۱۰ فیلم بزرگ دی‌سی که هیچگاه ساخته نشدند

[ad_1] در حالی که دی‌سی کامیکس به اندازه مارول فیلم‌های لایو اکشن ندارد، همچنان آثار قابل توجهی و پرطرفداری در کتابخانه آن‌ها پیدا می‌شود. مهم‌ترین فیلم‌های دی‌سی اغلب با محوریت ابرقهرمانان بزرگی چون بتمن و سوپرمن ساخته شده‌اند و شاهد پستی بلندی‌های بسیار در مسیر طولانی آنان بوده‌ایم. اغلب اوقات مردم زمان خود را صرف

کد خبر : 86547
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
۱۰ فیلم بزرگ دی‌سی که هیچگاه ساخته نشدند

[ad_1]

در حالی که دی‌سی کامیکس به اندازه مارول فیلم‌های لایو اکشن ندارد، همچنان آثار قابل توجهی و پرطرفداری در کتابخانه آن‌ها پیدا می‌شود. مهم‌ترین فیلم‌های دی‌سی اغلب با محوریت ابرقهرمانان بزرگی چون بتمن و سوپرمن ساخته شده‌اند و شاهد پستی بلندی‌های بسیار در مسیر طولانی آنان بوده‌ایم.

اغلب اوقات مردم زمان خود را صرف مطالعه یا جستجو درباره فیلم‌های ساخته شده یا در حال ساخت می‌کنند، اما گاهی هم بد نیست نگاهی به عقب بیندازیم و ببینیم چه فیلم‌هایی «ساخته نشدند». فیلم‌هایی که واقعا پتانسیل عظیمی برای موفقیت‌ و تاریخ‌سازی داشتند اما مشکلات مختلف یا تصمیمات استودیو و سازندگان اجازه نداد آن‌ها به پرده نقره‌ای راه یابند.

در ادامه این مقاله باهم ده تا از فیلم‌های بزرگ دی‌سی را مرور می‌کنیم که علی‌رغم جاه‌طلبی و پتانسیل بسیار، هیچ‌گاه ساخته نشدند. با ما همراه باشید.


از رقابت مارول در برابر دی‌سی بخوانید:

  • چرا مارول همیشه فیلم‌های کوچک‌تر را بعد از فیلم‌های Avengers اکران می‌کند؟
  • آیا هواداران قدرت بیشتری از عوامل یک فیلم سینمایی برای تصمیم گیری دارند؟
  • چرا مخاطبان با فیلم‌های دی‌سی زک اسنایدر ارتباط برقرار نکردند؟
  • درس‌هایی در حوزه کسب و کار که از فیلم‌سازی مارول آموختیم
  • چرا بتمن DCEU نباید نقشی مشابه آیرون من داشته باشد؟
  • دی‌سی علیه مارول در دوران پساکرونا

Batman Unchained

دی‌سی

بازه زمانی: ۱۹۹۹-۱۹۹۶

دست اندر کاران: جوئل شوماخر (کارگردان)، مارک پروتوسویچ (نویسنده)، جرج کلونی (بتمن)، کریس اودانل (رابین)

پیش از اکران Batman & Robin، برادران وارنر به سراغ جوئل شوماخر برای کارگردانی پنجمین فیلم بتمن رفته بود. هواداران تا چند سال پیش فکر می‌کردند نام این فیلمِ ساخته نشده Batman Triumphant است، اما خب متوجه شدیم نام اصلی آن Batman Unchained بوده.

با هدف بازگرداندن فرانچایز به ریشه‌های تاریک خود، این فیلم اسکرکرو (Scarecrow) را به عنوان ویلن اصلی معرفی می‌کرد و گاز مخصوص این شخصیت موجب ایجاد توهم برای بتمن می‌شد. حال مرد خفاشی در این توهم‌ها دشمنان قدیمی خود مثل جوکر (جک نیکلسن) را می‌دید. در اینجا هارلی هم حضور داشت، با این تفاوت که اکنون دختر جوکر بود و برای انتقام خون پدرش خواهان مرگ بتمن بود. متاسفانه پس از عدم موفقیت «بتمن و رابین»، برادران وارنر تصمیم گرفت این پروژه را کنسل کرده و مسیر کاملا جدیدی را در پیش بگیرد.

