۱۰ انیمیشن فرانسوی زبان که نباید از دست بدهید

[ad_1] انیمیشن‌های خوب صرفا با میلیون‌ها دلار بودجه یا تیم تبلیغاتی قدرتمند ساخته نمی‌شود و مشخصا همان‌طور که می‌دانید کشورهای دیگر جهان مثل فرانسه یا حتی ایرلند (انیمشین تحسین‌شده Wolfwalkers را به یاد دارید؟) خارج از فضای هالیوود صاحب سبک و آثار درجه یک خود هستند. در ادامه این مقاله ده انیمیشن برتر فرانسوی را

کد خبر : 65271
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
۱۰ انیمیشن فرانسوی زبان که نباید از دست بدهید

[ad_1]

انیمیشن‌های خوب صرفا با میلیون‌ها دلار بودجه یا تیم تبلیغاتی قدرتمند ساخته نمی‌شود و مشخصا همان‌طور که می‌دانید کشورهای دیگر جهان مثل فرانسه یا حتی ایرلند (انیمشین تحسین‌شده Wolfwalkers را به یاد دارید؟) خارج از فضای هالیوود صاحب سبک و آثار درجه یک خود هستند. در ادامه این مقاله ده انیمیشن برتر فرانسوی را به شما معرفی می‌کنیم که نباید فرصت دیدن آن‌ها را از دست بدهید. با ما همراه باشید.


با بهترین انیمه‌ها از نگاه ویجیاتو آشنا شوید:

  • معرفی بهترین انیمه‌های دهه‌ نود میلادی: از گاندام تا بسکتبالیست‌ها
  • رمزگشایی از معروف‌ترین تئوری انیمه My Neighbour Totoro
  • انیمه خوب ببینیم: معرفی آثار دلنشین سال 2020
  • پیشنهاد هشت انیمه جذاب برای مخالفان انیمه 
  • با بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۰ آشنا شوید
  • برترین انیمه‌های پسا آخرالزمانی

۱. The Triplets of Belleville (سه‌قلوهای بلویل)

انیمیشن فرانسوی

این انیمشین که در سال ۲۰۰۳ به اکران درآمد، بهترین کار سیلوین شومه کارگردان آن با نامزدی برای دو اسکار محسوب می‌شود. یک زن سالخورده به نام «مادام سوزا» با نوه یتیم خود زندگی می‌کند (چمپیون)، پسری که آرزوی شرکت در مسابقات تور دو فرانس را دارد.

وقتی گانگسترها چمپیون را گروگان می‌گیرند و به بلویل می‌برند، مادام سوزا تصمیم می‌گیرد به همراه سگش «برونو» برای نجات او برود. اینجاست که پیرزن داستان با سه‌قلوهای بلویل – خوانندگان سابق موزیک هال – مواجه می‌شود و آن‌ها به او کمک می‌کنند.

۲. Persepolis (پرسپولیس)

انیمیشن فرانسوی

«پرسپولیس» محصول سال ۲۰۰۷ میلادی کشور فرانسه، به کارگردانی مرجان ساتراپی و ونسان پارونو است که بر اساس داستان مصور پرسپولیس ساخته شده‌. این فیلم جایزه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۰۷ میلادی را به خود اختصاص داد.

مرجان ساتراپی در این انیمیشن ماجرای خانواده خود در ایران را روایت می‌کند. او و خانواده‌اش پس از مدتی کشور را ترک کرده و راهی اروپا شدند. «پرسپولیس علاوه بر جایزه کن، در اسکار هم نامزد یک جایزه شده بود. حواشی این انیمیشن از منظر سیاسی بسیار زیاد بوده که پرداختن به آنها در این مطلب جایی ندارد.

3. Kirikou and the Sorceress (کیریکو و ساحره‌ها)

انیمیشن فرانسوی

میشل اولچوت این انیمیشن فرانسوی-بلژیکی را در سال ۱۹۹۸ به اکران درآورد که خیلی زود به موفقیت‌های عظیمی دست یافت. اولچوت امروزه به عنوان یکی از استادان انیمیشن فرانسه شناخته می‌شود. Kirikou and the Sorceress شامل آهنگی از Youssou N’Dour خواننده مشهور سنگالی است. Kirikou داستان یک پسر کوچک و باهوش که روستای خود را از یک جادوی شیطانی نجات می‌دهد، روایت می‌کند.

4. The King and the Mockingbird (پادشاه و مرغ مقلد)

انیمیشن فرانسوی

The King and the Mockingbird جزو عناوین کلاسیک و به یادماندنی فرانسه محسوب می‌شود که حاصل همکاری پل گریمو و ژاک پره‌ور (شاعر مشهور این کشور) است و ساختش بیست سال طول کشید. این انیمیشن که از داستان هانس کریستیان آندرسن الهام گرفته، ماجرای یک پادشاه شیطانی را روایت می‌کند که عاشق یک دختر چوپان می‌شود، غافل از اینکه دختر خودش به یک پسر کارگر دل بسته است. طی داستان یک مرغ مقلد به دو معشوقه رعیت کمک می‌کند از دست پادشاه بگریزند و به ظلم و ستم او در سرزمین‌ها پایان دهند.

