۱۲ مجموعه تلویزیونی که مارول بعد از وانداویژن پخش می‌کند

حالا که مارول با پخش سریال وانداویژن فاز چهارم خود را رسما آغاز کرده، به غیر از این عنوان، برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای هوادران خود تدارک دیده است. در سال ۲۰۱۹ و پس اکران فیلم‌هایی مانند Avengers: Endgame و Spider-Man: Far From Home استودیو مارول رسما اعلام از فاز چهارم دنیای سینمایی خود رونمایی کرد.

کد خبر : 35709
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
۱۲ مجموعه تلویزیونی که مارول بعد از وانداویژن پخش می‌کند


حالا که مارول با پخش سریال وانداویژن فاز چهارم خود را رسما آغاز کرده، به غیر از این عنوان، برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای هوادران خود تدارک دیده است. در سال ۲۰۱۹ و پس اکران فیلم‌هایی مانند Avengers: Endgame و Spider-Man: Far From Home استودیو مارول رسما اعلام از فاز چهارم دنیای سینمایی خود رونمایی کرد.

استودیو مارول، برنامه‌های دقیق و کاملی برای پیش‌برد این هدف خود داشت، تا اینکه با شروع بحران کرونا و آغاز پاندمی، این برنامه‌ها تغییر یافت که بخش عظیمی از آن به ضرر استودیو بود. برای مثال قرار بود مورد انتظارترین فیلم دنیای سینمایی مارول یعنی Black Widow در ماه می ۲۰۲۰، تقریبا ۱۰ سال بعد از آنکه شخصیت اصلی آن برای اولین بار در Iron Man 2 خودش را نشان داد، اکران شود که بنابر اتفاقات مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا این اکران بارها و بارها به تعویق افتاد.

از ابتدا نیز قرار بود فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با عنوان Black widow شروع شود که متأسفانه این اتفاق نیفتاد و پس از تلاش‌های فراوان، مارول سرانجام تصمیم گرفت به شکل دیگری هوادارانش را شگفت‌زده کند؛ وانداویژن و یک استقبال بی‌نظیر از سوی مخاطبان.

وانداویژن با قسمت‌های سیتکام‌گونه خود شروع آهسته‌ای داشت، اما به سرعت دچار تحول شد و مانند سریال The Mandalorian که آن هم از دیزنی پلاس پخش می‌شد، توجهات زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرد. اولین سریال از فاز چهارم دنیای مارول که مدتی پیش قسمت پایانی آن هم منتشر شد، توسط مت شکمن ساخته شده که در آن الیزابت اولسن و پل بتانی نقش‌های خود را به ترتیب واندا ماکسیموف و ویژن را از این مجموعه آثار تکرار می‌کنند.

اما حال در این مقاله قصد داریم به تمامی مجموعه‌هایی که مارول پس از وانداویژن پخش می‌کند بپردازیم و آن‌هارا به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم؛ پس با ویجیاتو و ادامه مقاله همراه باشید.


بیشتر بخوانید:

  • نقد سریال WandaVision (قسمت آخر) – فینالی با پیچ و تاب عاطفی
  • ایستراگ‌های قسمت‌های سوم و چهارم سریال وانداویژن
  • قدرت‌های اسکارلت ویچ در کمیک‌ها و فیلم‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

۱. The Falcon And The Winter Soldier (فالکون و سرباز زمستان)

مارول

تقریبا اوایل اسفندماه بود که استودیو مارول و دیزنی پلاس تریلر کوتاه و جدیدی از سریال The Falcon And The Winter Soldier را منتشر کردند که موفق شد رکورد پر بیننده‌ترین تریلر سریال یک سرویس استریم در اولین روز انتشار را بشکند.

فالکون و سرباز زمستان نام سریالی از دنیای سینمایی مارول است که که مالکوم اسپلمن برای دیزنی + ساخته‌است و بر اساس شخصیت‌های مارول کامیکس سم ویلسون / فالکون و باکی بارنز / سرباز زمستان ساخته شده‌است. این سریال توسط مارول استودیوز ساخته شده که اسپلمن به عنوان شورانر و کاری اسکاگلند کارگردان این سریال با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

آنتونی مکی و سباستین استن به ترتیب ایفای نقش شخصیت‌های فالکون و سرباز زمستان (که با نام باکی بارنز شناخته می‌شود) را به عهده داشته اند. دانیل برول، امیلی ونکمپ و وایت راسل نیز از دیگر ستاره‌های این سریال هستند.

این سریال که در یک فصل ۶ قسمتی ساخته شده عمدتا به جای خالی استیو راجرز (کاپیتان آمریکا) در فیلم و چالش‌های موجود با فلگ اسمشر [با حضور احتمالی ارین کلیمن] می‌پردازد. علاوه بر این آن‌ها برای منصوب کردن مأمور جدید خود (شخصیت جان واکر با بازی وایت راسل) در ایالات متحده می‌‌بایست در مقابل دولت قرار گیرند.