Superman Lives

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۰۱-۱۹۹۶

دست اندر کاران: تیم برتون (کارگردان)، کوین اسمیت (نویسنده)، دن گیلروی (نویسنده)، نیکلاس کیج (سوپرمن)

فیلم Superman Lives که فیلم‌نامه آن توسط کوین اسمیت نوشته شد، در ابتدا برنامه‌ای بود برای ریبوت فرانچایز سوپرمن پس از شکست پروژه Superman Reborn. المان‌های اولیه فیلم شامل مقابله سوپرمن با برین‌یاک می‌شد اما زمانی که تیم برتون به عنوان کارگردان به پروژه پیوست، فیلم‌نامه بارها و بارها مورد بازنویسی قرار گرفت و نهایتا به دستان دن گیلروی سپرده شد.

Superman Lives قرار بود سال ۱۹۹۸ اکران شود و حتی ویدیوهایی از نیکلاس کیج در لباس سوپرمن منتشر گردید. با این حال، به دلیل پیچیدگی‌هایی که از اول گریبان‌گیر فیلم‌نامه بود و برخی مشکلات پشت صحنه دیگر، تیم برتون از پروژه کناره‌گیری کرد. پس از برتون چند فیلم‌ساز دیگر تصمیم به ادامه مسیر Superman Lives گرفتند اما در سال ۲۰۰۱ کیج هم از ایفای نقش سوپرمن منصرف شد و برادران وارنر دیگر چاره‌ای جز کنسل کردن کاملا پروژه نداشت. اگر می‌خواهید بیشتر راجع به این پروژه مشهور و کنسل‌شده بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مستند ?The Death of “Superman Lives”: What Happened را تماشا کنید.

Justice League: Mortal

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۰۸-۲۰۰۷

دست اندر کاران: جرج میلر (کارگردان)، میشل و کیران مالرونی (نویسندگان)، دی. جی. کوترانا (سوپرمن)، آرمی همر (بتمن)، مگان گیل (واندر وومن)، آدام برودی (فلش)، کامن (گرین لنترن)، سانتیاگو کاباررا (آکوآمن)، هیو کیز-بیرن (مارشن من‌هانتر)، جی باروشل (مکسول لرد) و ترزا پالمر (تالیا الغول)

جایی در میانه‌های تولید فیلم The Dark Knight توسط کریستوفر نولان، برادران وارنر تلاش کرد یک فیلم لایو اکشن از «لیگ عدالت» بسازد. Justice League: Mortal خارج از خط داستانی سه‌گانه نولان جریان داشت و بزرگ‌ترین قهرمانان دی‌سی را به مقابله با مکسول لرد وامی‌داشت. این فیلم قرار بود سال ۲۰۰۹ به اکران درآید و کارگردان Mad Max، جرج میلر، وظیفه ساخت آن را بر عهده گرفته بود.

تولید Justice League: Mortal در بحبوحه اعتصاب نویسندگان آمریکایی رخ می‌داد و همین اعتصاب بزرگ روند فیلم‌برداری و پشت صحنه را دچار مشکل کرد. برادران وارنر در ابتدا تصمیم به تاخیر اکران گرفت اما حتی پس از آن هم موانع مختلف اجازه نداد پروژه به مرحله اکران برسد.

Wonder Woman (جاس ویدون)

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۰۷-۲۰۰۵

دست اندر کاران: جاس ویدون (نویسنده)

سال‌ها پیش از آنکه مارول او را برای کارگردانی The Avengers استخدام کند، جاس ویدون فیلم‌نامه‌ای برای جنگجوی آمازون دی‌سی نوشته بود. این فیلم‌نامه شامل داستان منشا واندر وومن، ملاقات او با استیو ترِوِر و یادگیری‌اش درباره دنیای بیرون از Themyscira می‌شد. تا پایان ۲۰۰۷ ویدون هنوز موفق به اتمام فیلم‌نامه نشده بود و برادران وارنر با داشته‌های او در آن زمان راضی نبود. نهایتا این کارگردان به خاطر اختلافات پیش‌آمده تصمیم گرفت از پروژه استعفا دهد.

