ۲۰۲۱، از پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس شد.

۴. سریال Au service de la France

سال تولید: ۲۰۱۵
کارگردان: الکساندر کورتز
بازیگران اصلی: هوگو بکر، کریم باراس، ماتیلد وارنیه
امتیاز (IMDb): ۷٫۸

این سریال کمدی برای علاقه‌مندان به فیلم‌های جاسوسی جذاب است. در این سریال می‌توانید به پاریس دهه‌ ۶۰ میلادی سفر کنید و ماجراجویی‌های آندره مرلو را دنبال کنید. سرویس امنیتی فرانسه آندره را به‌عنوان افسر کارآموز استخدام کرده است. این سریال تغییرات اجتماعی و سیاسی آن دهه در فرانسه را به‌خوبی به‌ تصویر می‌کشد.

اگرچه این سریال آشکارا تقلیدی تمسخرآمیز از شرایط فرانسه در دوران جنگ سرد است، وضعیت اجتماعی‌سیاسی کشور را دقیق نشان داده است. بنابراین اگر می‌خواهید هم‌زمان با خندیدن و یادگرفتن زبان فرانسوی کمی بیشتر درباره تاریخ فرانسه بیاموزید، این سریال عالی است.

۵. سریال On va s’aimer un peu, beaucoup

سال تولید: ۲۰۱۷
بازیگران اصلی: افلیا کول، شارلوت د ژورژ، کاترین کینیو
امتیاز (IMDb): ۷٫۴

این سریال یکی دیگر از سریال‌های کمدی فهرست است. حس شوخ‌طبعی فرانسوی‌ها را یا کاملا متوجه می‌شوید و از آن لذت می‌برید یا اصلا دوست نخواهید داشت. این سریال درباره کارآفرینی است که می‌خواهد مغازه‌ قدیمی پدرش را به کسب‌وکار دیگری تبدیل کند. او تصمیم می‌گیرد با کمک دوستان و اعضای خانواده‌اش این کافه را اداره کند. او در این مسیر با حوادثی عجیب، خنده‌دار و هولناک مواجه می‌شود که برای بیننده جذاب‌اند.

۶. سریال Plan cœur

سال تولید: ۲۰۱۸
بازیگران اصلی: زیتا هانرو، مارک روشمن، سیروس شهیدی
امتیاز (IMDb): ۷٫۲

این سریال کمدی که نام آن به‌معنی «نقشه قلب» است ماجرای زنی در شرف ۳۰سالگی را روایت می‌کند که بعد از ۲ سال جدایی، هنوز در فکر رابطه سابق خود است. دوستان و همکارانش تصمیم می‌گیرند با ترفندی او را از فکر رابطه تمام‌شده بیرون بکشند.

۷. سریال La forêt

سال تولید: ۲۰۱۷
کارگردان: جولیوس برگ
بازیگران اصلی: الکسیا بارلیه، سوزان کلمان، ساموئل لابارت
امتیاز (IMDb): ۷٫۲

مینی‌سریال جنایی و هیجان‌انگیز «جنگل» درباره ناپدیدشدن دختری نوجوان به‌نام جنیفر در جنگل است. این جنگل که در آردن واقع شده، از زمانی که یک دختر کوچک از آن بیرون آمده، برای همه اسرارآمیز بوده است. اما چرا؟ چون هیچ‌کس آن دختر کوچک را نمی‌شناخت و معلوم نبود از کجا آمده است.

در طول سال‌ها، جنگل دخترانی را نیز ربوده است و تحقیقات پلیس بلافاصله برای یافتن جنیفر آغاز می‌شود. با ادامه تحقیقات، رازهای زیادی درباره جنگل فاش می‌شود.

۸. سریال Un village français

سال تولید: ۲۰۰۹
کارگردان: فردریک کریوین، فیلیپ تریبوا
بازیگران اصلی: رابین رنوچی، اودری فلرو، ماری کرمر
امتیاز (IMDb): ۸٫۵

این سریال ماجراهای دهکده‌ای خیالی در فرانسه به‌نام ویلنوو را روایت می‌کند. سال ۱۹۴۰ است و نیروهای نظامی آلمان به روستا حمله کرده‌اند. بسیاری از روستاییان در این حمله کشته شده‌اند و ویلنوو در اشغال آلمان است. این سریال نشان می‌دهد که ساکنان روستا چگونه باید با وضعیت کنار بیایند، وضعیتی که می‌توان این‌گونه توصیفش کرد: «سازگار شوید وگرنه زنده نخواهید ماند.»

