یک گروه عراقی مسئولیت حمله به پایگاه های آمریکا در سوریه را برعهده گرفت

به نقل از رسانه های عربی، یک گروه عراقی با نام «لواء الغالبون» در این بیانیه مسئولیت حملات روز پنجشنبه به پایگاه های غیرقانونی آمریکا در استان دیرالزور سوریه را برعهده گرفت. در بیانیه این گروه آمده است: یگان پهپادی این گروه مقاومت توانست در ساعت ۱۳ روز پنجشنبه به وقت بغداد، فرودگاه «رمیلان» در

کد خبر : 338650
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
یک گروه عراقی مسئولیت حمله به پایگاه های آمریکا در سوریه را برعهده گرفت



به نقل از رسانه های عربی، یک گروه عراقی با نام «لواء الغالبون» در این بیانیه مسئولیت حملات روز پنجشنبه به پایگاه های غیرقانونی آمریکا در استان دیرالزور سوریه را برعهده گرفت.

در بیانیه این گروه آمده است: یگان پهپادی این گروه مقاومت توانست در ساعت ۱۳ روز پنجشنبه به وقت بغداد، فرودگاه «رمیلان» در خاک سوریه را که در اشغال نظامیان آمریکایی است، هدف قرار دهد.

این حمله پهپادی براساس اعتراف اشغالگران آمریکایی، به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکا منجر شد.

این گروه عراقی تاکید کرد که این عملیات و عملیات های آینده در چارچوب پاسخ های طبیعی به جنایت ترور فرماندهان پیروزی و دیگر جنایت های وحشیانه آمریکا در عراق و منطقه انجام می شود.

بر اساس این بیانیه، «لواء الغالبون» مصمم است تا عملیات های بیشتری را با سلاح های پیشرفته علیه اشغالگران آمریکایی انجام دهد و نظامیان آمریکا تا زمانی که به طور کامل از کشور ما خارج نشوند، در عراق و خارج از آن ، روی آرامش نخواهند دید.

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، ۲ پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفت.

بامداد روز جمعه نیز رسانه‌ها از بمباران مناطقی از استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

چند ساعت بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد روز جمعه به شهر دیرالزور در شرق سوریه را تأیید کرد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از پنتاگون گزارش داد: این حملات هوایی به سوریه در پاسخ به زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله روز گذشته صورت گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش این کشور حملات هوایی به تأسیساتی انجام داده که به ادعای این نهاد، توسط گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

پنتاگون مدعی شده که این حمله به دنبال کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر از نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد که توسط یکی از گروه‌ها به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود.

ساعاتی پس از این اعلام، شبکه المیادین باردیگر از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر با چند موشک خبر داد.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به حمله بامداد جمعه بمب افکن های آمریکایی به شرق شهر دیرالزور (شرق سوریه) که موجب زخمی شدن پنج نفر شد، نیروهای مقاومت اسلامی دو پایگاه از ۲۵ پایگاه آمریکا را در سوریه با ۶۰ راکت، موشک و پهپاد انتحاری هدف قرار دادند.

بمب افکن های آمریکایی بامداد جمعه به مرکز جمع آوری غلات و مرکز توسعه روستایی واقع در محله “هرابش” در شرق دیرالزور حمله کرده بودند که موجب آتش سوزی در این مکان شده و خسارت هایی به آن وارد آمده بود. در همان زمان برخی منابع سوری اعلام کردند که چند جنگنده – بمب افکن ناشناس چندین موشک از خاک عراق به سمت استان دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرده اند و سپس با پرواز در فاصله کم، دیوار صوتی محله های الحسکه را نیز شکستند.

به دنبال این اقدام تجاوزکارانه، نیروهای مقاومت نیز جمعه شب ۲ پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه نفتی العمر و پایگاه “کونیکو” در استان دیرالزور را هدف حملات راکتی و پهپادی خود قرار دادند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.