۱۰ فیلم ابرقهرمانی که جلوتر از زمان خود بودند

[ad_1] جهان هم‌اکنون در عصر طلایی فیلم‌های ابرقهرمانی به سر می‌برد. با فرنچایزهایی همچون دنیای سینمایی مارول و دنیای توسعه‌یافته دی سی، فیلم‌های کمیک بوکی به‌سان آهن‌ربایی است که خیل عظیم مردم را به‌سوی گیشه‌ها می‌کشاند. هرچند، همیشه وضع این‌طور نبود و فیلم ابرقهرمانی یک عنوان موفق به نظر نمی‌رسید. در گذشته فیلم‌های ابرقهرمانی هدف

کد خبر : 87544
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
۱۰ فیلم ابرقهرمانی که جلوتر از زمان خود بودند

[ad_1]

جهان هم‌اکنون در عصر طلایی فیلم‌های ابرقهرمانی به سر می‌برد. با فرنچایزهایی همچون دنیای سینمایی مارول و دنیای توسعه‌یافته دی سی، فیلم‌های کمیک بوکی به‌سان آهن‌ربایی است که خیل عظیم مردم را به‌سوی گیشه‌ها می‌کشاند. هرچند، همیشه وضع این‌طور نبود و فیلم ابرقهرمانی یک عنوان موفق به نظر نمی‌رسید.

در گذشته فیلم‌های ابرقهرمانی هدف مضحکه و تمسخر بینندگان، منتقدین و حتی استودیوهای فیلم‌سازی بودند. همین امر منجر به موردتوجه قرار گرفتن فیلم‌هایی که سزاوار تحسین و قدرشناسی بودند سال‌ها پس از عرضه آنها شد و با نزدیک‌شدن عصر حاضر علاقه به این دست فیلم‌ها بیش از گذشته شد. با ویجیاتو همراه باشید تا ده فیلم ابرقهرمانی که جلوتر از زمان خود بودند را بشناسید.

10- اسکای‌های (2005)

با بازی لیندا کارتر در نقش مدیر مدرسه و کرت راسل در نقش یک ابرقهرمان و بروس کمپل در نقش مربی ورزش بداخلاق، اسکای‌های فیلمی بود که به‌طور همزمان به ژانر ابرقهرمانی احترام گذاشت و آن را به سخره گرفت. فیلم پسر جوانی را به نمایش می‌کشد که قدرت‌هایش را از والدینش به ارث می‌برد. درست مشابه مجموعه انیمیشنی شکست‌ناپذیر.

بعداً، او مجبور به حضور در مدرسه‌ای می‌شود که افراد با قدرت‌های مختلف در آنجا تمرین می‌کنند تا نسل بعدی قهرمانان را شکل دهند. مضمونی که دی سی بعدها تبدیل به یک سری انیمیشنی می‌کند.

در آن زمان، اسکای‌های با بودجه نه چندان بالای خود فروشی متوسط در باکس آفیس داشت و نمراتی متوسط از جانب منتقدان کسب کرد. هرچند، سال‌ها بعد، اسکای‌های به لطف شهرت زیرشاخه‌ای که در آن قرارگرفته بیش از گذشته به محبوبیت دست‌یافته است. این شهرت نوظهور، به دلیل به‌روز بودن پیام‌های فیلم درباره موقعیت اجتماعی جامعه و دانش آموزان و داستان ماجراجویی ابرقهرمانی سرگرم‌کننده آن است.

9- مرد تاریکی (1990)

سم ریمی پیش از خلق سه‌گانه به‌یادماندنی مرد عنکبوتی، خود ابرقهرمانی را خلق کرد و به پرده نقره‌ای آورد. ریمی با ترکیب فیلم سینمایی شبح (The Spirit) و موجودات کلاسیکی چون هیولای فرانکشتاین و مرد نامرئی، مرد تاریکی را خلق کرد. داستان درباره دانشمندی بود که توسط جنایتکاران به طرز فجیعی شکنجه و دچار جراحات شدید جسمی می‌شود. وی به‌منظور انتقام گرفتن از این افراد از دانش و تحقیقاتش برای ساخت پوشش‌های بی‌عیب و نقص استفاده می‌کند.

در آن زمان، هنوز داستان‌های جدی و تاریک ضدقهرمانی مانند مرد تاریکی ساخته نشده بودند. داستانی سرتاسر از خشونت، وحشی‌گری و پر شده از سبک مرده شریر (Evil Dead) سم ریمی. لیام نیسون مالک اولیه این نقش بود پیش از آنکه دردویل نتفلیکس به شهرت دست یابد.


