یک استثنای بورسی در تعطیلی ۶روزه پایتخت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت های بورسی، سالانه مجمعی را برای اتخاذ تصمیماتی در رابطه با میزان تقسیم سود برگزار می کنند که به نتیجه حاصل از آن سود مجمع گفته می شود. سودی که شامل حال سرمایه گذارانی می شود که تا روز مجمع مالک سهام آن شرکت باشند. در این راستا حدود

کد خبر : 80795
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۴:۴۳
یک استثنای بورسی در تعطیلی ۶روزه پایتخت


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت های بورسی، سالانه مجمعی را برای اتخاذ تصمیماتی در رابطه با میزان تقسیم سود برگزار می کنند که به نتیجه حاصل از آن سود مجمع گفته می شود. سودی که شامل حال سرمایه گذارانی می شود که تا روز مجمع مالک سهام آن شرکت باشند.

در این راستا حدود ۱۲۰ شرکت بورسی و فرابورسی در این روزها مجامع عادی سالانه خود را برگزار می کنند و بسیاری از شرکت ها فقط تا ۳۱ تیر فرصت قانونی برگزاری مجمع دارند.

بر این اساس، با توجه به این که مطابق با اساسنامه، شرکت ها موظف هستند حداکثر تا چهار ماه پس از پایان سال مالی نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی اقدام کنند، بنابراین برگزاری مجامع به قوت خود باقی است.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، اختیار برگزاری یا عدم برگزاری بر عهده هیات مدیره ناشران پذیرفته شده در بورس و فرابورس است و در صورت برگزاری مجامع، نمایندگان سازمان بورس در مجامع حضور خواهند داشت و مشکلی از این بابت نیست.

در این راستا به گفته روح الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بورس، یکی از نیازهای اساسی ناشران برای برگزاری مجامع، دسترسی آنها به  فهرست آخرین سهامدارن خود پیش از برگزاری مجمع است. با توجه به تعطیلات پیش رو و ضرورت برگزاری مجامع برای برخی از ناشران، این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به پورتال شرکت مدیریت فناوری بورس به این اطلاعات به صورت غیرحضوری دسترسی پیدا کنند.  آن دسته از ناشرانی که فهرست آخرین سهامداران خود را از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت می‌کنند نیز می‌توانند با مراجعه به این شرکت اطلاعات مورد نیاز را در اختیار بگیرند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.