Batman: Year One

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۰۲-۲۰۰۰

دست اندر کاران: دارن آرونوفسکی (کارگردان، نویسنده)، فرانک میلر (نویسنده)

پس از اینکه دو پروژه بزرگ Batman Unchained و Batman DarKnight به نتیجه نرسیدند، برادران وارنر برای ساخت بتمن به دارن آرونوفسکی روی آورد. آرونوفسکی قصد داشت مرد خفاشی را به روزهای نخستین ببرد و از کمیک تحسین‌شده Batman: Year One (چاپ ۱۹۸۷) الهام بگیرد. با اینکه فیلم آرونوفسکی با کمیک مذکور هم‌نام بود، آنچنان اقتباس وفاداری محسوب نمی‌شد و سازندگان آزادی عمل زیادی به خرج می‌دادند.

در این داستان بروس وین به خواست خودش برای مدتی طولانی میراث و ثروت خانوادگی را کنار می‌زند و در خیابان‌ها زندگی می‌کند. او آنقدر شخصیت خود را ارتقا می‌دهد تا به مدافع حقیقی گاتهام تبدیل شود؛ وقتی این مورد تضمین می‌شود، وین یک بار دیگر سراغ دارایی‌های خانوادگی می‌رود تا به نقطه اوج خود برسد و به بتمن تبدیل شود.

حال ماجرای بتمن با کمیسر جیمز گوردن نیز کمی متفاوت آغاز می‌شود؛ این کمیسر مشهور گاتهام در ابتدا خواهان دستگیری مرد خفاشی است، تا اینکه بعدها با شناخت بیشتر در کنار وی قرار می‌گیرد. مشکل اصلی فیلم آرونوفسکی برای برادران وارنر رده‌بندی سنی بزرگسال و خشونت بسیار بالای آن بود. فیلم Batman: Year One نهایتا کنسل شد اما خب برخی از المان‌های آن را در فیلم Batman Begins کریستوفر نولان دیدیم.

Batman Beyond

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۰۱

دست اندر کاران: بوآز یاکین (کارگردان)، آلن برنت و پاول دینی (نویسندگان)

طی همان سال‌هایی که Batman: Year One در حال تولید بود، برادران وارنر برای ساخت یک اقتباس سینمایی از مجموعه انیمیشنی موفق Batman Beyond به کارگردان Remember the Titans، بوآز یاکین، نزدیک شد. در بتمن بیاند ما دنبال‌کننده داستان پسری جوان به نام تری مک‌گینیس هستیم که با لباس پیشرفته بتمن مشغول مبارزه با مجرمان گاتهام است. در اینجا بتمن ۲۰ سال پیش خود را بازنشسته کرده و اکنون تری شاگرد وی محسوب می‌شود.

یاکین مدتی پیش گفت اگر این فیلم ساخته می‌شد به سه‌گانه Spider-Man سم ریمی شباهت داشت، با اینکه تفاوت که تاریک‌، آینده‌گرا و سایبرپانکی بود. یاکین به همراه خالقان Batman Beyond چند ماه روی یک فیلم‌نامه کار کرد اما پس از مدت متوجه شد برای چنین پروژه‌ای مناسب نیست و نهایتا از آن کناره‌گیری کرد.

Batman vs. Superman

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۰۲-۲۰۰۱

دست اندر کاران: ولفگانگ پترسن (کارگردان)، اندرو کوین واکر و آکیوا گلدزمن (نویسندگان)

در سال ۲۰۰۲، برادران وارنر ولفگانگ پترسن را استخدام کرد تا به همراه اندرو کوین واکر روی «بتمن در مقابل سوپرمن» کار کند؛ گرچه آکیوا گلدزمن بعدها فیلم‌نامه را بازنویسی کرد. در این داستان بروس وین پنج سال پیش دست از مبارزه با جرم و جنایت کشیده و ازدواج کرده است. متاسفانه همسر بروس طی ماه عسل کشته می‌شود و ظاهرا جوکر مقصر اصلی آن است. در همین راستا او تصمیم می‌گیرد باری دیگر شنل بتمن را به تن کند و سراغ دلقک مجرم گاتهام برود.

