یک شورش تمام عیار در روسیه در جریان است

[ad_1] جنگ داخلی در روسیه آغاز شده است و یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر، کاروانی را به سمت مسکو هدایت می کند و بخش های وفادار ارتش روسیه به آن حمله می کنند. گزارش‌ها پراکنده و غیرقابل اعتماد هستند، اما هلیکوپترها در حال درگیر شدن با ستون هستند و تصاویر نشان می‌دهد که سه نفر

کد خبر : 365814
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
یک شورش تمام عیار در روسیه در جریان است

[ad_1]

جنگ داخلی در روسیه آغاز شده است و یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر، کاروانی را به سمت مسکو هدایت می کند و بخش های وفادار ارتش روسیه به آن حمله می کنند.

گزارش‌ها پراکنده و غیرقابل اعتماد هستند، اما هلیکوپترها در حال درگیر شدن با ستون هستند و تصاویر نشان می‌دهد که سه نفر از آنها سرنگون شده‌اند. ویدیوهای پراکنده ای از نبردها در امتداد بزرگراه ها و ویدیوهای دیگری وجود دارد که نشان می دهد سایر بخش های ارتش روسیه طرف خود را تغییر داده اند.

پریگوژین که مرتباً بیانیه های صوتی را در تلگرام منتشر می کند، گفت: “ما همه چیز را در اطراف خود نابود خواهیم کرد، همه ما آماده مرگ هستیم – همه 25 هزار نفر و سپس 25 هزار نفر دیگر، زیرا مردم روسیه باید آزاد شوند.”

پوتین خطاب به ملت و متن کامل آن به شرح زیر است:

من از شهروندان روسیه، پرسنل نیروهای مسلح، نیروهای انتظامی و امنیتی، جنگجویان و فرماندهان که در حال حاضر در مواضع خود می جنگند، حملات دشمن را دفع می کنند و این کار را قهرمانانه انجام می دهند، درخواست می کنم.

من دیشب با فرماندهان در همه جهات صحبت کردم. من همچنین از کسانی که فریبکارانه به ماجراجویی جنایتکارانه کشیده شدند و به سمت یک جنایت جدی شورش مسلحانه سوق داده شدند، درخواست می کنم.

«روسیه امروز سخت ترین جنگ را برای آینده خود رهبری می کند و تجاوزات نئونازی ها و دست اندرکاران آنها را دفع می کند. تمام ماشین‌های نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی غرب بر علیه ما چرخیده است. ما برای جان و امنیت مردم خود مبارزه می کنیم. برای حاکمیت و استقلال ما. حق باقی ماندن روسیه، کشوری با 1000 سال تاریخ.

این نبردی است که در آن سرنوشت مردم ما تعیین می شود و نیازمند اتحاد همه نیروها، اتحاد، انسجام و مسئولیت است. هر چیز دیگری که ما را تضعیف می کند باید کنار زده شود.

“دشمنان خارجی ما از هر استدلالی برای تضعیف ما از درون استفاده می کنند. بنابراین، اقداماتی که وحدت ما را شکاف می دهد، خیانت به مردم ما، برادران رزمنده ما است که اکنون در خط مقدم می جنگند.

این یک اعتصاب به پشت کشور و مردم ما است. دقیقاً این اعتصاب در سال 1917 زمانی که کشور در جنگ جهانی اول بود انجام شد، اما پیروزی آن به سرقت رفت. دسیسه ها و بحث های پشت سر ارتش تبدیل به بزرگترین فاجعه، نابودی ارتش و دولت، از دست دادن سرزمین های عظیم و در نتیجه یک تراژدی و جنگ داخلی شد. روس ها روس ها را می کشتند، برادران برادران را می کشتند. اما ذی نفعان آن، بخت و اقبال سیاسی مختلف و قدرت های خارجی بودند که کشور را تقسیم کردند و آن را تکه تکه کردند.

