یورو پس از داده های منطقه یورو به زیر 1.10 دلار سقوط کرد، نگاه ها به سوی ایالات متحده معطوف شد

[ad_1] 2/2 © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر دیده می‌شوند که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر 2/2 توسط کوین باکلند و آلون جان توکیو/لندن (رویترز) – پس از اینکه چندین نقطه داده بر انتظارات بازار در مورد افزایش 25 واحد پایه بانک مرکزی اروپا

کد خبر : 354079
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
یورو پس از داده های منطقه یورو به زیر 1.10 دلار سقوط کرد، نگاه ها به سوی ایالات متحده معطوف شد

[ad_1]

2/2

© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر دیده می‌شوند که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

2/2

توسط کوین باکلند و آلون جان

توکیو/لندن (رویترز) – پس از اینکه چندین نقطه داده بر انتظارات بازار در مورد افزایش 25 واحد پایه بانک مرکزی اروپا در هفته جاری تاکید کرد، یورو افت کرد، در حالی که پس از افزایش غیرمنتظره نرخ بانک مرکزی، دلار در روز سه شنبه بیش از 1 درصد در برابر دلار جهش کرد.

این هفته در ایالات متحده نیز قابل توجه است و چندین بخش از داده ها منتشر می شود، از جمله ارقام فرصت های شغلی در اواخر روز، و ارقام حقوق و دستمزد روز جمعه و همچنین نشست فدرال رزرو که در روز چهارشنبه به پایان می رسد.

پس از اینکه داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد بانک‌های منطقه یورو در حال بستن شیرهای اعتباری هستند و شاخص کلیدی تورم در نهایت در حال کاهش است، یورو آخرین بار در 1.0973 دلار بود، ثابت در روز، و به زیر سطح نمادین 1.10 دلار بازگشت.

هر دو مورد افزایش کمتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در اواخر این هفته را تقویت می کنند.

پوند با 0.1 درصد کاهش به 1.2482 دلار رسید.

اما چشم سرمایه‌گذاران از قبل با داده‌های نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش مالی بازار کار (JOLTS) در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ به آن سوی اقیانوس اطلس می‌چرخید.

ما می دانیم که سیاست اوج فدرال رزرو در چشم انداز است، آنها 25 امتیاز پایه افزایش خواهند داد (این هفته)، ممکن است آن را برای ژوئن اختیاری نگه دارند، و سپس همه چیز به این بستگی دارد که آیا آنها در موقعیت کاهش قرار خواهند گرفت یا خیر، و ما این کار را انجام خواهیم داد. سامی چار، اقتصاددان ارشد در لومبارد اودیر، گفت: در مورد این بحث بیشتر بدانید زیرا Jolts، جلسه فدرال رزرو و لیست حقوق و دستمزد وارد می شوند.

وقتی به جریان خبری فکر می کنید که قرار است از تورم اروپا و RBA پیشی بگیرد.”

انتظارات کاهش نرخ بهره ایالات متحده در اواخر سال جاری، زمانی که بانک مرکزی اروپا همچنان می‌توانست نرخ بهره را افزایش دهد، موجب رشد ارزهای اروپایی، به ویژه یورو، در ماه‌های اخیر شده است.

نرخ نقدی

در اوایل روز، پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ نقدی را به 3.85 درصد رساند و گفت که ممکن است برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف در یک بازه زمانی معقول، نیاز به تشدید بیشتر باشد، دلار استرالیا تا 1.2 درصد جهش کرد.

آخرین بار با 0.94 درصد افزایش به 0.6693 دلار رسید.

ری آتریل، رئیس استراتژی FX در بانک ملی استرالیا (OTC:) گفت: «من فکر می‌کنم RBA اکنون فکر می‌کند قبل از اینکه فکر کند ممکن است انجام شود، باید 4 را در مقابل نرخ نقدی ببیند.

وی افزود: «مطمئناً جریان داده‌ها از ماه آوریل در سمت قوی بوده است. بسیار محتمل است که یک مورد دیگر در راه است، هرچند باید دید که آیا به زودی در ژوئن خواهد بود یا خیر.

دلار نیوزلند پس از کاهش قیمت استرالیا، با 0.55 درصد افزایش به 0.6201 دلار رسید.

در جاهای دیگر، ین تحت فشار تصمیم هفته گذشته بانک مرکزی ژاپن برای حفظ نرخ های بهره فوق العاده پایین باقی ماند و دلار تا 0.23 درصد افزایش یافت و برای اولین بار از 8 مارس به 137.78 ین رسید. حرکت بالای 137.90 بالاترین رقم خواهد بود. سطح امسال

سطح ین در برابر ارزهای اروپایی چشمگیرتر بود. یورو در معاملات اولیه روز پنجشنبه به 151.42 ین رسید که بالاترین سطح از سپتامبر 2008 است. استرلینگ به بالاترین سطح خود از اوایل سال 2016 رسیده است و فرانک سوئیس در برابر ین حداقل از سال 1982 بر اساس داده های Refinitiv به بالاترین سطح خود رسیده است.

ناکا ماتسوزاوا، استراتژیست ارشد کلان ژاپن در Nomura Securities، گفت: «نشانه این که BOJ به زودی سیاست نرخ بهره منفی خود را تغییر نخواهد داد، به سفته بازان چراغ سبز نشان داد تا معاملات حمل ین را دوباره فعال کنند.

در معاملات حمل و نقل، سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ارزهای با بازدهی پایین، وام می گیرند. با نزدیک به صفر بودن نرخ های ژاپن، ین برای مدت طولانی ارز جذابی برای تامین مالی چنین معاملاتی بوده است.

ماتسوزاوا گفت: «احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به جای کاهش نرخ بهره، اکنون کمی بالاتر است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.