نخستین قسمت از این سریال در تاریخ ۱۹ مارچ ۲۰۲۱ (۲۹ اسفند ۹۹) از دیزنی پلاس پخش شد و ماه آوریل نیز تمامی اپیزودها به طور کامل منتشر خواهد شد.

۲. Loki (لوکی)

مارول

یکی از سوالات بزرگی که در عنوان Avengers: Endgame بی‌جواب ماند، سرنوشت لوکی و تسترکتی که با آن ناپدید شد است. در این ماه‌های باقی‌مانده به پخش سریال، گمانه‌زنی‌ها در این باره بسیار زیاد است.

اینکه آیا لوکی خودش هم‌زمان با فرار از نیویورک این تسترکت را به وجود آورده بود یا خیر. به هرحال مینی‌سریال لوکی قرار است وقایع پس از فیلم Avengers: Endgame را به تصویر بکشد که در آن اطلاع بیشتری از تسترکت و کاربردش در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. از آنجایی که این نسخه از لوکی همانی نیست که در Avengers: Infinity War کشته شد، بنابراین همان شخصیت شرور و منفی که در فیلم The Avengers شاهدش بودیم را همچنان حفظ کرده است.

تام هیدلستون هم قرار است بار دیگر نقش خود را به عنوان لوکی از مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی مارول تکرار کند و سوفیا دی مارتینو، اوون ویلسون و گوگو امبتا-را و اوون ویلسون [به عنوان اولین حضورش در MCU] نیز دیگران بازیگران این مینی‌سریال را تشکیل می‌دهند.

این مجموعه که قرار است از دیزنی پلاس پخش‌ شود، به نویسندگی مایکل والدرون و کارگردانی کیت هرون ساخته شده که انتظار می‌رود در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰) پخش شود که فصل اول آن شامل شش قسمت خواهد بود. گفته می‌شود عوامل درحال آماده‌سازی برای ساخت فصل دوم نیز هستند.

۳. ?…What If (چی میشه اگه…)

مارول

?…what If نام سریال انیمیشنی مارول است که توسط ای سی بردلی در ژانر آنتولوژی برای دیزنی پلاس ساخته شده است.

اول اثر انیمیشنی مارول که بر اساس مجموعه‌ای از مارول کامیکس به همین نام ساخته شده‌، بررسی می‌کند که اگر لحظه‌های اصلی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (MCU) به گونه متفاوتی رخ بدهد، چه نتایجی خواهد داشت. جفری رایت درنقش ناظر (Uatu the Watcher) بازی می‌کند که راوی این سریال انیمیشنی است.

نکته جالب توجه این است که بازیگران اصلی دنیای سینمایی مارول از جمله چادویک بوزمن (در نقش تچالا استار لرد) صداپیشگی شخصیت‌های خود را در این انیمیشن برعهده دارند. انتظار می‌رود این سریال انیمیشنی اواسط سال ۲۰۲۱ اکران شود و شامل ۲۳ قسمت خواهد بود.

۴. Ms. Marvel (خانوم مارول)

مارول

«خانوم مارول» یکی دیگر از سریال‌های آینده مارول است که توسط بیشا کی. علی برای دیزنی پلاس ساخته‌است، این مجموعه براساس شخصیتی در مارول کامیکس به نام کامالا خان یا همان خانم مارول است که داستانش را با فیلم‌های فرنچایز به اشتراک می‌گذارد.

کوین فایگی از مدت‌ها پیش درباره شخصیت خانوم مارول صحبت کرده بود. ایمان ولانی در نقش کامالا خان / خانم مارول یک نوجوان مسلمان پاکستانی-آمریکایی از جرسی سیتی به ایفای نقش پرداخته که دارای قدرت تغییر شکل است. علاوه بر این، مت لینتز در نقشی نامعلوم به بازیگران مجموعه اضافه شده‌است.

اخبار زیادی از داستان خانوم مارول در دست نیست اما گویا این شخصیت در دنباله کاپیتان مارول هم حضور خواهد داشت. گفته می‌شود خانم مارول در اواخر ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول انتشار یابد.

۵. Hawkeye (هاکای)

مارول

هاکای یا «شاهین‌چشم» با نام اصلی کلینت بارتون یکی از شخصیت‌های ابرقهرمانی از داستان‌های مارول کامیکس است.

این شخصیت توسط استن لی و دان هک خلق شده که اولین بار به عنوان یک تبهکار در داستان‌ها ظاهر شد و سپس به Avengers پیوست و از از آن موقع به عنوان یکی از اعضای اصلی در تیم باقی ماند. جرمی رنر بازیگر آمریکایی، این شخصیت را در چندین فیلم سینمایی از مارول استودیوز در دنیای سینمایی مارول بازی کرده‌ است.

