۱۵ خانه تاریخی ارگ بم مرکز اقامتی می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طرحی داریم که خانه‌های تاریخی ارگ بم به هتل تبدیل شود و ۱۵ خانه تاریخی ارگ احیاء می شود و اقامت می‌دهیم. فریدون فعالی صبح امروز ۲۹ شهریورماه در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان اظهار کرد: در کرمان بناهای تاریخی و ارزشمند زیادی داریم

کد خبر : 257579
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۲۰
۱۵ خانه تاریخی ارگ بم مرکز اقامتی می‌شود



ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: طرحی داریم که خانه‌های تاریخی ارگ بم به هتل تبدیل شود و ۱۵ خانه تاریخی ارگ احیاء می شود و اقامت می‌دهیم.

فریدون فعالی صبح امروز ۲۹ شهریورماه در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان اظهار کرد: در کرمان بناهای تاریخی و ارزشمند زیادی داریم که بخشی از آنها ثبت ملی شده اما برخی که واجد شرایط است، دسترسی به مالکین آنها سخت است و سال ها رها شده اند.

وی افزود: قانون اجازه دریافت پرونه ساخت به بناهای ثبت شده نمی دهد اما متاسفانه برخی مالکان گمان می کنند اگر بنا رها و تخریب شود، می توانند آن را بکوبند و بنای جدید بسازند.

فعالی با اشاره به برخی اقدامات در راستای احیاء و مرمت بناهای تاریخی استان بیان کرد: در یکی دو سال اخیر کاروانسرای وکیل کرمان تبدیل به هتل شده و موزه سیم و زر در حمام اراهیم خان ایجاد و مجموعه وزیری افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: طرحی داریم که خانه های تاریخی ارگ بم به هتل تبدیل شود و ۱۵ خانه تاریخی ارگ احیاء می شود و اقامت می دهیم و نور و صدا ایجاد شده و دیگر شب ها درب ارگ قدیمی بم بسته نمی شود.

وی در پایان اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری ۵ تا ۹ آبان ماه در کرمان برگزار می شود و لازم است همه در این زمینه همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی قویدل معاون دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: گردشگری در استان کرمان مغفول مانده و سال ها به آن توجهی نشده است در حالی که این استان بهشت میراث فرهنگی و دارای پیشینه تاریخی است و باید به این ظرفیت توجه شود و توجه به این حوزه استان کرمان را به قطب گردشگری جهانی تبدیل می کند.

وی افزود: در قانون حمایت از مرمت بافت های تاریخی یکسری تکالیف برای دستگاه ها ایجاد شده و باید عمل شود و در موضوع بناهایی که مالکان می خواهند عمدا تخریب شود، از طریق دادستانی می توان وارد عمل شد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.