۹. سریال Les revenants

سال تولید: ۲۰۱۲
کارگردان: فابریک گوبر
بازیگران اصلی: سوان نامبوث، جنا تیام، کلوتیلد هزم
امتیاز (IMDb): ۸٫۱

این سریال داستان گروهی از مردم را روایت می‌کند که پس از گذشت سال‌ها از مرگشان، به خانه‌های خود بازمی‌گردند؛ انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است. خانواده و دوستان آنها شوکه شده‌اند، زیرا آنها به یاد نمی‌آورند که مرده‌اند. این سریال فرصتی عالی برای یادگیری زبان فرانسه با ژانری است که به‌راحتی در این زبان در دسترس نیست. بنابراین اگر عاشق فیلم‌های هیجانی هستید، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

۱۰. سریال Le bureau des légendes

سال تولید: ۲۰۱۵
کارگردان: اریک روشان، متیو دمی، لیلا مراکشی
بازیگران اصلی: متیو کازوویتس، سارا ژیرودو، فلورانس لواره
امتیاز (IMDb): ۸٫۷

به نظر می‌رسد دوره رونق سریال‌هایی درباره سرویس‌های مخفی فرانسه است و موضوع این سریال هم همین است. در این سریال، مأموران مخفی را می‌بینیم که زندگی آنها بر اساس داستان‌های واقعی جاسوسان فرانسوی سابق است که مجبور بودند مأموریت‌های خود را در شهرهای مختلف سراسر جهان انجام دهند.

مأموریت آنها عمدتا جذب منابع اطلاعاتی بود و زمانی که باید به کشورشان بازمی‌گشتند، کاملا از زندگی قبلی خود جدا شده‌ بودند و برای بازگشت به حالت عادی تلاش می‌کردند.

۱۱. سریال Zone blanche

سال تولید: ۲۰۱۷
کارگردان: تیه‌ری پوارو، ژولین دپو
بازیگران اصلی: سولیان براهیم، هوبر دلارت، لوران کپلوتو
امتیاز (IMDb): ۷٫۵

«منطقه سفید» یا آنطور که میان مخاطبان انگلیسی‌زبان معروف است، «نقطه سیاه» داستان سرگردی را روایت می‌کند که به زادگاهش بازمی‌گردد تا بفهمد چرا میزان جرم و جنایت در این شهر کوچک ۶ برابر بیشتر از میانگین جرم و جنایت در فرانسه است. هر فصل با یک غافل‌گیری شروع می‌شود که شامل جنایتی جدید یا رویدادی غیرعادی است که باید حل شود. سرگرد وایس کم‌کم متوجه می‌شود که به نظر می‌رسد بسیاری از این جنایات مربوط به جنگل‌های اطراف هستند.

سطح پیشرفته (C1-C2)

۱۲. سریال Nicolas Le Floch

سال تولید: ۲۰۰۸
بازیگران اصلی: ژروم روبار، ونسان وینترهالتر، نورا لاهامبر
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

اگر شرلوک هولمز و دوست جدانشدنی‌اش دکتر واتسون در قرن هجدهم در فرانسه زندگی می‌کردند، احتمالا نیکلاس لو فلوش و بوردو نامیده می‌شدند. برای سفر به پاریس در زمان لویی پانزدهم آماده شوید، جایی که قتل و توطئه علیه تاج‌وتخت رایج‌تر از حمام‌کردن است.

در این سریال کمیسر پلیس لو فلوش و بازرس بوردو سعی در حل جنایات، کشف اسرار و برخورد با رسوایی‌ها در پاریس دارند. این سریال می‌تواند برای مبتدیان و حتی زبان‌آموزان سطح متوسط ​​فرانسه کاملا چالش‌برانگیز باشد، اما بدون‌شک ارزش دیدن دارد.

