یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۵۷، ایران با اسرائیل قطع رابطه کرد

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شش روز پس از پیروزی انقلاب، عصر شنبه ۲۸ بهمن ۵۷، یاسر عرفات رهبر سازمان آزادی‌بخش فلسطین به عنوان نخستین رهبر عرب و هم‌چنین نخستین رهبر سیاسی جهان وارد ایران شد و بلافاصله با امام خمین ملاقات کرد. در این ملاقات که یک ساعت و نیم به طول انجامید یاسر

کد خبر : 467197
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۵۷، ایران با اسرائیل قطع رابطه کرد

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شش روز پس از پیروزی انقلاب، عصر شنبه ۲۸ بهمن ۵۷، یاسر عرفات رهبر سازمان آزادی‌بخش فلسطین به عنوان نخستین رهبر عرب و هم‌چنین نخستین رهبر سیاسی جهان وارد ایران شد و بلافاصله با امام خمین ملاقات کرد. در این ملاقات که یک ساعت و نیم به طول انجامید یاسر عرفات از امام خمینی به عنوان رهبر و معلم اول فلسطین و مسلمانان جهان نام برد. فردای آن روز وزارت امور خارجه‌ی دولت موقت ۳۲ نفر از کارکنان دفتر آژانس یهود و هواپیمای اسرائیلی ال – آل را از ایران اخراج کرد و در شامگاه (یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۵۷) طی اطلاعیه‌ای‌ این ماجرا را اعلام و از تعطیل شدن آژانس یهود و قطع کامل روابط ایران و اسرائیل خبر داد. متن این اطلاعیه که روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۵۷ در روزنامه‌ی آیندگان منتشر شد به این شرح بود:

با الهام از انقلاب راستین مردم ایران، چون قطع هر نوع رابطه و همکاری با دولت اسرائیل و حمایت از خلق فلسطین یکی از اصول اساسی سیاست خارجی حکومت موقت انقلاب ایران است. لذا به منظور پایان دادن به روابط آشکار و پنهانی و غیرقانونی رژیم سابق با اسرائیل، امروز صبح [یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۵۷] تعداد ۳۲ نفر از کارکنان دفتر آژانس یهود و هواپیمایی اسرائیلی ال – آل و دیگر کارشناسان اسرائیلی از ایران خارج شدند. در جهت اجرای دقیق این سیاست، حکومت موقت انقلاب ایران هم‌چنین به کلیه‌ی کارمندان ایرانی نمایندگی رژیم سابق در اسرائیل دستور داده شد در اولین فرصت و هرچه زودتر خاک آن کشور را ترک نمایند.

۲۵۹۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.