یونان اعمال جراحی «عادی‌سازی جنسی» را بر روی نوزادان بین‌جنس ممنوع کرد

[ad_1] آتن (رویترز) – پارلمان یونان اعمال جراحی «عادی‌سازی جنسی» را بر روی نوزادانی که در اینترسکس متولد می‌شوند، با کروموزوم‌های غیرعادی که بر بدن آن‌ها تأثیر می‌گذارد به گونه‌ای که با تعاریف هنجاری مرد یا زن مطابقت ندارد، ممنوع کرده است. بر اساس قانون جدیدی که روز سه‌شنبه توسط پارلمان تصویب شد، جراحی‌هایی که

کد خبر : 231433
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
یونان اعمال جراحی «عادی‌سازی جنسی» را بر روی نوزادان بین‌جنس ممنوع کرد

[ad_1]

آتن (رویترز) – پارلمان یونان اعمال جراحی «عادی‌سازی جنسی» را بر روی نوزادانی که در اینترسکس متولد می‌شوند، با کروموزوم‌های غیرعادی که بر بدن آن‌ها تأثیر می‌گذارد به گونه‌ای که با تعاریف هنجاری مرد یا زن مطابقت ندارد، ممنوع کرده است.

بر اساس قانون جدیدی که روز سه‌شنبه توسط پارلمان تصویب شد، جراحی‌هایی که به دنبال اطمینان از نسبت دادن کودک به مفاهیم سنتی مرد و زن در افراد زیر 15 سال است، در یونان ممنوع هستند، مگر اینکه تصمیم دادگاه خلاف این را بیان کند.

این لایحه جریمه و حبس برای پزشکانی که چنین جراحی را انجام می دهند، تعیین می کند.

طبق قانون، اعمال جراحی، از جمله جراحی های اصلاحی یا درمان های هورمونی برای تغییر ویژگی های چهره یا بدن، بر روی افراد اینترسکس بالای 15 سال در صورت رضایت نوجوانان مجاز خواهد بود.

رینیو سیمئونیدو، مادر یک نوجوان اینترسکس و دبیر کل اینترسکس یونان، قبل از رای گیری به پارلمان گفت که تصویب این لایحه “لحظه ای واقعا تاریخی برای همه کودکان اینترسکس در یونان” و شروع خوبی برای از بین بردن نقض قوانین بین جنسیتی خواهد بود. حقوق.

سیمونیدو گفت که مالت، پرتغال و آلمان قبلاً چنین جراحی‌هایی را ممنوع کرده‌اند که در گذشته افراد بین‌جنسی را به عقیم‌سازی، از دست دادن احساسات جنسی، آسیب‌های روان تنی و مشکلات سلامتی سوق داده است.

در اوایل سال جاری، یونان به اصطلاح درمان تبدیلی برای افراد زیر سن قانونی را ممنوع کرد، اقداماتی که با هدف سرکوب گرایش جنسی یا هویت جنسی افراد انجام می شود و کارشناسان بهداشت آن را به عنوان مضرات روانی و غیراخلاقی محکوم کرده اند.

نخست وزیر کیریاکوس میتسوتاکیس که در انتخابات سال آینده قرار دارد، پیش از رای گیری به پارلمان گفت: «من واقعاً از اشتباهات گذشته که منجر به موقعیت های دراماتیک شد ناراحت شدم زیرا ما فاقد دانش و شجاعت بودیم. .

(گزارش توسط رنه مالتزو؛ ویرایش توسط مارک هاینریش)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.