5. U (تو)

انیمیشن فرانسوی

انیمیشن متفاوت و کمتر دیده شده U در سال ۲۰۰۶ توسط سرژ الیسالده و گرگوار سلوتارف ساخته شد. این انیمیشن درباره مونا است، یک پرنسس جوان که تنها و بی‌کس در یک قلعه ویران زندگی می‌کند. روزی یک موجود تک‌شاخ از ناکجا آباد ظاهر شده و تصمیم می‌گیرد با مونا دوست شود. این پرنسس تنها پیش از این با هیچ موجود دیگری ارتباط نداشت، به همین دلیل پس از اینکه گروهی از موزیسین‌ها به نزدیکی‌های قلعه می‌آیند و دوست جدیدی هم کنارش حضور دارد، دنیایش زیر و رو می‌شود و تازه می‌فهمد این جهان چه شگفتی‌های باورنکردنی دارد.

6.Raining Cats and Frogs (باران گربه‌ها و قورباغه‌ها)

انیمیشن فرانسوی

«باران گربه‌ها و قورباغه‌ها» انیمیشنی محصول ۲۰۰۳ ساخته ژاک-رمی ژیرارد است که از داستان حضرت نوع الهاماتی گرفته. فردیناند و ژولیت در یک مزرعه بالای یک تپه زندگی می‌کنند، در این میان گروهی از قورباغه‌های مزرعه فرا رسیدن یک سیل بزرگ را پیش‌بینی می‌کنند و به بقیه خبر می‌دهند. همین مسئله موجب نجات تمامی حیوانات مزرعه و فردیناند و ژولیت می‌شود.

7. Gandahar (گانداهار)

انیمیشن فرانسوی

«گانداهار» از معدود انیمیشن‌های عملی تخیلی زمان خود در فرانسه است که سر و صدای زیادی هم به پا کرد. رنه لالوکس در این انیمیشن داستان گروهی از مردم گانداهار را روایت می‌کند که زندگی آرام و خوبی در کنار طبیعت دارند. پس از مدتی گروهی از ربات‌های خودکار (Men of Metal) به آن‌ها حمله می‌کنند که از ۱۰۰۰ سال آینده آمده‌اند. آن‌ها تمامی ساکنین شهر را به سنگ تبدیل می‌کنند و به مقر خود می‌برند. پرنس سیلوین اکنون تنها امید نجات اهالی گانداهار و پی بردن به راز «مردان آهن» است.

8. Ernest & Celestine (ارنست و سلستین)

انیمیشن فرانسوی

یکی دیگر از محصولات مشترک فرانسه و بلژیک که عملکرد بسیار خوبی داشت، Ernest & Celestine است که توسط بنجامین رنر، وینسنت پاتار و استفان اوبیر ساخته شده. این انیمیشن با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و جایزه سزار برای بهترین انیمیشن بلند در سال ۲۰۱۲ را نیز به دست آورد. در اینجا با داستان یک خرس به نام ارنست طرف هستیم که با یک موش به نام سلستین دوست می‌شود و خیلی زود این دو باهم در حال ارتکاب جرم‌های مختلف هستند.

۹. The Old Lady and the Pigeons (بانوی پیر و کبوترها)

انیمیشن فرانسوی

این انیمیشن کوتاه و شگفت‌انگیز در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و اصلا دیالوگ خاصی در آن شنیده نمی‌شود. سیلوین شومه پیش از ساخت The Triplets of Belleville که یک انیمشین بلند بود، سراغ The Old Lady and the Pigeons رفت و نشان داد استعداد درخشش و تاریخ‌سازی را دارد. این انیمیشن موفق شد جایزه بهترین «انیمیشن کوتاه بفتا» را در همان سال به دست آورد.

۱۰. Fantastic Planet (سیاره شگفت‌انگیز)

انیمیشن فرانسوی

انیمیشن Fantastic Planet از رنه لالوکس بر اساس یک رمان فرانسوی تحت عنوان Oms en série (اثر استفان وول) ساخته شده و کار طراحی آن بر عهده رونالد توپور بوده است. «سیاره شگفت‌انگیز» جزو نخستین انیمشین‌های تاریخ محسوب می‌شود که مخاطبان بزرگسال را هدف قرار داد و جایزه ویژه هییت داوران کن را نیز به دست آورد. این داستان آینده‌گرا درباره موجوداتی به نام Draggs است، غو‌ل‌هایی با پوست آبی‌ رنگ که موجوداتی انسان‌نما به نام Oms را به بردگی گرفته و مثل حیوان خانگی با آن‌ها برخورد می‌کنند. حالا این موجودات کوچک باید تلاش کنند از دست Draggها فرار کرده و به خانه خود بازگردند.

منبع: Fluentu
برچسب‌هاانیمیشن
کپی شد

https://vgto.ir/a8c

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.