خرید فرش طرح شگفت انگیزان

8- شگفت انگیزان (2009)

پیکسار پیشگام خلق داستان‌های خاص و انقلابی بوده است اما انیمیشن شگفت انگیزان، به‌نوبه خود راه را برای فیلم‌هایی به سبک دنیای سینمایی مارول باز کرد. شگفت انگیزان در روایت یک داستان ابرقهرمانی حماسی و جالب و درعین‌حال حفظ جنبه کمدی فیلم موفق عمل می‌کند.

اکثر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول داستان‌های سبک‌سری خاص خود را دارند و همه اعضای یک خانواده را سرگرم می‌کنند. علاوه بر این، مشابه شگفت انگیزان، مخاطب را با داستان‌های قدرتمند، شخصیت‌های جذاب و سکانس‌های اکشن خیره‌کننده خود کاملاً میخکوب و شگفت‌زده می‌کنند.

از طرف دیگر، این انیمیشن ماجراجویی بردلی بِرد نیز تشابهاتی به واچمن داشت از این نظر که به تفحص ابرقهرمانان یاغی می‌پرداخت.

7- واچمن/ نگهبانان (2009)

فیلم واچمن در زمان عرضه خود در سال 2009 میلادی در بازه‌ای قرار داشت که اکثر فیلم‌های قهرمانی باهدف فرار از واقعیت و سرگرمی ساخته می‌شدند. درنتیجه متأسفانه این فیلم ساخته زک اسنایدر به تله اکران در زمان اشتباهی گرفتار شد زیرا در آن بازه ایده ساختارشکنی ابرقهرمانان برای هرکسی جذابیت نداشت.

اکنون در جهانی که چندین دنیای سینمایی چنین راهی در پیش‌گرفته‌اند و حتی داستان‌های درباره نسخه‌های شر سوپرمن راه خود را به سینما و تلویزیون باز کرده‌اند واچمن شانس بیشتری در دریافت پذیرش و بازخورد مثبت از جانب بینندگان دارد.

فیلم سینمایی واچمن زک اسنایدر در باکس آفیس فروش موفقی داشت اما با گذر سالها بیشتر مورد تحسین هواداران قرارگرفته است. دلیل چنین واکنشی این است که بسیاری پس از مشاهده تریلوژی اسنایدر در دنیای توسعه‌یافته دی سی به سراغ تماشای دوباره این فیلم رفتند تا از تعادل میان ساختارشکنی و گریزگرایی اسنایدر که در تریلوژی او به‌وضوح حس می‌شود لذت ببرند.


خرید مچ‌بند هوشمند به همراه هندزفری بی‌سیم

6- مردان اسرارآمیز (1999)

یکی دیگر از رسانه‌های ابرقهرمانی که در شاخه طنز و تقلید به محبوبیت دست‌یافته است. این دست فیلم‌ها به کلیشه‌هایی که از فیلم‌های کمیک بوکی و کمیک بوک ها نشأت می‌گیرند طعنه می‌زنند. مردان اسرارآمیز یکی از اولین آثار ساخته‌شده در این سبک بود که منجر به نادیده گرفته شدن آن شد.

باگذشت سال‌ها، اکنون‌که این زیرشاخه از محبوبیت و شناخت بیشتری برخوردار شده، بینندگان به‌تازگی طعم طنز لجام‌گسیخته اما هوشمندانه مردان اسرارآمیز را تجربه می‌کنند. این داستان تعدادی ابرقهرمان رده پایین را به تصویر می‌کشد که سعی دارند دنیا را در نبود بزرگ‌ترین ابرقهرمانشان نجات دهند.


هر آن‌چه درباره کمیک بوک‌های دی‌سی نیاز دارید:

  • بدترین پدرهای کمیک‌های دی‌سی
  • بهترین لباس‌های شخصیت‌های دی‌سی
  • ۱۰ انیمه که بر اساس کمیک‌های DC ساخته شده‌اند
  • ۹ مورد از بهترین داستان‌های کمیک‌های بتمن در دوران مدرن
  • کدام یک از اعضای جاستیس لیگ می‌تواند یک تایتان را شکست دهد؟

5- ماسک (1994)

آیا یک ضدقهرمان خشن که آدم بدها را ناکار می‌کند و درعین‌حال دیوار چهارم را می‌شکند برایتان آشناست؟ این به این دلیل است که پیش از محبوبیت و موفقیت فیلم‌های ددپول، فیلم ماسک با بازی جیم کری این کار را انجام داده بود. فیلم شاید میزان فحاشی و خشونت فیلم‌های ددپول را نداشته باشد اما بااین‌حال شخصیت و مضمونی مشابه را دو دهه پیش از اولین فیلم ددپول به سینماها آورد.

ماسک در آن زمان با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد و سکوی پرتاب جیم کری به لیست ستاره‌های هالیوود شد. اکنون به خاطر شهرت او در نقش ماسک، هواداران می‌خواهند جیم کری باری دیگر به جمع ابرقهرمانان چه در یکی از پروژه‌های دی سی و چه در یکی از پروژه مارول بازگردد.


