یک پیروزی برای غرب زیرا چین به جای وتو از خودداری می کند

[ad_1] روسیه روز جمعه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد که تهاجم مسکو به اوکراین را ابراز تاسف می کرد، در حالی که چین از رای گیری خودداری کرد – اقدامی که کشورهای غربی آن را یک پیروزی برای نشان دادن انزوای بین المللی روسیه می دانند. امارات متحده عربی و

کد خبر : 171763
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۵۰
یک پیروزی برای غرب زیرا چین به جای وتو از خودداری می کند

[ad_1]

روسیه روز جمعه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد که تهاجم مسکو به اوکراین را ابراز تاسف می کرد، در حالی که چین از رای گیری خودداری کرد – اقدامی که کشورهای غربی آن را یک پیروزی برای نشان دادن انزوای بین المللی روسیه می دانند.

امارات متحده عربی و هند نیز از رای گیری در مورد متن پیش نویس آمریکا ممتنع کردند. 11 عضو باقی مانده شورا رای مثبت دادند. اکنون انتظار می رود پیش نویس قطعنامه توسط 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد.

در همین حال، ده‌ها سایت نظامی اوکراین قبلاً مورد اصابت آتش روسیه قرار گرفته‌اند، جریان ثابتی از مردم به سمت کشورهای همسایه می‌روند زیرا این به یک جنگ خونین تبدیل می‌شود. عواقب آن فراتر از اروپا احساس می شود زیرا خطر ژئوپلیتیکی فزاینده و بازارهای انرژی و مالی نوسان بازارهای جهانی را تکان می دهد.

با این وجود، شاخص استاندارد اند پورز 500 در این هفته 0.8 درصد افزایش یافت زیرا بهبود چشمگیر پنج شنبه-جمعه از پایین ترین سطح چند هفته ای توانست افت های ثبت شده در اوایل هفته را در بحبوحه آشفتگی ژئوپلیتیکی پاک کند. S&P 500 جلسه روز جمعه را با 4384.65 به پایان رساند که از سطح بسته شدن جمعه گذشته 4348.87 بالاتر بود. علاوه بر این، این اولین افزایش هفتگی S&P 500 از هفته منتهی به 4 فوریه است. در حالی که تنها یک جلسه به پایان ماه باقی مانده است، این شاخص برای فوریه تا به امروز 2.9 درصد کاهش یافته است. نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش یافته است.

از آخر هفته چه چیزی را تماشا کنیم

بازارها در آخر هفته منتظر تحولات بیشتری خواهند بود. آقای ولادیمیر پوتین گفته است که ممکن است مایل به مذاکره با اوکراین باشد، حتی اگر نیروهایش به پیشروی خود برای تصرف کیف، پایتخت ادامه دهند. در داخل پایتخت درگیر، رئیس جمهور، ولودیمیر زلنسکی، از خروج خودداری می کند. او در عوض از دولت های غربی درخواست کرده است تا اقدامات سخت تری علیه مسکو اتخاذ کنند.

بریتانیا و ایالات متحده پیش‌بینی کرده‌اند و اکنون رئیس‌جمهور روسیه را مستقیماً تحریم خواهند کرد و ایالات متحده هزاران سرباز خود را به مرزهای جناح‌های شرقی ناتو فرستاده است. اتحادیه اروپا و کانادا نیز روز جمعه اعلام کردند که تحریم هایی را علیه پوتین و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعمال خواهند کرد.

رهبران اوکراین و همچنین قانونگذاران در کنگره آمریکا و پارلمان بریتانیا خواستار اقدامات بیشتری از جمله حذف روسیه از سیستم پیام‌رسانی مالی سوئیفت برای تراکنش‌های بین‌المللی و همچنین هدف قرار دادن مستقیم آقای پوتین هستند.

به گفته سخنگوی اولی، در همین حال، زلنسکی و پوتین در حال مذاکره برای مذاکره برای آتش بس هستند.

سرهی نیکیفوروف، سخنگوی مطبوعاتی اوکراین روز جمعه گفت: «باید این اتهامات را رد کنم که ما از مذاکره امتناع کرده‌ایم. اوکراین آماده گفتگو در مورد آتش بس و صلح بوده و هست. این موضع ثابت ماست. ما با پیشنهاد رئیس جمهور فدراسیون روسیه موافقت کردیم. در این ساعات رایزنی بین طرفین در خصوص محل و زمان مذاکرات در حال انجام است.»

با این حال، به نظر نمی‌رسد آقای پوتین در تمام مدتی که زلنسکی تلاش می‌کند تا به سمت نظامی خود برود، در آستانه صحبت با زلنسکی باشد.

آقای پوتین در یک نشست تلویزیونی با شورای امنیت روسیه صحبت کرد و از ارتش اوکراین خواست تا قدرت را در کشور خود به دست گرفته و آقای زلنسکی را سرنگون کند.

وی گفت: من بار دیگر از پرسنل نظامی نیروهای مسلح اوکراین می خواهم: اجازه ندهید که نئونازی ها و (ناسیونالیست های رادیکال اوکراین) از فرزندان، همسران و بزرگان شما به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

“قدرت را در دستان خود بگیرید، رسیدن به توافق برای ما آسان تر خواهد بود.”

این یک وضعیت در حال تحول است، اما روسیه اکنون در حال افزایش حضور ناتو در آستانه روسیه است، دقیقا همان چیزی که آقای پوتین نمی‌خواست.

روسیه در صبح شنبه کیف “حمله ای را آغاز خواهد کرد”.

زلنسکی گفت که روسیه بعداً به کیف “حمله” خواهد کرد و به اوکراینی ها هشدار داد که “امروز ما باید روی زمین بایستیم. اکنون سرنوشت اوکراین در حال تعیین شدن است.”

زلنسکی در سخنرانی خود گفت: «دشمن از تمام توان خود در همه جبهه‌ها برای شکستن دفاع ما استفاده خواهد کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.