یک روحانی ارشد اهل سنت ایران می گوید شکنجه معترضان غیر اسلامی است

[ad_1] راهپیمایی‌های ضددولتی روزهای جمعه در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی استان سیستان بلوچستان به عنوان بخشی از اعتراضات پس از مرگ یک زن جوان کرد ایرانی در بازداشت در 16 سپتامبر که توسط پلیس اخلاق به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین سخت‌گیرانه پوشش برای زنان بازداشت شده بود، برگزار شده است. «اگر

کد خبر : 303057
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱:۰۷
یک روحانی ارشد اهل سنت ایران می گوید شکنجه معترضان غیر اسلامی است

[ad_1]

راهپیمایی‌های ضددولتی روزهای جمعه در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی استان سیستان بلوچستان به عنوان بخشی از اعتراضات پس از مرگ یک زن جوان کرد ایرانی در بازداشت در 16 سپتامبر که توسط پلیس اخلاق به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین سخت‌گیرانه پوشش برای زنان بازداشت شده بود، برگزار شده است.

«اگر کسی اتهام را نپذیرد، او را شکنجه می کنند تا آن را بپذیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه گفت: اعتراف به زور و ضرب و شتم متهم در شرع و قانون اساسی کشورمان جایی ندارد.

اسماعیل زهی در زاهدان، مرکز استان فقیر سیستان و بلوچستان، محل سکونت اقلیت بلوچ ایران است. بنا بر گزارش ها، مقامات او را با ممنوعیت سفر به خارج از کشور و محدود کردن سفرها و تماس هایش در داخل ایران تحت فشار قرار داده اند.

گروه های حقوقی می گویند محکومیت های مخالفان در دادگاه های ایران اغلب بر اساس اعترافات اجباری است. ایران این موضوع را تکذیب می کند.

اسماعیل زهی، یک صدای مخالف سنی قدرتمند در جمهوری اسلامی تحت حکومت شیعیان، پس از آنکه رسانه های دولتی گفتند که نیروهای امنیتی بیش از 100 “اراذل و اوباش و سارق مسلح” را در چند روز گذشته در زاهدان دستگیر کرده اند، نیز دستگیری های دسته جمعی در زاهدان را محکوم کرد.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، پس از خطبه، تظاهرکنندگان در زاهدان راهپیمایی کردند و شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند. رویترز نتوانست فوراً این فیلم را تأیید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هرانا، نواب ابراهیمی سرآشپز و اینفلوئنسر جداگانه در تهران، پایتخت بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، جایی که بسیاری از زندانیان سیاسی در آن نگهداری می‌شوند.

هنوز هیچ خبری از سوی قوه قضاییه مبنی بر دستگیری ابراهیمی که 2.7 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام داشت، منتشر نشد. حساب کاربری او در روز جمعه در دسترس نبود.

پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دستگیری او ممکن است به ویدئویی مرتبط باشد که نشان می‌دهد او در حال آماده کردن کتلت‌های ایرانی است، که ممکن است در میان رویدادهای دولتی به مناسبت سومین سالگرد کشته شدن سردار قاسم سلیمانی در هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به عنوان یک طعنه تلقی شود. حمله کنند.

همسرش در توییتر نوشت: مهدی بیک که ریاست میز سیاسی روزنامه معتدل اعتماد را بر عهده داشت، روز پنجشنبه توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

مقامات هنوز دلایل بازداشت بیک را که با بستگان معترضان دستگیر شده مصاحبه کرده بود، اعلام نکرده اند.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران مستقر در ایالات متحده در توییتر اعلام کرد که تا 5 ژانویه، اسامی حداقل 84 روزنامه نگاری را که در جریان اعتراضات جاری در ایران دستگیر شده بودند، ثبت کرده است که 36 نفر از آنها به قید وثیقه آزاد شده اند.

(گزارش اتاق خبر دبی؛ ویرایش توسط Raissa Kasolowsky)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.