خرید پاوربانک

4- بتمن: نقاب شبح (1993)

فیلم‌های انیمیشنی بسیاری بر اساس دنیای چندگانه دی سی تاکنون ساخته‌شده‌اند و یکی از این فیلم‌ها در قالب اسپین آف مجموعه به‌یادماندنی بتمن: مجموعه پویانمایی ساخته شد. بتمن: نقاب شبح نه تنها به‌عنوان یک فیلم عالی شناخته می‌شود بلکه اغلب اوقات هواداران آن یکی از بهترین فیلم‌های کمیک بوکی تلقی می‌کنند.

این انیمیشن جز معدود فیلم‌های انیمیشنی دی سی بود که در سینماها اکران شد و جامعه هواداری قابل‌توجهی به‌دست آورد اما از زمان عرضه آن، اکثر فیلم‌های انیمیشنی دی سی به‌صورت عرضه مستقیم به ویدیو پخش‌شده‌اند.

سال‌ها بعد، در سال 2018، انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse در سینماها اکران شد و به تحسین‌هایی مشابه دست‌یافت و حتی یک اسکار نیز کسب کرد.

3- هنکاک (2008)

فیلم سینمایی بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالتِ زک اسنایدر به موضوع خطرناک بودن ابرقهرمانان و خساراتی که به بار می‌آورند می‌پردازد. سال‌ها پیش از ساخت و اکران این فیلم، هنکاک به سراغ این ایده رفت و ابرقهرمانی بی‌احتیاط را نشان داد که باید به خاطر مردم در رفتارش تغییراتی ایجاد می‌کرد.

اولین حضور ویل اسمیت در یک فیلم ابرقهرمانی با موفقیت چندانی روبه‌رو نشد اما با کشف دوباره آن سال‌ها بعد از اکران استقبال‌ها از این فیلم به‌مراتب بسیار بیشتر شد. با برداشتی واقعیت گرایانه از ابرقهرمانان، اجراهای فوق‌العاده و پیچش‌های زیرکانه داستان، هنکاک یکی از فیلم‌هایی است که هواداران ژانر ابرقهرمانی باید حتماً آن را تماشا کنند.


خرید پایه نگهدارنده و شارژر بی‌سیم موبایل

2- بلید/تیغه (1998)

دهه نود با ساخت فیلم‌هایی چون بتمن و رابین 1997 و استیل تقریباً باعث نابودی کامل زیرشاخه ابرقهرمانی شد. سپس در سال 1998، مارول فیلم سینمایی بلید با بازی وسلی اسنایپس را به پرده نقره‌ای آورد. این فیلم با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شد که نه تنها ناجی مارول شد بلکه راه را برای فیلم‌های موفق‌تری چون مرد عنکبوتی و مردان ایکس باز کرد.

بلید نیز مانند سایر فیلم‌های این فهرست جلوتر از زمان خود بود زیرا با استفاده از یک ابرقهرمان رده پایین، بازسازی شخصیت اصلی و تبدیل آن به یک الگو شرایط را به نفع خود تغییر داد. بلید وسلی اسنایپس به‌قدری محبوب شد که حتی اثر این فیلم‌ها را می‌توان در کمیک‌های منتشر بعدازآن مشاهده کرد.. علاوه بر این، بلید فیلمی بود که راه را برای فیلم‌هایی با ابرقهرمانان سیاه‌پوست چون به لک پنتر و هنکاک هموار کرد.

1-آسیب‌ناپذیر

این فیلم اکثر اوقات به همراه حس ششم جز بهترین فیلم‌های ام.نایت شیامالان در نظر گرفته می‌شود. ترکیبی عالی و بی‌نقص از درام واقعی درباره یک شخصیت ابرقهرمان را می‌توان در این فیلم مشاهده کرد. بسیار پیش‌تر از جوکر تاد فیلیپس و لوگان، آسیب‌ناپذیر به بینندگان برداشتی بسیار متفاوت و تاریک از ابرقهرمانان نشان داد.

سفر شخصی دیوید دانِ بروس ویلیس در کشف قدرت‌های خود و درونی‌ترین تمایلاتش نسبت به توقف وقوع جنایات پیش‌ازاین در سینمای ابرقهرمانی دیده نشده بود اما برای آنهایی که به تماشای این فیلم نشستند بسیار دیدنی بود. هرچند علی‌رغم موفقیت نه چندان چشمگیر آن، تنها بعد از بیست سال جهان آسیب‌ناپذیر با فیلم‌های شکافته (Split) و شیشه (Glass) ادامه می‌یابد.

منبع: SR
برچسب‌هاابرقهرمانانفیلمکمیک
کپی شد

https://vgto.ir/b76

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.