یوزهای قزاقستانی در اوکراین با سرازیر شدن کمک های جمعی روسیه را عصبانی می کنند

توگژان کوژالیوا، فعال، گفت: «برای ما، یوز نماد یک آتشدان، خانه، گرما، آسایش، فراهم کردن سرپناه برای کسی است که به آن نیاز دارد… آنها از ما چادر خواستند و ما تصمیم گرفتیم یوز بیاوریم. او و فعالان دیگر از دولت آستانه به دلیل امتناع از حمایت از عملیات نظامی مسکو تمجید می کنند و

کد خبر : 314842
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
یوزهای قزاقستانی در اوکراین با سرازیر شدن کمک های جمعی روسیه را عصبانی می کنند


توگژان کوژالیوا، فعال، گفت: «برای ما، یوز نماد یک آتشدان، خانه، گرما، آسایش، فراهم کردن سرپناه برای کسی است که به آن نیاز دارد… آنها از ما چادر خواستند و ما تصمیم گرفتیم یوز بیاوریم.

او و فعالان دیگر از دولت آستانه به دلیل امتناع از حمایت از عملیات نظامی مسکو تمجید می کنند و معتقدند که به عنوان شهروندان خصوصی می توانند فراتر رفته و آشکارا از کیف حمایت کنند. ماه گذشته قزاقستان درخواست روسیه مبنی بر انکار چنین ابتکاراتی را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان گفت: «آنها از ما خواستند که نظر بدهیم و ما گفتیم که دلیلی برای این کار نمی بینیم». وزارت خارجه روسیه بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، قزاقستان به طور معمول جزو اولین کشورهایی بوده است که به پروژه های مسکو، مانند اتحادیه گمرکی اوراسیا، با هدف ادغام مجدد کشورهای شوروی سابق، پیوسته است.

یک سال پیش – درست قبل از حمله روسیه به اوکراین – آستانه اتکای خود به مسکو را با دعوت کوتاه از نیروهای روسیه برای کمک به فرونشاندن ناآرامی های خیابانی نشان داد.

اما قزاقستان با طولانی‌ترین مرز زمینی روسیه و جمعیت قومی روسی زیاد، اگر در حال کاهش است، نسبت به دیگر همسایگان خود نسبت به سیاست اعلام‌شده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر استفاده از زور برای محافظت از روس‌زبان‌های خارج از کشور محتاط‌تر است.

اکثر قزاق‌ها می‌گویند که نمی‌خواهند در جنگ اوکراین طرفی بگیرند، که نشان‌دهنده موضع دولتشان است. نظرسنجی انجام شده در اواخر سال گذشته نشان داد که 22 درصد از قزاق ها از اوکراین حمایت می کنند، در مقابل 13 درصد از روسیه، در حالی که 59 درصد بی طرف مانده اند.

“ما داریم به خودمان کمک می کنیم”

اما برخی علت اوکراین را شبیه به خود می دانند. کوژالیوا گفت: آنچه برای اوکراین رخ داد “هر لحظه ممکن است برای ما اتفاق بیفتد”.

گروه “آینده ملت” او یک روز پس از حمله روسیه به اوکراین شروع به جمع آوری کمک کرد و حدود 1.5 میلیون دلار پول نقد و اقلام اهدایی از حدود 20000 نفر جمع آوری کرده است.

کوژالیوا معتقد است که واکنش عمومی قوی بود، زیرا بسیاری از قزاق‌ها اوکراین را از لحاظ معنوی و تاریخی نزدیک می‌دانند: اصطلاح “قزاق” ریشه‌های یکسانی دارد – در یک کلمه ترکی به معنای “مرد آزاد” – مانند “قزاق”، فرهنگ نیمه نظامی استپی که در اوکراین.

اوکراینی‌ها و قزاق‌ها قربانیان اصلی قحطی در سال‌های 1930-1933 بودند، قحطی‌هایی که مورخان هر دو کشور می‌گویند توسط مسکو برای کشتن میلیون‌ها نفر طراحی شد. هر دو کشور بعداً نخبگان خود را هدف سرکوب استالینی دیدند.

ما در وهله اول با کمک به اوکراین به خودمان کمک می کنیم، از استقلال، استعمار زدایی و وجهه کشورمان حمایت می کنیم.»

(1 دلار = 459.2 تنگه)

(گزارش توسط اولژاس اویزوف؛ ویرایش توسط پیتر گراف)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.