ما اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد. ما از مردم و دولت خود در برابر هرگونه تهدید، از جمله خیانت داخلی محافظت خواهیم کرد. آنچه ما با آن روبرو هستیم دقیقاً خیانت داخلی است. جاه طلبی های فوق العاده و منافع شخصی منجر به خیانت شد. خیانت به کشور و مردم خود و به پرونده ای که مبارزان واگنر در کنار سربازان ما جان می دادند. قهرمانانی که سولدار و آرتمیوسک، شهرها و شهرهای دونباس را آزاد کردند. آنها جنگیدند و به نووروسیا و اتحاد جهان روسیه جان دادند.

نام و جلال آنها نیز توسط کسانی خیانت شد که می کوشند شورش را سازمان دهند، کشور را به سوی هرج و مرج و برادرکشی، در نهایت به شکست و تسلیم سوق دهند.

تکرار کنید: هرگونه شورش داخلی یک تهدید مرگبار برای دولت ما، برای ما به عنوان یک ملت است. این یک اعتصاب علیه ملت ما، مردم ما است. و اقدامات ما برای دفاع از میهن در برابر چنین تهدیدی وحشیانه خواهد بود. هرکس آگاهانه در مسیر خیانت قرار گیرد، تظاهرات مسلحانه را تدارک ببیند، در مسیر باج خواهی و اقدامات تروریستی قرار گیرد، مجازاتی اجتناب ناپذیر خواهد داشت. آنها در برابر قانون و مردم ما پاسخگو خواهند بود.

«نیروهای مسلح و سایر ادارات به درستی آموزش دیدند. اقدامات ضد تروریستی اضافی اکنون در مسکو، منطقه مسکو و تعدادی از مناطق دیگر در حال اجرا است. اقدامات قاطعی برای تثبیت وضعیت در روستوف-آن-دون انجام خواهد شد.

“مشکل باقی می ماند. عملیات ادارات کنترل غیرنظامی و نظامی عملا مسدود شده است. من به عنوان رئیس جمهور روسیه و فرمانده عالی، به عنوان یک شهروند روسیه، همه چیز را برای دفاع از کشور، حفاظت از قانون اساسی، جان و امنیت، آزادی شهروندان انجام خواهم داد.

“کسانی که شورش نظامی را آماده کردند، که علیه برادران رزمنده سلاح جمع می کنند، به روسیه خیانت کرده اند و هزینه این را خواهند پرداخت. و از کسانی که به جنایت کشیده می شوند، می خواهم که مرتکب این اشتباه سرنوشت ساز، غم انگیز و تکرار نشدنی نشوند. یک انتخاب درست را انجام دهید – شرکت در اقدامات مجرمانه را متوقف کنید.

من معتقدم که ما از آنچه برای ما مقدس است دفاع و حفظ خواهیم کرد. و همراه با سرزمین مادری، بر همه چالش ها غلبه خواهیم کرد و حتی قوی تر خواهیم شد.»

این یک لحظه واقعاً مخاطره آمیز در تاریخ جهان است. ارجاعات مکرر پوتین به تاریخ روسیه و بقای این دولت، من را از اینکه تا کجا برای دفاع از موقعیت خود پیش خواهد رفت، ترسانده است.

در ابتدا، اظهارات واگنر متوجه وزارت دفاع روسیه و تغییرات احتمالی در آنجا بود، اما آنها به طور فزاینده ای متوجه خود پوتین می شوند.

بدیهی است که این یک توسعه چند وجهی است، اما یک توسعه باورنکردنی برای اوکراین است. تاکنون هیچ نشانه ای از تغییر در خط مقدم وجود ندارد، اما باید تصور کنید که اوکراین برای حمله ای قوی تر، به خصوص اگر نیروهای واگنر (و کسانی که به آنها می پیوندند) عقب نشینی کنند، دوباره سازماندهی خواهد شد.

دامنه احتمالات در اینجا بیش از حد گسترده است که حتی نمی توان به آن فکر کرد، اما من ترجیح می دهم دارایی های پناهگاه امن را در زمان باز شدن بازار نگه دارم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.