یک استراتژی معاملاتی برای همیشه کار نمی کند! – سیستم های معاملاتی – 6 دسامبر 2022

من بیش از 30 سیستم معاملاتی را بر اساس روش‌های مختلف توسعه داده‌ام، اما اکثر آنها از انواع فیبوناچی هستند. من می‌خواهم تجربه‌ام را از مشکلاتی که هنگام ادامه تجارت آن سیستم‌ها با آن‌ها مواجه شدم، به اشتراک بگذارم. در همان ابتدای کار تجاری خود، من به صورت دستی و بدون استفاده از هیچ سیستم

کد خبر : 290239
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۱۹
یک استراتژی معاملاتی برای همیشه کار نمی کند!  – سیستم های معاملاتی – 6 دسامبر 2022


من بیش از 30 سیستم معاملاتی را بر اساس روش‌های مختلف توسعه داده‌ام، اما اکثر آنها از انواع فیبوناچی هستند. من می‌خواهم تجربه‌ام را از مشکلاتی که هنگام ادامه تجارت آن سیستم‌ها با آن‌ها مواجه شدم، به اشتراک بگذارم.

در همان ابتدای کار تجاری خود، من به صورت دستی و بدون استفاده از هیچ سیستم خودکاری مانند MT5 تجارت می کردم. دوستم MT5 را به من معرفی کرد و از آنجایی که حرفه من فناوری اطلاعات بود، MQL5 را مطالعه کردم و یک سیستم معاملاتی برای خودم ساختم. من در مقاله بعدی در مورد هدف من از یک سیستم معاملاتی بحث خواهم کرد، اما اکنون می خواهم در مورد مشکلاتی که در استراتژی های معاملاتی با مدیریت ریسک و پول با آن مواجه شدم و آنچه از آن یاد گرفتم به اشتراک بگذارم.

1. یک استراتژی معاملاتی با ورود و خروج یک سفارش بی نقص عمل نمی کند

من ویدیوهای مختلفی را در یوتیوب دیدم که در آن معامله گران سفارش خود را با 1 لات پراکنده می کنند اما یک سفارش هم نمی دهند، سرم را خاراندم که چرا همه سفارش ها را یک بار انجام ندهم؟ زیرا به آنها در مدیریت ریسک کمک می کند

اول از همه من این مفهوم را انکار کردم و آن را خیلی پیچیده دیدم، اما بعداً پس از چندین بار شکست، متوجه شدم این تنها روشی است که به دقت بیشتر کمک می کند. همیشه ممکن است که قیمت ممکن است بر خلاف سطح عالی شما باشد. حتی شما 98% دقت روی سیستم خود دارید، 2% شکست زمانی شما را بی انگیزه می کند و با سرمایه کلان، احتمال بی انگیزه شدن زیاد هنگام از دست دادن پول وجود دارد.

بنابراین در نهایت این روش را پذیرفتم و به من کمک کرد تا از هزینه‌های معامله ناموفق به قیمت خارج شوم و بینش تصمیم‌گیری من را در بازار زنده قدرتمندتر کرد.

2. یک استراتژی معاملاتی با ورودی های ثابت کار نمی کند

اگر این امکان وجود داشت که من یک استراتژی کارآمد پیدا کنم، می توانستم یک EA ایجاد کنم و هنگام خواب پول در بیاورم، اما آسان نیست. من به شما توضیح می دهم که چرا. وقتی یک استراتژی را به مدت 3 ماه به صورت دستی معامله کردم، حسابم را بزرگ کردم، اما آنچه از آن یاد گرفتم شما را شگفت زده خواهد کرد. من متوجه شدم که پارامتر یک استراتژی بر اساس برخی از آمارهای تعریف نشده که من نمی دانم تنظیم می شود. در هفته 1 تست، همه چیز عالی کار می کرد، اما در هفته 2 TP با وجود عقب نشینی از سطوح من، ضربه نمی زد. این باعث شد حساب من به طور موقت مقداری پول از دست بدهد. به دلیل اعتماد بیش از حد به سیستمم، من چیزی را در استراتژی خود تغییر ندادم، اما در هر معامله در هر نماد، TP من ضربه نمی خورد. من کاوش کردم و متوجه شدم که TP از دست رفته است و 25٪ زودتر از TP اصلی من معکوس می شود. زمانی که 17 درصد سرمایه را از دست دادم، این تغییر 25 درصدی را تنظیم کردم و همه چیز خوب بود و حساب دوباره شروع به رشد کرد. این به من آموخت که Algos در بازار به دلایلی هر از چند گاهی پارامتر خود را تغییر می دهد و یک معامله گر نیز باید آن را دنبال کند.

بسیار استرس زا است که سیستمی را به صورت دستی آزمایش کنید که نمی تواند خودکار شود یا اگر مهارتی برای خودکار کردن آن ندارید یا اگر فکر می کنید برای خودکارسازی آن زمان یا تلاش زیادی می برد.

اما وقتی یک سیستم نیمه خودکار را به صورت دستی معامله می کنید و در چند هفته استفاده از آن سود نمی دهد، آن وقت فکر می کنید چه اشکالی دارد. پاسخ این است که شما باید هر هفته به آزمایش مجدد ادامه دهید و پارامتر را بر اساس رفتار بازار تنظیم کنید. این یک تغییر بسیار جزئی است که ممکن است مورد نیاز باشد. به عنوان مثال: من مثالی زدم که TP 25٪ زودتر از دست رفته و معکوس شده است، بنابراین اصلاح برای من آسان بود،

3. یک استراتژی معاملاتی نیاز به یک منطقه تنفسی در توقف ضرر دارد
گاهی اوقات معامله گر با اضافه کردن SL بسیار نزدیک اشتباه می کند، اما این عمل خوبی نیست، من توصیه می کنم اندازه لات را کاهش دهید و SL را در فاصله دور اضافه کنید که به ندرت اتفاق می افتد زیرا قیمت اغلب کاهش می یابد، حتی در سطوح عالی، که برخی از معامله گران آن را سناریویی می نامند. شکار اس ال



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.