یورو پس از انتشار بهتر از حد انتظار PMI ایالات متحده کاهش یافت

[ad_1] اشتراک گذاری: یورو در مقابل دلار آمریکا پس از انتشار PMI بهتر از حد انتظار S&P Global ایالات متحده، کاهش یافت. یورو با اظهار نظر لاگارد بانک مرکزی اروپا مبنی بر اینکه شورای حاکم “هنوز راهی برای انجام دادن دارد” حمایت می شود. دلار آمریکا پس از آمار ضعیف کار و تولید

کد خبر : 349487
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
یورو پس از انتشار بهتر از حد انتظار PMI ایالات متحده کاهش یافت

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • یورو در مقابل دلار آمریکا پس از انتشار PMI بهتر از حد انتظار S&P Global ایالات متحده، کاهش یافت.
  • یورو با اظهار نظر لاگارد بانک مرکزی اروپا مبنی بر اینکه شورای حاکم “هنوز راهی برای انجام دادن دارد” حمایت می شود.
  • دلار آمریکا پس از آمار ضعیف کار و تولید در روز پنجشنبه تحت فشار قرار گرفت.

یورو (EUR) در برابر بزرگترین همتای خود، دلار آمریکا (USD) در اوایل جلسه روز جمعه ایالات متحده به شدت سقوط کرد. انتشار داده های بهتر از حد انتظار S&P Global PMI ایالات متحده به رفع ترس از رکود کمک کرده و از USD حمایت می کند. با توجه به اینکه بحران بانکی اکنون در آینه دید عقب به نظر می رسد، تمرکز بر مبارزه با تورم بازگشته است و هر دو ارز از انتظارات نرخ بهره بالاتر سود می برند. به طور گسترده تر، به نظر می رسد جفت یورو/دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح سالیانه 1.1075 در 14 آوریل، در حال اصلاح است.

از منظر فنی، جفت یورو-دلار در یک روند صعودی میان مدت قرار دارد که انتظار می‌رود پس از پایان اصلاح ادامه یابد. با توجه به دامنه، کاهش پیوسته نوسانات در نمودارهای روزانه در حال ردیابی یک الگوی مثلثی است که نشان می دهد یک حرکت شکست در افق وجود خواهد داشت.

حرکت دهنده های بازار EUR/USD

  • دلار آمریکا پس از انتشار بهتر از حد انتظار شاخص‌های PMI S&P Global ایالات متحده تقویت شد که از محدوده انقباضی برای PMI تولیدی به 50.4 از 49.2، زمانی که افت به 49 انتظار می‌رفت، و خدمات در 53.7، زمانی که کاهش داشت، تقویت شد. به 51.5 پیش بینی می شد. PMI مرکب نیز با افزایش 53.5 در زمانی که 52.8 پیش بینی شده بود، انتظارات را شکست داد.
  • پس از آن که S&P Global Services PMI افزایش غیرمنتظره ای را نشان داد و در زمانی که پیش بینی کاهش تا سطح 54.5 پیش بینی شده بود، یورو به طور موقت به قیمت 56.6 رسید. با این حال، تولید همچنان عقب است، اما انقباض را به 45.5 نشان می دهد.
  • پس از اینکه لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) گفت که هنوز راه زیادی تا پایان افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا وجود دارد، ارز واحد از حمایت سود می برد.
  • دلار آمریکا پس از ناامید شدن داده‌های ایالات متحده، با 5 هزار ادعای اولیه بیکاری بیشتر از حد انتظار و نظرسنجی تولیدی فدرال رزرو فیلادلفیا به پایین‌ترین حد خود در تقریباً سه سال گذشته، کاهش یافت.
  • با این وجود، جدیدترین گزارش اقتصادی بزرگ ایالات متحده، کتاب بژ فدرال رزرو، بیان می کند: «فعالیت های اقتصادی در هفته های اخیر تغییر چندانی نداشته است». نشان دهنده ثبات
  • دلار همچنان از سیاست‌گذارانی مانند بولارد فدرال رزرو سنت لوئیس سود می‌برد که در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره به دلیل تورم مداوم و ترس از رکود بیش از حد صحبت می‌کنند.
  • درآمدهای غیرمنتظره سه ماهه اول بانک های بزرگ ایالات متحده توجه را از بحران مارس این بخش دور می کند و از گرین بک حمایت بیشتری می کند.
  • یورو همچنان با انتظارات مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، استوار است، اگرچه اندازه آنها قابل بحث است.
  • فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، گفته است که سلامت بانک‌های منطقه، همانطور که در نظرسنجی وام‌دهی بانک ECB (BLS) (در 2 مه) گزارش شده است، تعیین‌کننده کلیدی است که آیا ECB به شدت افزایش می‌یابد یا خیر.
  • لین همچنین تورم HICP آوریل (که در 2 مه نیز منتشر شد) را به عنوان کلیدی برای تعیین افزایش بعدی می داند.
  • تقویم روز جمعه سخنرانی معاون رئیس بانک مرکزی اروپا، دی گیندوس را در ساعت 17:45 نشان می دهد.

تحلیل تکنیکال EUR/USD: مثلث در یک روند صعودی

EUR/USD از زمان پایین‌ترین سطح سپتامبر 2022، پایین‌ترین و بالاترین سطح را به ثبت رسانده است و این روند صعودی میان مدت احتمالاً ادامه خواهد داشت. در پی اصلاحی در فوریه 2023، EUR/USD ضررهای خود را در ماه مارس جبران کرد و در 13 آوریل به بالاترین حد خود در سال گذشته به بالای 1.1000 رسید.