در این میان کلارک کنت هم با وجود فعالیت به عنوان سوپرمن شرایط خوبی ندارد و پدر و مادرش مرده‌اند، بلکه لوییس هم وی را ترک کرده. طی داستان جوکر و لکس لوتر با فریب‌کاری بتمن و سوپرمن را در مقابل هم قرار می‌دهند. تولید این فیلم در ابتدا بسیار هیجان‌انگیز و بزرگ به نظر می‌رسید و حتی تاریخ اکران آن ۲۰۰۴ اعلام شده بود، تا اینکه برادران وارنر ناگهان تصمیم گرفت به شکل جداگانه روی بتمن و سوپرمن تمرکز کند.

Superman: Flyby

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۰۴-۲۰۰۲

دست اندر کاران: جی. جی. آبرامز (نویسنده)

جی. جی. آبرامز پیش از آنکه سراغ فرانچایز Star Trek برود، یک ایده دیوانه‌وار برای فیلم جدید سوپرمن داشت. در نسخه خاص و منحصر به فرد او از داستان کلارک کنت، کریپتون هیچ‌گاه نابود نشده بود، لکس لوتر به عنوان یک کریپتونی معرفی می‌شد، جور-ال برای پیوستن به فرزندش در زندگی پس از مرگ مرتکب خودکشی می‌شد، و کلی هم مبارزه ماتریکس‌گونه در فیلم وجود داشت.

مشخصا چنین داستانی بسیار عجیب و خاص بود اما خب برادران وارنر در ابتدا با آن موافقت کرد. سپس به سرعت کارگردانان و بازیگران مطرحی مثل امی آدامز، رابرت داونی جونیور و مت بومر به پروژه مرتبط شدند. گرچه همه این هیاهو پس از بازنویسی چندباره فیلم‌نامه و مشکلات محل فیلم‌برداری Superman: Flyby را نابود کرد تا Superman Returns جایگزین آن شود.

Plastic Man

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۱۳-۱۹۹۵

دست اندر کاران: واچوفسکی‌ها (کارگردانان)

قهرمان طنز و عجیب دی‌سی این روزها در خاطر اکثر هواداران نیست، اما برادران وارنر بیش از یک دهه تلاش داشت فیلم Plastic Man را بسازد. در ابتدای مسیر برایان اسپایسر قرار بود کارگردان فیلم باشد اما با ورود به سال ۱۹۹۵ واچوفسکی‌ها (سازندگان ماتریکس) مسئولیت آن را برعهده گرفته‌ بودند.

دو کارگردان مشهور ماتریکس به خاطر مشغله زیاد کاری تصمیم گرفتند تولید «مرد پلاستیکی» را به دهه ۲۰۰۰ موکول کنند و حتی جایی در ۲۰۰۸، زمزمه اکران این فیلم در سال ۲۰۰۹ با حضور کیانو ریوز در نقش اصلی به گوش می‌رسید. Plastic Man هیچ‌گاه به صورت رسمی کنسل نشد اما با توجه به اینکه از ۲۰۱۳ هیچ خبری از آن به گوش نرسیده، باید فیلم را یک پروژه فراموش‌شده به حساب آورد.

Lobo

دی‌سی

بازه زمانی: ۲۰۱۳-۲۰۰۹

دست اندر کاران: برد پیتون (کارگردان)، دواین جانسون (لوبو)

در سال ۲۰۰۹ برادران وارنر تولید فیلمی بر اساس کاراکتر «لوبو» را آغاز کرد؛ یک موتورسوار بیگانه که برای شکار هیولاهای پناهنده به زمین، وارد یک شهر کوچک می‌شود. در ابتدا گای ریچی قرار بود کارگردانی فیلم را بر عهده داشته باشد اما زمانی که وی تصمیم گرفت فیلم Sherlock Holmes: A Game of Shadows را بسازد، وظیفه ساخت لوبو به برد پیتون سپرده شد.

از سوی دیگر راک یا همان دواین جانسون به عنوان شخصیت اصلی انتخاب شده بود اما در سال ۲۰۱۳ از پروژه کنار رفت و حالا هم می‌خواهد نقش بلک آدام در شزم را بازی کند. به گفته پیتون دلیلی اصلی عدم ساخت Lobo تمرکز برادران وارنر روی ابرقهرمانان مشهورتر خود بود. نهایتا، لوبو هم درست مثل «مرد پلاستیکی» هیچ‌گاه به شکل رسمی کنسل نشد.

منبع: Cinemablend
برچسب‌هاابرقهرماناندی سی
کپی شد

https://vgto.ir/b5h

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.