سریال‌های فرانسوی که می‌توانید در یوتیوب دنبالشان کنید

این چند سریال برای یادگیری زبان فرانسه در شبکه‌های ویدئویی آنلاین پخش نمی‌شوند یا قبلا در شبکه‌های تلویزیونی منتشر شده‌اند و آنها را می‌توانید از طریق یوتیوب دنبال کنید.

سطح مبتدی تا متوسط (A2-B1)

۱. سریال 7jours sur la planète

با دیدن این مجموعه می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و هم‌زمان که از آخرین اخبار روز مطلع می‌شوید، زبان فرانسوی را هم تمرین کنید. این برنامه تلویزیونی خلاصه‌ای از آخرین اخبار هفته را با تمرکز بر کشورهای فرانسوی‌زبان ارائه می‌دهد.

بخش‌های منتخب این سریال مرتب در کانال یوتیوب آپلود می‌شوند. مثلا زبان‌آموزان می‌توانند صحبت متخصصان را درباره نحوه‌ تشکیل کلیشه‌ها یا بحث دیگری درباره مسمومیت عصبی تماشا کنند و تنوع موضوع‌هایش بسیار زیاد است.

همچنین در وب‌سایت این برنامه تلویزیونی، کلیپ‌های تعاملی سرگرم‌کننده هست که بر اساس سطح مهارت زبان‌آموزان (سطح A2 تا B2) طبقه‌بندی شده‌اند. پس از گوش‌دادن به یک کلیپ، تمرین‌هایی برای مهارت‌ درک شنیداری شما در نظر گرفته شده است.

۲. سریال C’est pas sorcier

سال تولید: ۱۹۹۳
مجریان: جیمی گورمو، فردریک کوران، سابین کیندو
امتیاز (IMDb): ۸٫۳

«C’est pas sorcier» یک کانال یوتیوب است که به مطالب علمی اختصاص دارد. این کانال موضوعات بسیاری را پوشش می‌دهد که علمی هستند، اما موضوعات دیگری هم در آن پیدا می‌شود که ظاهرا به علم ربطی ندارند مثلا مذهب یا اپرا. مجری برنامه هر بار شما را به سفری کوچک و تقریبا یک‌دقیقه‌ای می‌برد و همه‌چیز را درباره موضوعی مشخص به شما می‌گوید.

اگر موضوعی وجود دارد که می‌خواهید درباره آن یاد بگیرید، جیمی احتمالا آن را در کانال خود قرار داده است، اما اگر این کار را نکرده، شاید به‌زودی این کار را انجام دهد. این کانال مرتب به‌روز می‌شود و موضوعات پرطرف‌دار روز را بررسی می‌کند.

این مجموعه منبعی عالی برای یادگیری درباره چیزهایی است که هرگز فکر نمی‌کردید بخواهید درباره آنها بدانید و از آنجا که زبانش کاملا ساده و قابل‌درک است، کانالی مفید برای همه از جمله مبتدیان محسوب می‌شود.

سطح متوسط تا پیشرفته (B2-C1)

۳. سریال Bref

کارگردان: کیان خجندی
بازیگران اصلی: کیان خجندی، آلیس دیوید، برنیر کریف
امتیاز (IMDb): ۸٫۲

این سریال با بیش از ۸۲ قسمت یکی از آن سریال‌هایی است که از دیدنش سیر نمی‌شوید. نام این کانال به‌معنی «خلاصه» است و نوع ویدئوهایی را که در آن می‌بینید توصیف می‌کند. تمام کلیپ‌هایش ۲ تا ۳ دقیقه هستند که باعث می‌شود برای جلسات کوتاه آموزشی برای هر زمانی که فرصت کوتاهی دارید منبع آموزشی خوبی باشند.

«خلاصه» زندگی پاریسی را به‌شیوه‌ای طعنه‌آمیز و طنزآمیز به تصویر می‌کشد. استفاده از زبان عامیانه‌ی پاریسی احتمالا چیزی است که این کانال را برای مبتدیان چالش‌برانگیزتر می‌کند، اما اگر می‌خواهید تنوع زبان فرانسوی را یاد بگیرید، برای شما بهترین گزینه خواهد بود. سطح این سریال برای زبان‌آموزان متوسط تا پیشرفته مناسب است.

