۱۵ درصد زائران از مرز خسروی تردد کردند

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، شهریار افندی‌زاده در سفر به استان کرمانشاه و بازدید از مرز خسروی، اظهار داشت: پیش‌بینی شده بود چهار میلیون زائر اربعین برای رفت و همین طور چهار میلیون برگشت در کشور از مرزهای 6گانه داشته باشیم. وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تردد در روزهای

کد خبر : 397418
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۳۰
۱۵ درصد زائران از مرز خسروی تردد کردند

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، شهریار افندی‌زاده در سفر به استان کرمانشاه و بازدید از مرز خسروی، اظهار داشت: پیش‌بینی شده بود چهار میلیون زائر اربعین برای رفت و همین طور چهار میلیون برگشت در کشور از مرزهای 6گانه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تردد در روزهای ابتدایی کمتر است در روزهای پایانی حجم قابل توجهی از تردد را به‌ازای هر روز خواهیم داشت و مدیریت این شرایط تنها با هماهنگی و همدلی دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش و همدلی در تمام پایانه‌ها مشاهده می‌‌شود گفت: مرز خسروی در اربعین سال گذشته از نظر تردد با حدود 6 درصد چهارمین پایانه بود، اما امسال رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروی امسال 15 درصد تردد زائران را به خود اختصاص داده است افزود: پارکینگ‌های متعدد ایجاد شده و پر شدن آن‌ها نشان می‌دهد از این مرز به خوبی استقبال شده و این توانمندی در مجموعه وجود دارد و محقق شده است.

افندی‌زاده با بیان اینکه در ایام اربعین حمل و نقل و تردد بسیار اهمیت دارد گفت: باید با بررسی شرایط موجود برای تجربیات سال‌های آینده استفاده کرد و نکات مثبت و منفی مورد توجه برار بگیرد.

وی افزود: بنابر گفته زائران برای تردد از شهرهای عراق به سمت خسروی مشکلاتی وجود دارد و این نشان می‌دهد در سال گذشته چون تردد کمتر بوده این مشکل کمتر مشاهده شده است و امسال با افزایش تردد نمایان شده و باید برای سال‌ آینده مورد توجه باشد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال تلاش شد ماهیت برای برنامه‌های اربعین از چند ماه قبل شروع شود، افزود: ستاد اربعین 18 کمیته دارد که یک مورد کمیته حمل و نقل و سوخت است و به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده و از همان ابتدا وظایف پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه آغاز برنامه‌های اربعین از ابتدای صفر بسیاری از مشکلات سال گذشته را رفع کرد، عنوان کرد: امسال نیز با پایش انجام شده در مرز مهران متوجه شدیم برخی از اتوبوس‌ها صورت وضعیت برای مهران دریافت کرده بودند، اما با صورت وضعیت جعلی به سمت مشهد حرکت کرده بودند، اما از طریق سامانه شناسایی شدند.

افندی‌زاده با بیان اینکه امسال 700 اتوبوس از وزارت راه گرفتیم گفت: زائران پاکستانی قرار بود با اتوبوس جابه‌جا شوند، اما از طریق هواپیمای ارتش جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه 13 شرکت و سازمان زیرمجموعه وزارت راه وجود دارد افزود: ظرفیت‌های بسیاری در وزارت راه وجود دارد اما هماهنگی‌ به میزان کافی نیست.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: حمل و نقل و تردد منظم زائران بسیار کار دشواری است و امید داریم با ظرفیت‌های ایجاد شده تردد در مرز خسروی به دو برابر افزایش یابد و ما نیز وظیفه داریم تبلیغات را دو برابر کنیم.

افندی‌زاده گفت: فرودگاه کرمانشاه در گذشته هاب منطقه غرب بوده و برای اربعین چند پرواز به مقصد نجف راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: شورای هماهنگی مدیران ادارات وزارت راه یک ظرفیت بسیار مهمی است و بارها گفته شده که ظرفیت مناسبی در منطقه وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به اداره حمل و نقل نیاز دارد، گفت: هر مسئله حمل و نقل داخل استان نیاز به پیگیری، سفارش یا توصیه دارد به طور مستقیم با معاون حمل و نقل هماهنگ شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.