این سریال نیز مانند عنوان قبل قرار است در در اواخر ۲۰۲۱ منتشر شود و در آن داستان به شکلی رقم می‌خورد که بعد از کنار رفتن هاکای (کلینت بارتون)، شاهد حضور جایگزین او به نام کیت بیشاپ ( با بازی هیلی استاینفلد) خواهیم بود. ورای هیجان اولیه‌ای که برای فاز چهارم دنیای سینمایی مارول وجود دارد،‌ جایگزینی ابرقهرمان‌های مارول موضوع جالب دیگری است.

در همین سریال، کیت که قرار است به‌جای کلینت بارتون در داستان حضور داشته باشد، با آموزش‌های نسبتا محدودی وارد داستان می‌شود. از طرف دیگر، این سریال قصد دارد بعد دیگری از شخصیت کلینت بارتون را برای مخاطبان به تصویر بکشد.

گویا ابرقهرمان‌های دیگری نیز مانند یلنا بلووا (با بازی فلورنس پیو) و اکو (آلاکوا کاکس) که از معدود ابرقهرمان‌های ناشنوا است در سریال Hawkeye حضور خواهند داشت.

۶. Moon Knight (شوالیه ماه)

مارول

سال ۲۰۱۹ بود که مارول از برنامه خود برای ساخت سریال Moon Knight یا همان شوالیه ماه خبر داد.

شوالیه ماه (مارک اسپکتور) که با نام را می‌توان جزو ناشناخته‌ترین کارکترهای مارول کامیکس دانست که هیچوقت آنگونه که باید، شناخته نشد. مون نایت که بسیاری او را شبیه به بتمن می‌دانند، پسر سرکش یک خاخام یهودی بسیار زحمت‌کش و جاهد بود. خانواده او در دهه ۱۹۳۰ از اروپا فرار کردند تا جان خود را از دست ماجرای هولوکاست نجات دهند.

ظاهرا اطلاعات زیادی از داستان مون نایت در دست نیست، اما تاکنون تایید شده که اسکار آیزاک به عنوان بازیگر نقش اصلی یعنی مون نایت و ایثن هاک هم نقش یک شخصیت منفی را ایفا خواهد کرد که در حال حاضر ناشناخته است.

این سریال شامل ۶ فصل است که تمامی قسمت‌های آن در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

۷. She-Hulk (هالک مونث)

مارول

از مدت‌ها پیش خبرهای زیادی درباره این سریال و شخصیت هیجان‌انگیز آن منتشر شده‌است. She-Hulk با نام اصلی جنیفر والترز، دخترعموی بروس بنر (مارک رافلو) است با وجود تفاوت سنی پنج ساله، جنیفر و بروس از زمان کودکی همچون برادر و خواهر در کنار یکدیگر بزرگ شدند.

اما هنگامی که رشته‌های مجزای خود را انتخاب نمودند (بروس پزشکی و جنیفر حقوق) دیگر کمتر یکدیگر را ملاقات می‌کردند. هنگامی که والترز بر اثر شلیک گلوله، خون زیادی از دست داده بود، به شکلی اضطراری از بروس خون دریافت کرد که منجر به کسب یک نسخهٔ خفیف‌تری از وضعیت هالک شد.

در این سریال شخصیت‌هایی مانند مارک رافلو (هالک)، تیم راث (امیل بلونسکی) که در فیلم The Incredible Hulk (هالک شگفت‌انگیز) به نقش‌آفرینی پرداخته بود، حضور خواهند داشت. این سریال با بازی تاتیانا مازلانی بالای ۶ قسمت دارد که برای پخش در سال ۲۰۲۲ از سرویس دیزنی پلاس برنامه‌ریزی شده است.

۸. The Guardians Of The Galaxy Holiday Special (نگهبانان کهکشان ویژه تعطیلات)

مارول

پس از اخراج اولیه جیمز گان از پروژه ساخت فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 (نگهبانان کهکشان بخش ۳) اکران این فیلم عقب افتاد و با شیوع جهانی ویروس کرونا این تأخیر حتی بیشتر از حالت عادی شد.

این فیلم ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود که پس از ماجراهای فراوان و بازگشت جیمز گان پس از نگارش فیلمنامه و کارگردانی عنوان The Suicide Squad، تاریخ اکران آن تا سال ۲۰۲۳ به تأخیر افتاد. به همین بهانه مارول قصد دارد تا زمان آماده شدن این فیلم، هوادران را حسابی سرگرم کند.

از آنجایی که این عنوان احتمالا در سال ۲۰۲۲ و هم‌زمان با ساخت فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 اکران می‌شود، داستان آن جایی بین وقایع فیلم دوم و سوم اتفاق می‌افتد.