EUR/USD: نمودار روزانه

به نظر می‌رسد که نمودار 4 ساعته (زیر) و اقدام قیمت، دنبال کردن یک الگوی قیمت مثلثی است که در نهایت یا بالاتر یا پایین‌تر خواهد بود. مثلث ها معمولا از پنج موج تشکیل شده اند. این یکی اکنون کامل به نظر می رسد. اگر چنین است، پس احتمالاً یک شکست نزدیک است.


EUR/USD: نمودار 4 ساعته

نوسانگر جریان پول Chaikin، شاخصی است که قرار است به ارائه سرنخ هایی در مورد جهت نهایی خروج از یک بازار محدود به محدوده کمک کند، و در طول بیشتر تکامل مثلث زیر خط صفر باقی مانده است، که نشان می دهد سوگیری جزئی نسبت به انتظار یک شکست.

همانطور که گفته شد، این مثلث دارای بالای صاف‌تری است که نشان می‌دهد ممکن است از انواع راست‌زاویه با کمی سوگیری صعودی باشد.

در هر صورت، اگر قیمت به زیر سطح 1.0917 سقوط کند، احتمالاً یک شکست نزولی با هدف در حدود 1.0850 را تأیید می کند. از طرف دیگر، شکستن بالای 1.0990 یک شکست صعودی را تأیید می کند، که احتمالاً بالاترین سطح 1.1075 سال تا به امروز را روتوش می کند.

با نگاهی به تصویر بزرگتر، شکستن و بسته شدن روزانه بالای 1.1075 بالاترین سطح سال تا به امروز در 14 آوریل، نشان دهنده شروع مجدد روند صعودی است و حرکت به سمت سطح مقاومت کلیدی بعدی در حدود 1.1190 را پیشنهاد می کند، جایی که قیمت میانگین متحرک 200 هفته ای (SMA) واقع شده است.

برای خرس‌ها، شکستن و بسته شدن به پایین‌تر از اوج مهم پایین‌تر در 1.0830، اعتبار روند صعودی را زیر سوال می‌برد و می‌تواند شاهد گسترش زیان تا تلاقی حمایت در 1.0775-1.0800 و معکوس شدن روند غالب باشد.

سوالات متداول یورو

یورو چیست؟

یورو واحد پول 20 کشور اتحادیه اروپا است که به منطقه یورو تعلق دارند. این دومین ارز پرمعامله در جهان پس از دلار آمریکا است. در سال 2022، 31 درصد از کل معاملات ارزی را به خود اختصاص داد و میانگین گردش مالی روزانه آن بیش از 2.2 تریلیون دلار در روز بود.
EUR/USD پرمعامله ترین جفت ارز در جهان است که حدود 30% تخفیف در کل معاملات را به خود اختصاص می دهد و پس از آن EUR/JPY (4%)، EUR/GBP (3%) و EUR/AUD (2%) قرار دارند.

بانک مرکزی اروپا چیست و چه تاثیری بر یورو دارد؟

بانک مرکزی اروپا (ECB) در فرانکفورت آلمان، بانک ذخیره منطقه یورو است. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را تعیین می کند و سیاست های پولی را مدیریت می کند.
وظیفه اصلی بانک مرکزی اروپا حفظ ثبات قیمت است که به معنای کنترل تورم یا تحریک رشد است. ابزار اصلی آن افزایش یا کاهش نرخ بهره است. نرخ‌های بهره نسبتاً بالا – یا انتظار نرخ‌های بالاتر – معمولاً به نفع یورو هستند و بالعکس.
شورای حاکم ECB در جلساتی که هشت بار در سال برگزار می شود، تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند. تصمیمات توسط روسای بانک های ملی منطقه یورو و شش عضو دائمی از جمله رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد گرفته می شود.

داده های تورم چه تاثیری بر ارزش یورو دارد؟

داده‌های تورم منطقه یورو که با شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) اندازه‌گیری می‌شود، یک اقتصاد سنجی مهم برای یورو است. اگر تورم بیش از حد انتظار افزایش یابد، به خصوص اگر بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا باشد، بانک مرکزی اروپا را ملزم به افزایش نرخ بهره برای بازگرداندن آن به کنترل می کند.
نرخ بهره نسبتاً بالا در مقایسه با همتایان خود معمولاً به نفع یورو خواهد بود، زیرا این منطقه را به عنوان مکانی برای سرمایه گذاران جهانی برای پارک پول خود جذاب تر می کند.

چگونه داده های اقتصادی بر ارزش یورو تاثیر می گذارد؟

داده های منتشر شده سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند بر یورو تأثیر بگذارد. شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، بررسی‌های اشتغال و احساسات مصرف‌کننده همگی می‌توانند بر جهت ارز واحد تأثیر بگذارند.
اقتصاد قوی برای یورو خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک مرکزی اروپا را تشویق کند تا نرخ‌های بهره را تعیین کند، که مستقیماً یورو را تقویت می‌کند. در غیر این صورت، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشند، احتمالاً یورو سقوط خواهد کرد.
داده های اقتصادی برای چهار اقتصاد بزرگ در منطقه یورو (آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) به ویژه قابل توجه است، زیرا آنها 75 درصد از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهند.

تراز تجاری چگونه بر یورو تأثیر می گذارد؟

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده برای یورو، تراز تجاری است. این شاخص تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود و آنچه را که برای واردات در یک دوره معین هزینه می کند را اندازه گیری می کند.
اگر کشوری کالاهای صادراتی زیادی تولید کند، ارزش پول آن صرفاً از تقاضای اضافی ایجاد شده از سوی خریداران خارجی که به دنبال خرید این کالاها هستند، افزایش می یابد. بنابراین، تراز خالص تجاری مثبت یک ارز را تقویت می کند و بالعکس برای تراز منفی.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.