۱۰ قدم برای تقویت مهارت نویسندگی

روزنامه خراسان: بدون شک، نوشتن یکی از مهارت‌هایی است که در زندگی به آن نیاز پیدا می‌کنید. مثل نوشتن یک نامه، رزومه، ایمیل، پیغام، گزارش های فروش، کتاب یا هر چیزی که به ارتباط افکار و ایده‌ها نیاز دارد. به همین دلیل 10 نکته ساده  راکه می تواند در هر نوعی از نوشتن به شما

کد خبر : 7252
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
۱۰ قدم برای تقویت مهارت نویسندگی


روزنامه خراسان: بدون شک، نوشتن یکی از مهارت‌هایی است که در زندگی به آن نیاز پیدا می‌کنید. مثل نوشتن یک نامه، رزومه، ایمیل، پیغام، گزارش های فروش، کتاب یا هر چیزی که به ارتباط افکار و ایده‌ها نیاز دارد. به همین دلیل 10 نکته ساده  راکه می تواند در هر نوعی از نوشتن به شما کمک کند، در این مطلب جمع آوری کردیم  تا در نویسندگی به شما کمک کند.

 

 

1- آن چه باعث حواس‌پرتی می‌شود، از خود دور کنید

قبل از این که شروع به نوشتن کنید، هر گونه حواس‌پرتی را از ذهن خود دور کنید. اگر لازم است به اتاق آرامی بروید، تلفن خود را خاموش کنید یا خود را با لپ‌تاپ‌تان در کمد زندانی کنید!

2- به آن چه می‌خواهید بنویسید فکر کنید

آن‌چه را می‌خواهید بنویسید به دقت در ذهن خود تصور کنید. ایده‌ خوبی برای عنوان، موضوع و نکته‌ای که می‌خواهید به آن برسید، داشته باشید. همان ابتدا مشخص کنید مخاطب شما کیست. کارآفرینان، کارمندان، مادران، نوجوانان، مردان میان‌سال، کسی که شما را دوست دارد یا شخصی کاملا متفاوت! قبل از هر چیزی این موضوع را مشخص کنید.

3- توفان فکری برای ایده‌های خود ایجاد کنید

اکنون می‌توانید شروع به نوشتن کنید. یک خودکار و تکه‌ای کاغذ بردارید یا رایانه خود را روشن و شروع کنید. ابتدا تعداد زیادی از نکات و جمله‌هایی را که به ذهن تان می‌رسد و می‌دانید که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، یادداشت ‌کنید.

4- دریچه مغزتان را باز کنید و هر چه را به ذهن‌تان می‌رسد بنویسید

حال از نکاتی که در مرحله‌ قبل یادداشت کردید و نکاتی که در هر لحظه به ذهن‌تان می‌رسد استفاده کنید، هر چه را به ذهن‌تان می‌رسد، یادداشت کنید. اجازه دهید ذهن‌تان سر‌ریز شود و کلمات خودشان را در نوشته‌تان جا دهند.

5- سعی نکنید زیبا‌سازی کنید،فقط بنویسید!

این کار را تا زمانی که نوشتن‌تان تمام شود، انجام دهید. سعی نکنید جملات را زیبا یا اشتباهات نگارشی را اصلاح کنید. این موضوع تنها باعث می‌شود سرعت‌تان کم شود و جلوی جاری شدن ذهن را می‌گیرد. رمز به انجام رساندن کارها در همین است.

6- حالا می‌توانید زیباسازی کنید

اگر تا این جا مراحل را به درستی انجام داده باشید، می‌توانید آن‌چه را نوشته‌اید اصلاح کنید تا بهتر به نظر برسد. نوشته را به آرامی بخوانید. ببینید جملاتی که نوشته‌اید تا چه اندازه روان هستند. کلمات تکراری را تغییر دهید، هر جا که نیاز به مکث است، ویرگول بگذارید و اشتباهات را اصلاح کنید.

7- جمله را به خوبی آغاز کنید

اطمینان حاصل کنید که در بازنویسی از جملات آغازین خوبی استفاده می‌کنید. اگر مقدمه و جمله آغازین خسته‌کننده‌ای داشته باشید، کسی مایل به خواندن نوشته شما نخواهد بود!

8- نوشته تان را به ویراستار بسپارید

ضروری است شخص دیگری به نوشته‌تان نگاهی بیندازد. ممکن است نوشته‌ خود را بارها بخوانیم و بگوییم چه چیز خوبی نوشته‌ایم؛ اما نگاه بی‌طرفانه دیگران، بازخوردی به ما می‌دهد که به اصلاح اشتباهاتمان کمک زیادی می‌کند.

9- تغییرات لازم را انجام دهید

به آن‌چه ویراستار می‌گوید، توجه کنید و برای بار آخر به نوشته‌ خود نگاهی بیندازید. اگر فکر می‌کنید نظر شخص دیگر درست است، به آن گوش دهید. اگر نظراتش را به دقت در نظر گرفتید اما با برخی از آن ها مخالف هستید، نوشته را همان‌طور که خودتان می‌خواهید نگه دارید.

10- نوشته‌تان را منتشر کنید

حالا زمان آن رسیده که نوشته‌تان را منتشر کنید. اگر تمام مراحل را به دقت انجام داده باشید، باید برای به اشتراک گذاشتن نوشته فوق‌العاده‌ خود با دنیا، هیجان‌زده باشید. از کار خود لذت ببرید و بگذارید دیگران ببینند چه چیزی را با تلاش خلق کرده‌اید. نوشته‌ای که به اشتراک گذاشته می‌شود و مورد تقدیر و ستایش قرار می‌گیرد، برای هر نویسنده‌ای یک موفقیت محسوب می‌شود.

این مراحل را دنبال کنید و پیشرفت را در نوشتن‌تان ببینید. تمام نویسندگان توانا از دستورالعملی شبیه این استفاده می‌کنند. بنابراین هرگاه در نوشتن با مشکل روبه رو شدید، به این مراحل رجوع کنید. همه‌ ما داستانی برای گفتن داریم، با دنبال کردن این 10 قدم می‌توانید همین حالا داستان خود را با دنیا به اشتراک بگذارید!



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.