۹. Secret Invasion (تهاجم مخفی)

مارول

هواداران از مدت‌ها پیش منتظر چنین اقتباس هیجان‌انگیزی از طرف دنیای سینمایی مارول بودند. در این سریال شاهد حضور نیک فیوری (ساموئل ال. جکسون) و تالوس (بن مندلسون) هستیم که به مصاف گروهی از اسکرال‌ها می‌روند.

در داستان‌های کمیک، اسکرال‌ها هجوم‌های بسیاری به زمین داشتند و با توجه به توانایی‌ ویژه‌ای که دارند توانستند به جایگاه قدرتمندی در زمین دست یابند. آنها با توانایی تغییرشکل، در مواردی حتی به شکل ابرقهرمان‌ها نیز درمی‌آمدند.

اگرچه اسکرال‌ها جزو ویلن‌های دنیای سینمایی مارول نیستند، اما این دلیل نمی‌شود که شخصیت‌های منفی در میان آنها نباشد. انتظار می‌رود فیلمبرداری این سریال از ماه آوریل ۲۰۲۱ آغاز شود.

۱۰. Ironheart (قلب آهنی)

مارول

آیرن‌من از ابتدا یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها و قهرمانان دنیای سینمایی مارول بوده و قطعا عدم حضور او در فاز چهارم محسوس خواهد بود. در حالی که پیش از این فکر می‌کردیم اسپایدرمن با بازی تام هالند جایگزین تونی استارک در MCU می‌شود، به نظر می‌رسد این جایگزین یک شخصیت کمیک بوکی دیگر به نام Ironheart باشد.

دومینیک تورن قرار است در یک مجموعه دیزنی پلاس نقش آیرن‌هارت یا ریری ویلیامز را ایفا نماید. در کتاب‌های کمیک ریری ویلیامز یک نابغه منحصر به فرد مانند تونی استارک است که رزه آهنی خودش را حین درس خواندن در MIT می‌سازد.

در کمیک‌ها تونی استارک به ریری اجازه نمی‌دهد وارد گروه ابرقهرمانان شود اما خب از آنجا که اکنون مرد آهنین از دنیا رفته، این بخش از داستان آیرن‌هارت به نوعی توجیه می‌شود. گرچه باید اشاره داشت که سریال Ironheart مثل اکثر سریال‌های مارولی دیزنی پلاس جزییات چندانی دریافت نکرده و همچنان فیلم‌نامه یا تاریخ پخش آن مشخص نیست.

Armor Wars .۱۱ (جنگ‌های زره‌ای)

مارول

دان چیدل پس از حضور در سریال The Falcon and the Winter Soldier قرار است در سریال Armor Wars یک بار دیگر نقش «ماشین جنگ» یا جیمز رادز را ایفا نماید؛ در این سریال تکنولوژی‌های خانواده استارک به دست افراد شروری می‌افتد و رادز باید اوضاع را تحت کنترل درآورد.

تونی استارک به محض اینکه تبدی به آیرن‌من شد، یک ترس بزرگ پیدا کرد؛ اینکه تکنولوژی و سلاح‌های او به دست افراد اشتباهی بیوفتد. و اکنون با سریال آرمور وارز به نظر می‌رسد ترس عمیق تونی به واقعیت بدل شده.

در حال حاضر تاریخ پخش این سریال از دیزنی پلاس مشخص نشده اما می‌دانیم فیلم‌برداری آن از اواسط ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

Wakanda TV Series .۱۲ (مجموعه تلویزیونی واکاندا)

مارول

آخرین سریالی که توسط مارول معرفی شد، مجموعه تلویزیونی «واکاندا» بود که توسط کارگردان Black Panther ساخته می‌شود. تا به این لحظه عملا هیچ اطلاعاتی درباره فیلم‌نامه، داستان، شخصیت‌ها و رویکرد این سریال منتشر نشده اما بر اساس اعلامیه دیزنی، این احتمالا یکی از چندین سریالی است که درباره سرزمین واکاندا ساخته می‌شود.

این احتمال وجود دارد که سریال «واکاندا» به داستان بلک پنتر ۲ گره بخورد؛ فیلمی که اکنون در دست توسعه قرار دارد و قرار است در می ۲۰۲۲ راهی سینماهای جهان شود.

بیشتر بخوانید:

  • آینده ویژن در دنیای سینمایی مارول چه خواهد بود؟
  • ۱۰ شخصیت مارول که در داستان House Of M تغییر پیدا کردند
  • آنتونی مکی از ایفای نقش کاپیتان آمریکای سیاه‌پوست در The Falcon & The Winter Soldier می‌گوید
منبع: Screen Rant
برچسب‌هادنیای سینمایی مارولسریالوانداویژن
کپی شد

https://vgto.ir/94t



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.