۴. سریال Caméra café

سال تولید: ۲۰۰۱
کارگردان: برونو سولو، ایوان لو بولوش
بازیگران اصلی: برونو سولو، ایوان لو بولوش
امتیاز (IMDb): ۶٫۵

این سریال یک دستگاه قهوه‌ساز در گوشه‌ای از یک شرکت را نشان می‌دهد که هر بار نقطه‌ آغاز گفت‌وگویی بین افراد مختلف در این سریال می‌شود. شخصیت‌های اصلی سریال راننده مدیرعامل، مدیر منابع انسانی و یک روان‌شناس هستند.

این تقلید از زندگی روزمره نیروی کار فرانسه، از طریق بحث‌های طنزآمیز شغلی و خصوصی آنها درباره دستگاه قهوه، شما را به خنده می‌اندازد و واژگان زیادی را در رابطه با شرکت‌ها و به‌طور کلی فضای اداری در فرانسه به شما می‌آموزد. اگر در سطح متوسط هستید، این سریال یک منبع آموزشی خوب برای یادگیری زبان فرانسه است.

۵. سریال ?Qui veut gagner des millions

سال تولید: ۲۰۰۰
مجریان: ژان پیر فوکو، کامیل کمبال
امتیاز (IMDb): ۴٫۵

این سریال نسخه‌ فرانسوی مسابقه «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» است. به نظر می‌رسد این سریال در حال حاضر متوقف شده است (به‌استثنای چند برنامه خیریه که با حضور افراد مشهور برگزار شد)، اما برنامه‌هایی برای ادامه آن وجود دارد. می‌توانید تعداد زیادی ویدئو و قسمت‌های کامل آن را در یوتیوب تماشا کنید.

این مجموعه در واقع یک مسابقه است که در آن شرکت‌کنندگان باید به سؤال‌های چندگزینه‌ای درباره دانش عمومی و فرهنگ پاسخ دهند. هدف از این بازی این است که به تمام سؤالات درست پاسخ دهید تا ۱میلیون دلار برنده شوید.

در طول مسابقه، ۳ گزینه کمکی وجود دارد که شرکت‌کننده می‌تواند از آنها استفاده کند: ۵۰/۵۰، تماس با یکی از دوستان و نظر مخاطبان.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرهنگ، تاریخ و سنت‌های فرانسه و همچنین برخی از تاکتیک‌های پیروزی اگر بخواهید در آینده در آن برنده شوید، این مجموعه را تماشا کنید. سطح زبان این مجموعه متوسط تا پیشرفته است.

سطح پیشرفته (C1-C2)

۶. سریال Les guignols

سال تولید: ۲۰۱۵
بازیگران اصلی: برونو گاسیو، ایو لکو، ساندرین الکسی
امتیاز (IMDb): ۸

«Les Guignols» برنامه‌ خبری طنزآلودی با میزبانی چند عروسک است. این مجموعه به‌خاطر بررسی اخبار عامه‌پسند و نقدکردن سیاستمداران به‌شیوه‌ای طنزآمیز، تأثیر زیادی بر فرهنگ عامه در فرانسه دارد. این سریال چهره‌های محبوب کنونی و طرز تفکر مرسوم فرانسوی‌ها را مؤثرتر از بسیاری دیگر از رسانه‌ها به چالش کشیده است.

در حالی که تمرکز اصلی برنامه بر سیاست فرانسه است، هرازگاهی به رویدادهای بین‌المللی هم می‌پردازد. با تماشای این سریال می‌توانید در جریان وقایع روز فرانسه قرار بگیرید و حین یادگیری واژگان فرانسوی مربوط به سیاست، تجارت و اقتصاد، دیدگاه متفاوتی به آنها پیدا کنید. برای درک بهتر این سریال باید سطح زبان پیشرفته داشته باشید.

شما بگویید

شما چند سریال برای یادگیری زبان فرانسه می‌شناسید؟ کدام یک از این سریال‌ها را تماشا کرده‌اید؟ اگر غیر از سریال‌های معرفی‌شده سریال برای آموزش زبان فرانسه می‌شناسید، لطفا در بخش دیدگاه‌ها معرفی‌اش کنید.


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید




لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.