۱۸۷ دقیقه سکوت ترامپ؛ وقتی دموکراسی آمریکایی دچار تزلزل شد

[ad_1] روزنامه لوموند روز جمعه با اشاره به برگزاری آخرین جلسه عمومی کمیسیون تحقیق مجلس نمایندگان در مورد حمله به ساختمان کنگره، نوشت: هیچ موضوعی در دفتر خاطرات رسمی وارد نشده و هیچ سابقه‌ای از تماس‌های تلفنی ترامپ در این ۱۸۷ دقیقه وجود ندارد. این روزنامه پرشمارگان فرانسوی می‌افزاید: در این لحظات فقط یک عکس

کد خبر : 232058
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
۱۸۷ دقیقه سکوت ترامپ؛ وقتی دموکراسی آمریکایی دچار تزلزل شد

[ad_1]

روزنامه لوموند روز جمعه با اشاره به برگزاری آخرین جلسه عمومی کمیسیون تحقیق مجلس نمایندگان در مورد حمله به ساختمان کنگره، نوشت: هیچ موضوعی در دفتر خاطرات رسمی وارد نشده و هیچ سابقه‌ای از تماس‌های تلفنی ترامپ در این ۱۸۷ دقیقه وجود ندارد.

این روزنامه پرشمارگان فرانسوی می‌افزاید: در این لحظات فقط یک عکس رسمی ثبت شده است؛ عکسی که در آن ترامپ پالتو بر تن به کاخ سفید باز می‌گردد.

لوموند این شرایط را یک خاموشی ۱۸۷ دقیقه‌ای در بعدازظهر پایان‌ناپذیر شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ زمانی که دموکراسی آمریکایی متزلزل شد، ارزیابی می‌کند.

بر اساس این گزارش، در آن تاریخ ترامپ شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری پس از پایان سخنرانی خود در ساعت ۱۳:۱۰ از هوادارانش برای راهپیمایی در کپیتول دعوت کرد و در اتاق غذاخوری خود در کنار دفتر بیضی به تماشای کانال تلویزیونی محافظه‌کار فاکس نیوز ماند و تا ساعت ۴:۱۷ بعد از ظهر طول کشید تا او سرانجام از اوباشی که ساختمان کنگره را غارت کردند، دعوت کند که به خانه برگردند.

این موضوع در آخرین جلسه کمیسیون تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا پیش از آغاز تعطیلات تابستانی مورد بررسی قرار گرفت و از ساعت هشت بعد از ظهر دیروز از شبکه‌های بزرگ آمریکایی به استثنای فاکس نیوز، پخش شد.

لوموند جلسه کمیسیون تحقیق را به یک فیلم هیجان‌انگیز از وقایع فیلم‌برداری شده در کپیتول و توییت‌های ترامپ توصیف کرده است.

در همین ارتباط روزنامه لو پوئن نیز نوشت: کمیته تحقیق مجلس در مورد حمله به ساختمان کنگره معتقد است که رئیس جمهور سابق باید از نظر قانونی مسئول این حمله شناخته شود.

رئیس مجلس تحقیق تاکید دارد که ترامپ دروازه‌های بی نظمی و فساد را باز کرد و باید از نظر قانونی مسئول حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ شناخته شود.

بنی تامپسون (Bennie Thompson) گفت: رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه سعی کرد نهادهای دموکراتیک ما را نابود کند و همه کسانی که مسئول این حمله هستند، از جمله در کاخ سفید، باید در برابر دادگاه پاسخگوی اقدامات خود باشند.

اعضای کمیته کنگره اواخر خرداد اطلاع دادند که شواهد و مدارک کافی برای آغاز تحقیق وزارت دادگستری درباره محکوم کردن رئیس جمهور پیشین آمریکا به اتهام ارتکاب جرائم کیفری به منظور تغییر دادن شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری این کشو در اختیار دارند.

اعضای این هیات وابسته به مجلس نمایندگان که شورش ساختمان کنگره کپیتول را بررسی می‌کند، در یک برنامه خبری پیش از برگزاری نشست دوم این مطلب را مطرح کردند.

اعضای کنگره بر این باورند که شورش کیپتول رخدادی اتفاقی نبود، بلکه آخرین تلاش ترامپ در برنامه گسترده از بین بردن پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.