۱۱ بنای تاریخی در محوطه پادگان ۰۷ خرم‌آباد ثبت میراث ملی شدند

[ad_1] ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در محوطه پادگان ۰۷ خرم‌آباد ۱۱ بنای تاریخی وجود دارد که ثبت میراث ملی شدند و بدون استعلام و مجوز از میراث فرهنگی، هرگوه ساخت و ساز در حریم و عرصه یک اثر ملی جرم محسوب می‌شود. عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در

کد خبر : 329601
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۶
۱۱ بنای تاریخی در محوطه پادگان ۰۷ خرم‌آباد ثبت میراث ملی شدند

[ad_1]

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در محوطه پادگان ۰۷ خرم‌آباد ۱۱ بنای تاریخی وجود دارد که ثبت میراث ملی شدند و بدون استعلام و مجوز از میراث فرهنگی، هرگوه ساخت و ساز در حریم و عرصه یک اثر ملی جرم محسوب می‌شود.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت پادگان ۰۷ خرم‌آباد، اظهار کرد: آنچه در بین مردم جا افتاده بود این بود که تنها چند بنای  پادگان ثبت ملی شده و این درحالیست که سال ۹۴ تمام مجموعه بناها و محوطه پادگان ۰۷ به مساحت ۱۵ هکتار در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پادگان ۰۷، ۱۵ هکتار است که قسمت غرب آن هفت هکتار بوده و بناهای تاریخی در آن قرار دارند و قسمت شمالی آن هشت هکتار بود که قرار است به بخش خصوصی واگذار و تبدیل به تجاری و مسکونی شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه محوطه پادگان ثبت میراث ملی شده هر گونه کاری حتی پی‌کنی باید با صدور مجوز از سوی میراث فرهنگی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: سرمایه‌گذاری که قرار است در هشت هکتار محوطه ۰۷ ساخت و ساز انجام در آپارتمان‌سازی ضوابط میراث فرهنگی  را باید رعایت کند؛ یعنی ضوابط ارتفاعی، حریم بصری و منظری در ساخت و ساز  لحاظ شود و چنانچه ساختی صورت گیرد باید زیر ده متر باشد که مقرون به صرفه نیست.

حسن‌پور افزود: مجبور هستند به پیشنهاد میراث فرهنگی، معاونت عمرانی استاندار یا راه و شهرسازی تن در دهند که قرار است زمینی بیرون از این مجموعه با همان قواره و مساحت به متقاضی داده شود تا به لحاظ ارتفاع ساخت محدودیت نداشته باشد.

وی اضافه کرد: ساخت وساز در پادگان ۰۷ ممنوع نیست بلکه تحت ضوابط میراث فرهنگی لرستان  باید صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: البته میراث فرهنگی لرستان مالک این زمین نیست چون ثبت ملی به منزله مالکیت نیست و مالک کماکان ارتش است و به مالکیتش احترام می‌گذاریم اما هر گونه بهره‌برداری از این بناها، تعمیر و مرمت، ساماندهی، واگذاری و ساخت و ساز تحت نظر میراث فرهنگی باید انجام شود.

حسن‌پور با بیان اینکه هر زمانی یک اثر ثبت میراث ملی می‌شود وزیر مستقیم ثبت را به استاندار ابلاغ می‌کند و مدیریت ارشد استان به تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، معاونت عمرانی، دفتر فنی، راه و شهرسازی و … آن را ابلاغ می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع در سال ۹۴ به استاندار وقت لرستان ابلاغ شده و چندین نامه نیز توسط میراث فرهنگی به راه و شهرسازی و شهرداری خرم‌آباد ارسال و آنها نیز در جریان موضوع هستند.

وی تصریح کرد: در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده که در این منطقه ساخت و ساز انجام شود و این درحالیست که این کمیسیون قابل تغییر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در محوطه پادگان ۰۷ خرم‌آباد، ۱۱ بنای تاریخی وجود دارد که ثبت میراث ملی شدند و بدون استعلام و مجوز از میراث فرهنگی، هرگونه ساخت و ساز در حریم و عرصه یک اثر ملی جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.